Puszcza Knyszyńska. Kampania promocyjna zrobiła swoje

  • Kurier Poranny

Julita Januszkiewicz

W kwietniu na ulicach Białegostoku i Warszawy pojawiły się billboardy. Zachęcały do wypoczynku w Puszczy. W majowy weekend odwiedziły ją setki turystów z całego kraju. Na czerwiec już są rezerwacje.
Jeden z kilku rodzajów billboardów, które przez miesiąc zachęcały turystów do odwiedzania szlaków Puszczy Knyszyńskiej
 Wojciech Wojtkielewicz

- Turyści dzwonią, wysyłają maile. Pytają, co warto zobaczyć, gdzie przenocować. Zgłaszają się też biura turystyczne, żeby organizować wycieczki. Dotychczas tak nie było - mówi Joanna Kurzawa, dyrektorka Krajobrazowego Parku Puszczy Knyszyńskiej.

Telefony dzwonią też w kwaterach agroturystycznych.

- Mamy już zarezerwowane miejsca na czerwcowy długi weekend i na wakacje - cieszy się Cezary Moczulski, właściciel posiadłości Ritowisko w Surażkowie.

Takie są efekty promocji Puszczy Knyszyńskiej, którą prowadzono przy pomocy 100 billboardów w stolicy i w Białymstoku. Wszystkie zachęcały do spędzenia majowego weekendu w tym urokliwym miejscu. Na odzew nie trzeba było długo czekać.

- Naszą siedzibę odwiedziło sto osób. To o połowę więcej niż przed rokiem - podkreśla Joanna Kurzawa.

Zwolenników wczasów pod gruszą też było więcej niż przed rokiem.

- Mieliśmy więcej chętnych niż miejsc. Gościliśmy prawie 30 osób, głównie warszawiaków - podsumowuje Cezary Moczulski.

- Święta wielkanocne i majowy długi weekend spędziło u nas ponad sto osób - mówi Izabela Moroz-Butkiewicz, specjalistka ds. marketingu w pensjonacie Golf Park w Lipowym Moście (gm. Szudziałowo).

Turyści mieli w czym wybierać, bowiem właściciele kwater przygotowali wiele atrakcji, w tym m.in. wycieczki atrakcyjnymi szlakami i regionalne jadło.

Muzeum Ikon też przeżyło oblężenie

Także położone w sercu Puszczy Nadleśnictwo Krynki i Muzeum Ikon w Supraślu przeżywały oblężenie.

- Na festiwal cerkiewnego dzwonienia były u nas 142 osoby, a 3 maja aż 331 - wylicza Ewa Zalewska z supraskiego Muzeum Ikon.

Adam Kamiński, szef Lokalnej Grupy Działania Puszcza Knyszyńska, mówi, że była to pierwsza taka kampania.

- Chcieliśmy przyciągnąć jak najwięcej turystów, bo im ich więcej, tym większy zysk, a nasze tereny stają się wtedy bardziej atrakcyjne - tłumaczy.

Puszcza była też reklamowana na targach turystycznych we Włoszech, Berlinie, Warszawie i Białymstoku. Z tzw. wizytą studyjną przyjechali do nas polscy i zagraniczni dziennikarze. Teraz w mediach ogólnopolskich i prasie branżowej pojawią się spoty reklamowe. Kampania zakończy się przed wakacjami.

- Za rok znowu będziemy promować Puszczę Knyszyńską. Chcemy też powołać lokalną organizację turystyczną - zapowiada Adam Kamiński.

LGD opracowała projekt "Poznajemy siebie - promujemy siebie". Dostała na to 1,4 mln zł unijnego wsparcia.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

polecane: MiauCzat: Honorata Witańska ostrzega kobiety! Tęskni za PiP?

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3