To strategiczna inwestycja dla Białegostoku. Prace drogowe w tym miejscu będą miały wpływ na ruch w całym mieście.
Przebudowa obejmie aleję Piłsudskiego i ulicę Sienkiewicza od Ogrodowej do Białówny. A także fragment ulicy Dąbrowskiego, która zostanie lekko wyprostowana. Pod skrzyżowaniem Piłsudskiego z Sienkiewicza ma powstać przejście podziemne. Zaplanowane obok dwa przystanki utworzą tzw. centrum przesiadkowe, gdzie będą dojeżdżały miejskie linie autobusowe z komunikacją podmiejską. To jedna z najważniejszych inwestycji, której budowę rozłożono na prawie dwa lata.
Przetarg miał być rozstrzygnięty w kwietniu. Nie udało się. - Było wiele pytań od firm, dlatego termin otwarcia ofert został przesunięty na 10 maja - mówi Urszula Mirończuk, rzeczniczka urzędu miejskiego.
- Pewnie w ten sposób firmy się asekurują - ocenia prof. Czesław Miedziałowski, dziekan wydziału budownictwa i inżynierii środowiska Politechniki Białostockiej. - Ale lepiej, że dopytają i uzgodnią wszystko na tym etapie, niż gdyby problemy pojawiły się w trakcie realizacji, tak jak chociażby przy budowie autostrad.
Na razie nie wiadomo kiedy zostanie wybrany wykonawca, ani kiedy ruszą prace. - To zależy czy nie będzie odwołań od wyników przetargu - mówi Janusz Ostrowski, szef Zarządu Dróg i Inwestycji.
Wiadomo, że modernizacja ulic w centrum zależy od terminu ukończenia przedłużenia Piastowskiej. Ta ulica ma odciążyć śródmieście. Według planu ma ona zostać oddana do użytku pod koniec czerwca.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?