Protest KOD Podlaskie przed sądem w Białymstoku. Liczy, że PiS się opamięta. Czy jest na to szansa?

Tomasz Mikulicz
Protest KOD Podlaskie przed sądem w Białymstoku. Liczy, że PiS się opamięta. Czy jest na to szansa?
Protest KOD Podlaskie przed sądem w Białymstoku. Liczy, że PiS się opamięta. Czy jest na to szansa? Konrad Karkowski / archiwum
Niech przyjdą ludzie, którym zależy na wolnych sądach, wolnej Polsce i wolnych obywatelach! – zagrzewa do walki przewodnicząca podlaskiego Komitetu Obrony Demokracji Dorota Zerbst.

W środę o godz. 19 przed białostockim sądem okręgowym przy 
ul. Skłodowskiej 1 rozpocznie się protest. Ma związek z rozpoczynającą się właśnie sesją Sejmu.

Organizatorzy żądają natychmiastowej nowelizacji ustaw sądowych zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej. Bo według nich to ostatni moment na uniknięcie przez Polskę procesu przed Trybunałem Sprawiedliwości UE, którego spodziewany wyrok będzie oczywisty. I wykluczy on nasz kraj z rodziny państw praworządnych.

Łańcuch Światła w Białymstoku. Przed sądem odśpiewali "Mury" (zdjęcia)

– Dlatego apelujemy do partii rządzącej o opamiętanie. Jeśli będziemy protestować nie tylko w Warszawie, ale we wszystkich innych miastach PiS się cofnie – uważa Zerbst.

Przeczytaj także: Protest KOD-u na Rynku Kościuszki (zdjęcia, wideo)

Nie jest jednak tajemnicą, że białostockie protesty w obronie sądów, które odbyły się na początku lipca są cieniem tych zeszłorocznych. Może społeczeństwo powoli przyzwyczaja się do przejmowania przez PiS sądów i łamania Konstytucji? – Możliwe, że wiele osób faktycznie jest już znużone tym tematem. Nie oznacza to, że powinniśmy odpuścić. Musimy stanąć w obronie wolności – podkreśla Zerbst.

Zobacz też: Protest KOD przed Sądem Okręgowym w Białymstoku. Znów zapłonęły znicze (zdjęcia, wideo)

Często pod informacjami o kolejnych protestach pojawiają się komentarze, że organizują je lewacy, że co tam oni mogą wiedzieć itd.
– Mam wrażenie, że ktokolwiek kto krytykuje obecną władzę dostaje łatkę lewaka. To daleko idące uproszczenie – uważa Zerbst.

Protest KOD przed Sądem Okręgowym w Białymstoku. Znów zapłonęły znicze

Protest KOD przed Sądem Okręgowym w Białymstoku. Znów zapłon...

To protest przeciwko pozorom działań naszej władzy, które mają rozwiązać konflikt wokół Trybunału Konstytucyjnego - mówili protestujący na demonstracji KOD.

Protest KOD-u na Rynku Kościuszki (zdjęcia, wideo)

Łańcuch Światła w Białymstoku. Przed sądem odśpiewali "Mury" (zdjęcia)

Białystok. Protest KOD przed Sądem Okręgowym (5.12.2017)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 38

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zibi

Pomimo całodziennych nawoływań na stronie niemieckiej gazety wczoraj sądów broniło 28 osób (wliczając działaczy Peło, byłych burmistrzów i innych leśnych dziadków poszkodowanych na esbeckich emeryturach

c
cryo

obywatelu Ty płaczesz i płacisz ... jeżeli ktoś nie wie po co pisiu poskramia sądy , to "Jak uznała Prokuratura Okręgowa w Warszawie, ojciec Tadeusz Rydzyk i jego współbracia nie musieli płacić podatku za przyjęte od bezdomnego Stanisława samochody. To dlatego, że nie zapisali ich na swoją fundację, tylko na zakon, a śledczy uznali, że samochody służyły celom "kultowo-apostolskim"."

 

c
cryo
W dniu 18.07.2018 o 16:02, gość napisał:

Cryo na posterunku!Niezawodny troll!

Baczność ! ... Pisiorgas ante portas ....

G
Gość
W dniu 18.07.2018 o 17:51, JM napisał:

Towarzyszu, prawdopodobnie piszesz cyrylicą, więc trudno zrozumieć o co ci chodzi z tym chronieniem sadownictwa, ziemi rolnej i innymi rolniczymi sprawami. Na twoim przykładzie widać, jak łatwo wykorzystać ludzi mało piśmiennych i otumanionych PO-wską propagandą, aby bronili bastionu komunistów ukrytego w aparacie sądowniczym, wrogiego lustracji a nieprzychylnego dla zwykłego obywatela, nawet takiego jak ty, bojącego się o swoje życie i prawa, rzekomo zagrożone przez PiS

typowo komusze podejscie - nie odpowiedziec na konkrety tylko plesc 3po3 i obrazac

 

podalem konkretne przyklady - czy mozesz sie odniesc do nich?

J
JM
W dniu 18.07.2018 o 17:12, Gość napisał:

oj jak bardzo konstytucja obronila mnie przed pisowskim zakazem kupna ziemi rolnej, czuje sie taki obroniony ... tylko jakim cudem nie moge kupic ziemi rolnej? chronienie sadownictwa jest wada konstytucji? masz cos nie tak z glowa? czy ty czytales konstytucje?

 

Towarzyszu, prawdopodobnie piszesz cyrylicą, więc trudno zrozumieć o co ci chodzi z tym chronieniem sadownictwa, ziemi rolnej i innymi rolniczymi sprawami. Na twoim przykładzie widać, jak łatwo wykorzystać ludzi mało piśmiennych i otumanionych PO-wską propagandą, aby bronili bastionu komunistów ukrytego w aparacie sądowniczym, wrogiego lustracji a nieprzychylnego dla zwykłego obywatela, nawet takiego jak ty, bojącego się o swoje życie i prawa, rzekomo zagrożone przez PiS

G
Gość
Trzeba pogonić to bydło kodowskie!
G
Gość
W dniu 18.07.2018 o 16:58, JM napisał:

 6) Obecnie obowiązujaca konstytucja chroni aparat bezpieki i sądownictwa, ale zapomina o zwyklym obywatelu, jak osoby wyrzucane na bruk przez mafię w Warszawie

oj jak bardzo konstytucja obronila mnie przed pisowskim zakazem kupna ziemi rolnej, czuje sie taki obroniony ... tylko jakim cudem nie moge kupic ziemi rolnej?

 

chronienie sadownictwa jest wada konstytucji? masz cos nie tak z glowa? czy ty czytales konstytucje?

J
JM

5) Komuniści łamali konstytucje, stan wojenny ogłoszono depcząc ówczesne obowiązujące prawo komunistyczne. Dlatego autorów stanu wojennego wyrokiem określono jako przestępców, lecz nigdy nie skazano.

6) Obecnie obowiązujaca konstytucja chroni aparat bezpieki i sądownictwa, ale zapomina o zwyklym obywatelu, jak osoby wyrzucane na bruk przez mafię w Warszawie

 

G
Góść
W dniu 18.07.2018 o 16:37, Gość napisał:

 1) PiS nikogo nie zabił ani nawet zamknął w więzieniu za poglądy, czego najlepszym przykładem jesteś ty sam, pisząc takie brednie.2) Odpowiedź na twoje pytanie o ofiary zbrodni PiS jest 0 słownie: zero. 3) Nie jestem licealistą i doskonale pamiętam stan wojenny, brygady ZOMO, kartki na żywność, bezczelność i pychę ówczesnej komunistycznej władzy a także zbrodnie dokonane przez aparat komunistycznej bezpieki 4) Każdy rozsądny człowiek wie, jakie korzenie ma obecna władza sądownicza, która przez ponad 30 lat nie potrafiła rozliczyć autorów stanu wojennego,  ale także rozliczyć siebie samej. Było i jest to jej  na rękę, zapominając o takiej możliwości, w przeciwieństwie do Niemiec, czy Czech, gdzie obecnie ten problem już nie istnieje. 

 

Bobasku..., ja zadałem trzy numerowane pytania, ty dałeś CZTERY numerowane odpowiedzi....Czy to znaczy, że ja sam mam sobie wybrać odpowiedź wg własnego gustu? Jesteś nieźle przeszkolony na wypadek chęci unikania odpowiedzi...No ale to nie jest ładnie jak na prawego i sprawiedliwego partyzanta.

 

Najbardziej jednak ucieszyło mnie twoje zapewnienie, że PIS mnie za moje poglądy nie zamknie ani nawet nie zabije...

Cieszę się ogromnie z tej "dobrej zmiany".

G
Gość
W dniu 18.07.2018 o 16:11, Góść napisał:

 3. Czy komuniści łamali swoją komunistyczną konstytucję tak spektakularnie jak czynią to prawi i sprawiedliwi łamiąc konstytucję uchwaloną w wolnej i demokratycznej Polsce? Odpowiedz sobie na te pytania i pomyśl do czego mogą służyć formacje zbrojne obecnie powoływane w niejasnych ramach prawnych i organizacyjnych… 

 


1) PiS nikogo nie zabił ani nawet zamknął w więzieniu za poglądy, czego najlepszym przykładem jesteś ty sam, pisząc takie brednie.

2) Odpowiedź na twoje pytanie o ofiary zbrodni PiS jest 0 słownie: zero.

 

3) Nie jestem licealistą i doskonale pamiętam stan wojenny, brygady ZOMO, kartki na żywność, bezczelność i pychę ówczesnej komunistycznej władzy a także zbrodnie dokonane przez aparat komunistycznej bezpieki

 

4) Każdy rozsądny człowiek wie, jakie korzenie ma obecna władza sądownicza, która przez ponad 30 lat nie potrafiła rozliczyć autorów stanu wojennego,  ale także rozliczyć siebie samej. Było i jest to jej  na rękę, zapominając o takiej możliwości, w przeciwieństwie do Niemiec, czy Czech, gdzie obecnie ten problem już nie istnieje.

G
Góść

3. Czy komuniści łamali swoją komunistyczną konstytucję tak spektakularnie jak czynią to prawi i sprawiedliwi łamiąc konstytucję uchwaloną w wolnej i demokratycznej Polsce?

 

Odpowiedz sobie na te pytania i pomyśl do czego mogą służyć formacje zbrojne obecnie powoływane w niejasnych ramach prawnych i organizacyjnych…

G
Góść
W dniu 18.07.2018 o 14:46, JM napisał:

 Mylisz się bardzo, to bardzo przykre, że w takim środowisku się obracasz, ale zapewniam cię, iż są ludzie, którym komuniści uczynili wiele złego. Czy to zamykając ich w więzieniach za rozprowadzanie ulotek, przynależność do organizacji wolnościowych, zwalniając z pracy, wyrzucając z uczelni. Powinieneś też pamiętać o zbrodniach dokonanych na niewygodnych osobach przez komunistów sowieckich, jak np. w obławie augustowskiej, czy przez rodzimych komunistów, np w kopalni Wujek, zbrodniach na księżach Niedzielaku, Suchowolcu, czy Popiełuszce, zabójstwie Grzegorza Przemyka, czy Stanisława Pyjasa. Hańbą jest, iż osoby twojego pokroju uważają, iż innych niż komuniści osób w Polsce nie było i zachęcają, by iść na manifestację. 

Ty, Bobasku to chyba licealistą jesteś…W takim razie pytania pomocnicze:

1. W PZPR było około 10 mln Polaków licząc od jej początku do jej haniebnego końca (polegającego na oddaniu władzy Naczelnikowi Państwa i spółce). Jak byś bobasku nie liczył to większość dzisiejszych Polaków to albo dzieci albo wnuki pezetperowców. Dlaczego zatem i na kogo się nadymasz?

2. Komuniści zwalniali, wyrzucali z pracy i uczelni…A „dobra zmiana” ilu Polaków zwolniła lub wyrzuciła z pracy tylko za to, że ci należeli (lub nawet tylko sympatyzowali) do innej partii politycznej”? Przypomnieć ci, szczwany lisku? A ilu dowódców wojskowych wyrzucono w ramach czystki? Ilu profesorów na uczelniach zostało zwolnionych przez prawych i sprawiedliwych tylko za to, że ni byli członkami prawości i sprawiedliwosci?

g
gość
W dniu 18.07.2018 o 12:33, cryo napisał:

ale to już czytałeś ? 23/12/2016 ,,,Drugi skok na nasze pieniądze w OFE: rząd nam je odda, ale zabierze sobie 25 proc.w.poranny.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-kraju-i-ze-swiata/a/drugi-skok-na-nasze-pieniadze-w-ofe-rzad-nam-je-odda-ale-zabierze-sobie-25-proc,11615172/

Cryo na posterunku!Niezawodny troll!

M
Mieczysław
Nie rozumiem manifestujących. Pierwsza prezes Sądu Najwyższego nie wie, jak można przeżyć za - nie pamiętam ile - 8 czy 10 tysięcy miesięcznie, a w czasie, gdy trwają protesty idzie sobie na urlopik. Gdybym manifestował pod sądem, to odebrałbym to jako osobistą zniewagę. Jej zastępca ukrywał to, że wydawał wyroki polityczne. Żenujące. Tych zachowań naszej sądowej elity nie da się usprawiedliwić. I dlatego jakkolwiek mierzi mnie to, co wyrabia PiS z Trybunałem Konstytucyjnym, prokuraturą, Sądem Najwyższym i sądami powszechnymi, to nie widzę powodu, żeby iść na tę manifestację.
b
bol
W dniu 18.07.2018 o 14:46, JM napisał:

 "Dlatego warto isć na tę manifestację bo obojętnie w jakiej sprawie ona jest będą tam komuniści (lub ich dzieci). Innych w Polsce nie ma!" Mylisz się bardzo, to bardzo przykre, że w takim środowisku się obracasz, ale zapewniam cię, iż są ludzie, którym komuniści uczynili wiele złego. Czy to zamykając ich w więzieniach za rozprowadzanie ulotek, przynależność do organizacji wolnościowych, zwalniając z pracy, wyrzucając z uczelni. Powinieneś też pamiętać o zbrodniach dokonanych na niewygodnych osobach przez komunistów sowieckich, jak np. w obławie augustowskiej, czy przez rodzimych komunistów, np w kopalni Wujek, zbrodniach na księżach Niedzielaku, Suchowolcu, czy Popiełuszce, zabójstwie Grzegorza Przemyka, czy Stanisława Pyjasa. Hańbą jest, iż osoby twojego pokroju uważają, iż innych niż komuniści osób w Polsce nie było i zachęcają, by iść na manifestację. 

Reporterze Gazety i przechodnie róbcie zdjęcia i zamieszczajcie w internecie.

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie