Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Trzy wypadki jednego dnia. Potrąceni piesi trafili do szpitala.

krk
Wypadki z udziałem pieszych miały miejsce przy ulicach Raginisa, Ciołkowskiego i Alei Piłsudskiego.
Wypadki z udziałem pieszych miały miejsce przy ulicach Raginisa, Ciołkowskiego i Alei Piłsudskiego. pixabay
1 kwietnia doszło do trzech wypadków z udziałem pieszych. W związku z tymi wydarzeniami trzy osoby trafiły z urazami do szpitala.

1 kwietnia terenie Białegostoku doszło do trzech potrąceń pieszych. Pierwszy wypadek miał miejsce tuż przed 7 rano, na oznakowanym przejściu dla pieszych na ulicy Ciołkowskiego.

Ze wstępnych ustaleń funkcjonariuszy wynika, że kierowca hondy omijając tuż przed przejściem ciężarowego mana, potrącił przechodzącego 87-latka. Mężczyzna z urazem głowy trafił do szpitala.

Drugie potrącenie miało miejsce na ulicy Piłsudskiego, tuż po godzinie 11. 21-latka przechodząca przez oznakowane przejściem dla pieszych została potrącona przez osobowe volvo.

Najprawdopodobniej kierowca volvo ominął inny pojazd, który zatrzymał się przed przejściem, by przepuścić pieszą. W wyniku tego manewru potrącił idącą po pasach kobietę. Na skutek uderzenia dziewczyna z urazem głowy i nogi została przewieziona do szpitala.

Ostatnie z tego typu zdarzeń miało miejsce tuż po 19. W tym przypadku kierujący oplem jadąc ul. Raginisa nie zachował szczególnej ostrożności i potrącił 44-latka przechodzącego po oznakowanym przejściu dla pieszych. Ranny mężczyzna z urazem głowy również trafił do szpitala.

Policjanci apelują do wszystkich uczestników ruchu drogowego o zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie się do obowiązujących przepisów.
Pieszy jest niechronionym uczestnikiem ruchu drogowego. Dlatego tak samo jak kierowca, musi być skoncentrowany i dla własnego bezpieczeństwa stosować zasadę ograniczonego zaufania, tzn. zdawać sobie sprawę, że prowadzący auto może go nie zauważyć lub nie ustąpić mu pierwszeństwa. Natomiast kierowcy muszą mieć świadomość, że pieszy w konfrontacji z samochodem ma małe szanse przeżycia.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone ze względu na ciszę wyborczą i zostanie włączone po jej zakończeniu.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

Mnie zastanawia ten 50% skok liczby samobójstw w roku 2013 z 4.000 na 6.000, w ubiegłym roku utrzymał się na poziomie 6100, czy to przypadkiem nie w wyniku "większej ostrożności" kierowców polegającej na montowaniu urządzeń do rejestrowania trasy przejazdu i kamer na ulicach? bo wcześniej każde potrącenie automatem obciążało kierowcę i nikt nie wnikał dlaczego pieszy znalazł się pod kołami, kamery to zmieniły, na filmikach widać co wyprawiają piesi.

Co roku odnotowuje się około 10 000 przypadków najechania na pieszego, śmiem wątpić że w każdym przypadku jest to zdarzenie losowe.

Ciekawe tylko czy jak kierowca zawini, to pokaże policji zapis ze swojej kamery?

P
Pan Grzegorz
W dniu 04.04.2015 o 08:47, Gość napisał:

Grzesiu. Zlituj się . Nie katuj mnie na święta. Przeczytaj swój post jeszcze raz. Ciekawe czy wszystkie autobusy mają ten sam rozstaw kół?

źle ci nie życzę żeby którykolwiek z kierowców ciebie potrącił na pasach , i to co ja napisałem to moim zdaniem dobra pułapka w postaci korka przed przejściami i te progi zwalniające , lepiej niech taka menda rozwali swój samochód i sam go naprawia z własnej kieszeni niż kogoś trzepnie , bo wtedy koszty ponosimy my wszyscy..

 

ps. a co do rozstawu kół w autobusach to te miejskie mają przeważnie taki sam rozstaw , za wyjątkiem małych takich jak ma np. Voyager.

G
Gość
W dniu 03.04.2015 o 22:15, gość napisał:

Może to i doby pomysł by był żeby wymyślić taki znak przed przejściem "uwaga samobójcy", może by było bezpieczniej, przecież nikt nie chce się przyczynić do eutanazji.

 

Mnie zastanawia ten 50% skok liczby samobójstw w roku 2013 z 4.000 na 6.000, w ubiegłym roku utrzymał się na poziomie 6100, czy to przypadkiem nie w wyniku "większej ostrożności" kierowców polegającej na montowaniu urządzeń do rejestrowania trasy przejazdu i kamer na ulicach? bo wcześniej każde potrącenie automatem obciążało kierowcę i nikt nie wnikał dlaczego pieszy znalazł się pod kołami, kamery to zmieniły, na filmikach widać co wyprawiają piesi.

Co roku odnotowuje się około 10 000 przypadków najechania na pieszego, śmiem wątpić że w każdym przypadku jest to zdarzenie losowe.

G
Gość

Grzesiu. Zlituj się . Nie katuj mnie na święta. Przeczytaj swój post jeszcze raz. Ciekawe czy wszystkie autobusy mają ten sam rozstaw kół?

W dniu 03.04.2015 o 16:59, Gupik napisał:

na każdej ulicy zrobić 1 + BUS PAS a przed przejściami dla pieszych instalować podskok z wycięciami na szerokość kół w autobusu oraz skręt w prawo & lewo tylko ze swojego pasa skutecznie ostudzi zapędy takich kierowców którzy myślą że na drogach są ważni tylko oni.

 

g
gość

jak zwykle o najważniejszym nie piszesz,

w wielu przypadkach wtargnięcie wprost przed nadjeżdżający samochód jest celowe i zamietrzone, spójrz do statystyk, w ubiegłym roku samobójstwo popełniło trzy razy więcej osób niż zginęło na drogach, nie bójmy się powiedzieć prawdy, żadne przepisy i żadne kary nic nie zmienią jeśli człowiek ma zamiar targnąć się na własne życie i wybierze do tego celu przejście dla pieszych.

Może to i doby pomysł by był żeby wymyślić taki znak przed przejściem "uwaga samobójcy", może by było bezpieczniej, przecież nikt nie chce się przyczynić do eutanazji.

 

P
Pan Grzegorz

na każdej ulicy zrobić 1 + BUS PAS a przed przejściami dla pieszych instalować podskok z wycięciami na szerokość kół w autobusu oraz skręt w prawo & lewo tylko ze swojego pasa skutecznie ostudzi zapędy takich kierowców którzy myślą że na drogach są ważni tylko oni.

p
pieszy
W dniu 03.04.2015 o 16:24, Gość napisał:

jak zwykle o najważniejszym nie piszesz,w wielu przypadkach wtargnięcie wprost przed nadjeżdżający samochód jest celowe i zamietrzone, spójrz do statystyk, w ubiegłym roku samobójstwo popełniło trzy razy więcej osób niż zginęło na drogach, nie bójmy się powiedzieć prawdy, żadne przepisy i żadne kary nic nie zmienią jeśli człowiek ma zamiar targnąć się na własne życie i wybierze do tego celu przejście dla pieszych.

Tak więc należy pieszych traktować ja przyszłych samobójców?

Posłuchaj człowieku kierowcy w . mają pieszych , bo na drodze to oni są panami. Takie .e podejście.

G
Gość
W dniu 03.04.2015 o 10:21, lurker napisał:

Niepokojący komentarz redakcji, sugerujący, że pieszy MUSI zachować szczególną ostrożność i dla własnego bezpieczeństwa musi być napięty jak orle jajo, a kierowca MOŻE nie zauważać pieszego, jednak musi pamiętać że jak go stuknie, to może go zabić.Po pierwsze jest to klasyczne rozmywanie odpowiedzialności - to na kierowcy spoczywa większa odpowiedzialność, bo ma on uprawnienia do prowadzenia niebezpiecznego pojazdu, a pieszy może być, niedołężny, ślepy, głuchy, stary lub może być dzieckiem. ....

 

jak zwykle o najważniejszym nie piszesz,

w wielu przypadkach wtargnięcie wprost przed nadjeżdżający samochód jest celowe i zamietrzone, spójrz do statystyk, w ubiegłym roku samobójstwo popełniło trzy razy więcej osób niż zginęło na drogach, nie bójmy się powiedzieć prawdy, żadne przepisy i żadne kary nic nie zmienią jeśli człowiek ma zamiar targnąć się na własne życie i wybierze do tego celu przejście dla pieszych.

j
jasio

Czytajcie  kierowcy i uczcie się . Wczoraj przechodziłem przez jezdnię po zebrze , zniecierpliwiony durny kierowca błyskał światłami na mnie , bo uważał ze powinienem przebiegać przez jezdnie bo jemu imbecylowi, chyba w aucie tatusia, sie śpieszy .Będę nosił ze sobą notes i na bieżąco spisywał numery samochodów tych patologów..i przekazywał urzędnikom od bezpieczeństwa.


 

 

l
lurker

Niepokojący komentarz redakcji, sugerujący, że pieszy MUSI zachować szczególną ostrożność i dla własnego bezpieczeństwa musi być napięty jak orle jajo, a kierowca MOŻE nie zauważać pieszego, jednak musi pamiętać że jak go stuknie, to może go zabić.

Po pierwsze jest to klasyczne rozmywanie odpowiedzialności - to na kierowcy spoczywa większa odpowiedzialność, bo ma on uprawnienia do prowadzenia niebezpiecznego pojazdu, a pieszy może być, niedołężny, ślepy, głuchy, stary lub może być dzieckiem. Po drugie jak można nie zauważyć pieszego, jeśli jest się skupionym na prowadzeniu pojazdu i jedzie się zgodnie z przepisami, nie przekraczając dopuszczalnej prędkości? Po trzecie zamiast tego niemądrego komentarza powinna być przytoczona dyspozycja znaku D-6 jasno pokazująca kto ma pierwszeństwo na PDP i jak mają zachować się kierowcy dojeżdżając do przejścia : Oznacza miejsce przeznaczone do przechodzenia pieszych w poprzek drogi. Znak umieszcza się bezpośrednio przed przejściem dla pieszych oznaczonym znakiem poziomym P-10. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem jest zobowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących. Umieszczona pod znakiem tabliczka T-27 wskazuje, że przejście dla pieszych jest szczególnie uczęszczane przez dzieci.

G
Gość

Plaga białostockich kierowców - wszystkie potłuczenia  ludzi przechodzacych NA PRZEJŚCIACH  . To tragedia .Trzeba wrócić do zasady przestrzegania  dozwolonych 50 km/godz w całym mieście . Podniesienie na wielu ulicach do 70 km/ godz to nadużycie dla bezpieczeństwa mieszkańców . Komisja Rady Miasta powinna tym się zająć , w terenie , a nie za biurkiem jak chce dyktować radnym Prezydent.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3