Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Termin administracji publicznej na załatwienie sprawy

fot. Archiwum
Na Państwa pytania odpowiada Andrzej Ołyński, radca prawny
Na Państwa pytania odpowiada Andrzej Ołyński, radca prawny fot. Archiwum
Czytelnik: Jaki termin ma instytucja administracji publicznej na załatwienie sprawy?

- Sprawa wymagająca postępowania wyjaśniającego powinna być załatwiona nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawa szczególnie skomplikowana - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. A w postępowaniu odwoławczym sprawa powinna być załatwiona w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.

W przypadku niezałatwienia sprawy w tym terminie instytucja administracji publicznej zobowiązana jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin jej załatwienia. Także wtedy, gdy zwłoka wynikła z przyczyn niezależnych od instytucji.

Stronie, w przypadku niezałatwienia sprawy w terminie, przysługuje zażalenie do instytucji administracji publicznej wyższego stopnia. Wyznacza ona dodatkowy termin oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn opóźnienia i ustalenie osób winnych.
Jeżeli pracownik administracji publicznej z nieuzasadnionej przyczyny nie załatwił sprawy w terminie, podlega odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej albo innej odpowiedzialności prawnej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny