Tory na trasie Warszawa - Białystok zamknięte: PKP PLK podjęły decyzję. Będzie komunikacja zastępcza (prezentacja)

Jarosław Sołomacha
Z białostockiego dworca PKP nie dojedziemy pociągiem do Warszawy
Z białostockiego dworca PKP nie dojedziemy pociągiem do Warszawy Wojciech Wojtkielewicz
To już pewne. Z Białegostoku do Warszawy nie dostaniemy się pociągiem. To, czego można się było spodziewać, zostało dzisiaj oficjalnie ogłoszone.

Od 12 października zarządca infrastruktury zamknie trasę Tłuszcz - Łochów. W styczniu zamknięcie obejmie kolejny odcinek, do Sadownego.

- Zamknięcie linii na odcinku Tłuszcz - Sadowne pozwoli skrócić czas potrzebny na wykonanie remontu o 10 miesięcy. Dzięki temu prace powinny zakończyć się pod koniec przyszłego roku. Gdyby ruch został utrzymany, utrudnienia związane z remontem potrwałyby do października 2016 roku - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz z Biura Prasowego Polskich Linii Kolejowych.

Nie przekonuje to pasażerów. Niektórzy z nich jeżdżą pociągami codziennie.

- Co za wiocha - denerwuje się pani Agnieszka, która co tydzień jeździ do Warszawy do lekarza. - Żeby z Białegostoku nie można było dojechać pociągiem do stolicy?

Teraz będzie musiała się przesiąść do autobusów. - W nich najczęściej nie ma miejsca - twierdzi pani Agnieszka.

Zachwyceni nie są też studenci. Tory zostaną zamknięte w najgorszym dla nich momencie.

Szczegóły dotyczące komunikacji zastępczej na linii Warszawa - Białystok, PKP Intercity przedstawi na początku września.

- Ze względu na prowadzoną modernizację na linii Warszawa - Białystok PKP Intercity wprowadzi komunikację zastępczą. Aktualnie analizujemy cztery warianty, które pozwolą naszym klientom na komfortową podróż między miastami - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. - Dodatkowo,
15 września w sprzedaży pojawi się Bilet Relacyjny, dzięki któremu cena przejazdu na tej trasie będzie atrakcyjniejsza - dodaje Zuzanna Szopowska.

Zmianom towarzyszyć będzie akcja informacyjna na dworcach, w pociągach i Internecie.

PKP Intercity udostępniło już skrótową prezentację, jak będzie wyglądała komunikacja zastępcza. Na czas całkowitego zamknięcia tego odcinka rozważane są cztery warianty. Brane są pod uwagę np. przewozy autobusami na trasie Warszawa-Małkinia, a tam przesiadka do pociągów Małkinia-Białystok (i podobnie w drugą stronę). Decyzja w sprawie wyboru wariantu ma być podjęta w przyszłym tygodniu.

Oczywiście pozostają jeszcze autobusy należące do innych przewoźników. Kursy do stolicy oferują między innymi: PKS Białystok, PodlasieExpress czy PolskiBus.

Remont torów Warszawa - Białystok

Aktualnie prace trwają między stacjami Warszawa Rembertów - Zielonka oraz Wołomin - Tłuszcz. Inwestycja obejmuje kompleksową modernizację 66 km linii kolejowej, co pozwoli na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (obecna prędkość maksymalna nie przekracza 120 km/h).

Ponadto między Zielonką a Wołominem Słoneczną zostaną wybudowane dwa dodatkowe tory, przeznaczone tylko dla połączeń aglomeracyjnych. Rozdzielenie pociągów dalekobieżnych i podmiejskich pozwoli zwiększyć przepustowość linii. Dodatkowo Warszawa zyska jeden nowy przystanek - Warszawa Mokry Ług. Modernizacja dotyczy także przebudowy wszystkich przystanków oraz przystosowanie ich do potrzeb niepełnosprawnych.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 40

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

przechlapane  bendzie jezdzic autobusem bedą przepełnione za komuny pkp lepiej fukcionowało

to wszystko przez wałese i jego kolesi i tych co na niego głosowali ja wole pociągiem do warszawy

G
Gość
W dniu 03.09.2014 o 01:26, centralnie napisał:

zgadzam się... :unsure: droga niebezpieczna, kto jeździ często ten wie najlepiejdo tego tam też remonty i blokady więc kiedy dojdzie nasilenie ruchów autobusów zastępczej komunikacji będzie podwójny kocioł!pociąg zawsze najbezpieczniejszy a potencjał kolei w Polsce zupełnie niewykorzystany! 

 

 
Jak się czasem jedzie zimą i sypnie nagle śnieg, to mija się tylko kolejne auta w rowach. Skóra cierpnie na myśl o tych autobusach jadących do Warszawy w środku zimy i nóż się w kieszeni otwiera na myśl o debilach z PKP i o nieudolnej władzy.
c
centralnie
W dniu 28.08.2014 o 23:08, wiesław napisał:

Autobusy, autobusy...a po jakiej szosie do Warszawy, najgorsza droga między stolicami województw; niebezpieczna przez wąskie odcinki sprzed 50 lat. Będzie horror. TIRy!!!

 

zgadzam się... :unsure: droga niebezpieczna, kto jeździ często ten wie najlepiej

do tego tam też remonty i blokady więc kiedy dojdzie nasilenie ruchów autobusów zastępczej komunikacji będzie podwójny kocioł!

pociąg zawsze najbezpieczniejszy a potencjał kolei w Polsce zupełnie niewykorzystany!

na zachodzie jeżdżą koleją wszyscy i młodzi i starzy i biznesowo i do szkoły, na długie dystanse i krótkie, a władze ciągle inwestują w taki transport bo widza masę plusów, u nas natomiast pociągi rdzewieją... :(  odpycha się ludzi od kolei, prezesów jak psów  udają ważnych, biorą kasę i zatrudniają rodzinę, a niby modernizacja i jakiekolwiek roboty ciągną się latami

 

 

 

Czyli gdzieś za 10 lat będzie w końcu linia na europejskim poziomie. Tylko dlaczego musi to trwać tak długo!?

 

W dniu 29.08.2014 o 11:18, piotr napisał:

na trasie do czeremchy też modernizacja torów . Robią wszędzie, wszystko pozamykali.

 

ale oni mieli czas na robotę! nawet Unia dała wystarczający okres, tylko zamiast robić... pili pewnie jak za komuny... w międzyczasie zarobili znajomi królika, nadzoru nie było, raptem Dworzański się obejrzał, postraszył że nie pozwoli zamknąć i na tym się skończyło... teraz terminy gonią więc pozamykali wszystko i nieważne utrudnienia i zagrożenia, kasę mogą im zabrać więc przypiliło...

tak Polska NIErządem stoi za obecnych władz

od komuny mało się zmieniło :(

 

G
Grzegorz25
W dniu 29.08.2014 o 17:49, Infomat napisał:

Jeszcze raz zauważam, ze ta decyzja odcina region od Warszawy, co w obecnej sytuacji geopolitycznej jest samobójstwem. Tylko idiota mógł tak zadecydować, a wcześniej zgodzić sie z protestami zielonych, które do tego najwyraźniej doprowadziły. Pamiętajcie na wiosnę, komu przekazujecie 1% podatków.   

tak , masz rację , to pewnie zielone mendy aspołecze bawią się w wydawanie decyzji środowiskowych , a bo tu ślimak , a bo tu żabka lub innych kwiatek , ptaszek lub Ch...  wie co jeszcze.

 

ps. ani grosika na te mendy.

e
ewa

Nie ma co się denerwować, to dla bezpieczeństwa wszystkich nas, więc warto poczekać.

I
Infomat
W dniu 29.08.2014 o 12:51, Grzegorz25 napisał:

mam dla was info , jakby TorPol prowadził te prace za pomocą pociągów PUN , , to przy zamknięciu dwutorowym przez cały rok mogliby zrobić całą linię + mosty i wiadukty , a że PLK Polski zarządca linii kolejowych wybrał metodę ręcznie układanie to widać że będą robić nawet i 30 lat

Jeszcze raz zauważam, ze ta decyzja odcina region od Warszawy, co w obecnej sytuacji geopolitycznej jest samobójstwem. Tylko idiota mógł tak zadecydować, a wcześniej zgodzić sie z protestami zielonych, które do tego najwyraźniej doprowadziły. Pamiętajcie na wiosnę, komu przekazujecie 1% podatków.   

f
fds

ale skoro jest projekt unijny rozpisany to nie może być skończony za szybko - w ramach czasowych muszą celowo wolniej pracować

G
Grzegorz25

mam dla was info , jakby TorPol prowadził te prace za pomocą pociągów PUN , , to przy zamknięciu dwutorowym przez cały rok mogliby zrobić całą linię + mosty i wiadukty , a że PLK Polski zarządca linii kolejowych wybrał metodę ręcznie układanie to widać że będą robić nawet i 30 lat

 

I
Infomat
W dniu 29.08.2014 o 08:51, Gość napisał:

Przecież marszałek Dworzański mówił, że otrzymał "liczne sygnały od mieszkańców", że nie chcą lotniska, to jak ten szlachetny sługa narodu miał je zbudować - wbrew społeczeństwu?! Wychodzi na to, że sami jesteście sobie winni!

Rozumiem ironię. Liczne sygnały ??? Raczej uzasadnienie dla tchórzostwa i krętactwa całego tego strasznego dworu nieudaczników, 

 

p
piotr

na trasie do czeremchy też modernizacja torów . Robią wszędzie, wszystko pozamykali.

G
Gość
W dniu 28.08.2014 o 23:04, ZOSIA napisał:

....

 

Przecież marszałek Dworzański mówił, że otrzymał "liczne sygnały od mieszkańców", że nie chcą lotniska, to jak ten szlachetny sługa narodu miał je zbudować - wbrew społeczeństwu?! Wychodzi na to, że sami jesteście sobie winni!

G
Gość

Czyli powinni wprowadzić połączoną opcję  objazd pociągiem przez czeremchę oraz komunikacja zastępcza na odcinku małkinia warszawa .  

m
m
W dniu 28.08.2014 o 20:09, Gość napisał:

3,5 godziny czasem kolarze jadą 180 km a te gówienko powinno 1 godzinę to jechać

Oczywiście napiłeś się i bredzisz.

Średnia powyżej 50 km/godz. to tylko w drużynowej jeździe na czas na dystansie do 50 km. Indywidualnie tylko najlepszy i na krótszym dystansie.

I
Infomat
W dniu 28.08.2014 o 23:04, ZOSIA napisał:

....

Ale oczywiście wyszło... Zieloni nastraszyli marszałka i ministra od taśm i oni posłusznie zrobili łaskę zielonym, aby wszystkim zielonym ludkom się spodobało. Że też nikt nie kojarzy związku przyczynowo -skutkowego między protestami zielonych ludków a blokada infrastruktury, blokada gazu łupkowego, blokadą elektrowni, przekopu przez Mierzeję Wiślaną. OTWÓRZCIE OCZY. Zielone ludki blokują to, co daje niezależność energetyczną Polski od Rosji, to co daje niezależność transportową - przekop na mierzei wiślanej, to co wzmacnia potencjał logistyczny i obronny drogi i lotniska, to, co może rozpocząć eksploatacje złóż metali strategicznych tez dla wojska np. tytanu wanadu na Suwalszczyźnie oraz ropy naftowej pod Braniewem. Mazury Cud natury bez infrastruktury, a Podlaskie to już w ogóle Białoruś, chociaż ze złożami nawet uranu pod Bielskiem Podlaskim... A tam jak wiadomo rosyjskojęzyczna ludność o która w razie czego Putin się upomni.

w
wiesław

Autobusy, autobusy...

a po jakiej szosie do Warszawy, najgorsza droga między stolicami województw; niebezpieczna przez wąskie odcinki sprzed 50 lat. Będzie horror. TIRy!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3