Szeryfowie blokują obwodnicę miasta. Przyjezdni kierowcy ciężarówek nie przepuszczają osobówek i stwarzają zagrożenie (zdjęcia, wideo)

Adrian Kuźmiuk
Adrian Kuźmiuk
Kierowca białoruskiej ciężarówki z premedytacją zjechał na lewy pas ul. Kleeberga w Białymstoku, aby nie przepuścić szybszych osobówek Piotr Sawczuk
Ulica Franciszka Kleeberga na zjeździe na remontowany odcinek Węzła Porosły z Białegostoku w stronę Warszawy jest notorycznie blokowana. Kierowcy ciężarówek z premedytacją tamują lewy pas i nie przepuszczają osobówek.

Do zdarzenia doszło 14 września kilka minut po godzinie 15 na ulicy Franciszka Kleeberga, u zjazdu na remontowany odcinek Węzła Porosły, z Białegostoku w stronę Warszawy (wyjazd na s8). W godzinach szczytu tir na białoruskich numerach blokował lewy pas ruchu, nie wpuszczając tym samym samochodów osobowych na lewy pas.

Utworzył się gigantyczny korek. Kierowca tira zrównał się z samochodem ciężarowym, jadącym po swojej prawej stronie, a przed nim nie było żadnego auta - napisał do nas Internauta. - Była to czysta złośliwość, aby utrudnić ruch na tym i tak bardzo trudnym dla kierowców odcinku drogi.

Przeczytaj też: Tiry blokują lewy pas na obwodnicy Białegostoku. "Szeryfowie" w ciężarówkach mogą spodziewać się mandatów (zdjęcia)

To nie był jedyny przypadek takiego zachowania kierowców ciężarówek w tym miejscu. Tiry bardzo często zjeżdżają na lewy pas, ale nie wpuszczać przed siebie aut osobowych. Często bywa też tak, że tir jedzie środkiem dwóch pasów. Jest to szczególnie uciążliwe w godzinach szczytu, kiedy przez takich kierowców tworzą się wielokilometrowe korki. O ile podlascy kierowcy w większości potrafią już jeździć na suwak, to przyjezdni nadal mają z tym duże kłopoty i stwarzają zagrożenie na drodze:

Podobnie obcokrajowcy, którzy czują się u nas całkowicie bezkarni. Jeden z Internautów nagrał "szeryfa" z Litwy, który nie dość że blokował osobówki, to jeszcze spychał je z drogi:

Nawet 500 zł za blokowanie lewego pasa

Według przepisów lewy pas służy do wyprzedzania lub skręcania w lewo. Prawo o ruchu drogowym stanowi, że kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu są wyznaczone, pojazd nie może zajmować więcej niż jednego pasa (art. 16, pkt. 4). Kolejny przepis mówi, że kierujący pojazdem jest obowiązany poruszać się z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym (art. 19, pkt. 2).

Akcję sabotażową na kierowców próbujących rozładować ruch jadąc lewym pasem organizują kierowcy ciężarówek, którzy komunikują się ze sobą za pomocą CB radia. Takie zachowanie traktowane jest jak wykroczenie drogowe, za które grozi mandat od 20 do 500 zł.

Na czym polega jazda na suwak?

W przypadku dwupasmowej drogi kończącej się zwężeniem powinno jeździć się na tzw. suwak. Polega to na tym, że jadąc w korku każdy wpuszcza jednego kierowcę stojącego na bocznym pasie, na którym dalsza jazda jest niemożliwa. Dzięki temu auta nakładają się na siebie jak ząbki w suwaku.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
drab

tam jest DUPNA organizacja ruchu .

Pas lewy , prawy i wjazd od NSZ /?/ łączą się w jednym miejscu .

Wg mnie pas LEWY powinien kończyć się około 50 m wcześniej . Jeżdzę tamtędy bardzo często i przeważnie nie ma nawet korków . One są od ok 13 do 16 i to raczej w piątki czy poniedziałki , ale jest DUŻO CWANIACTWA .

Bo przed namalowanym zwężeniem wpuszczam tego z lewej to zaraz następny z lewej chce by go wpuścić , i bywa że na samej górze wpycha się z lewej , a ten z prawej jest wpuszczany i iiiiiiiiiiiiiiii robi się straszno. Korki powstają w wymienionych godzinach bo tranzytowy ruch a osobowymi dużo wraca i jedzie do pracy.

G
Gość

Może zamiast ganiać bez sensu po mieście to ustawić patrol od rana do nocy np na pasie który się kończy. Policjant stoi z lornetką i wyłapuje takich debili i jak już szeryf się doturla to halt i 500 zł. Paliwo się nie marnuje a kierowcy sami podjeżdżają, nawet nie trzeba ich gonić. Oprócz tej zwężki, to jeszcze oczywiście wlot od W-wy no i Popiełuszki w stronę przejazdu bo cfaniaki zaiwaniają prawym pasem i zamiast się włączyć zanim przejdzie w skręt w prawo to cisną prosto nawet przez skrzyżowanie, zatoczkę i na jej końcu się wbijają. Zero kosztów a barany same wpadają.

P
Piter

A GDZIE MILICJA W SWOICH WYPASIONYCH NIEOZNAKOWANYCH FURACH???

k
kleo

Kierowcy nagminnie blokują wszystkie lewe pasy na jezdniach dwupasmowych.

"Będę skręcałw lewo. Ustawiam sie na tym pasie 4 km wcześniej. Jadąc z predkością poniżej dozwolonej.."

Zero reakcji Policji. Ostatnio na Ciołkowskiego była ona świadkiem podobnej sutuacji- brak reakcji.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3