Polacy przekonują się do samochodów hybrydowych i elektrycznych. To z kolei oznacza straty dla napędów benzynowych i diesli

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
W kategorii samochodów ekologicznych największy wolumen sprzedaży wygenerowały klasyczne hybrydy.
W kategorii samochodów ekologicznych największy wolumen sprzedaży wygenerowały klasyczne hybrydy. Fot. Aleksandra Pazda / Polska Press
Producenci hybryd, hybryd plug-in i aut elektrycznych mogą 2020 rok zaliczyć do udanych. Mowa o wzrostach rzędu nawet 214 proc.

Polski rynek motoryzacyjny kojarzy się przede wszystkim z napędami konwencjonalnymi. Sytuacja zaczyna się jednak powoli zmieniać. Eksperci rankomat.pl przeanalizowali najnowszy raport ACEA i okazuje się, że w Polsce wzrasta zainteresowanie samochodami.

Jak wynika z analizy, w pierwszych trzech kwartałach 2020 roku nowych nabywców znalazły 2173 auta elektryczne. To oznacza wzrost o blisko 83 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2019.

Jednak najwyższym wzrostem sprzedaży w Polsce pochwalić się mogą producenci hybryd typu plug-in. Modele posiadające silnik spalinowo-elektryczny i dające możliwość ładowania z gniazdka, według danych ACEA, między styczniem a wrześniem 2020 roku znalazły blisko 2400 nabywców. Jako że w analogicznym okresie roku 2019 zbyt tego typu pojazdów w Polsce wyniósł 763 sztuki, rynek powiększył się o rekordowe 214 proc.

W kategorii samochodów ekologicznych największy wolumen sprzedaży wygenerowały klasyczne hybrydy. W pierwszych trzech kwartałach roku 2020 napęd spalinowo-elektryczny został wybrany w Polsce przez 38 866 kierowców. To oznacza wzrost o ponad 10 tysięcy sztuk oraz 37,1 proc. w stosunku do roku 2019.

Zdaniem ekspertów, coraz lepsze wyniki sprzedażowe to także ceny samochodów ekologicznych, które stają się z biegiem lat coraz bardziej przystępne dla osób wybierających nowe auta w Polsce.

Kierowcy w Polsce interesują się samochodami ekologicznymi, a to w naturalny sposób musi się przełożyć na stratę dla napędów benzynowych i diesla. Między styczniem a wrześniem 2020 roku w Polsce sprzedały się blisko 192 tysiące pojazdów napędzanych motorem benzynowym. To o prawie 100 tysięcy sztuk mniej niż w analogicznym okresie roku 2019, z kolei diesle w tym czasie osiągnęły zbyt na poziomie 55 230 sztuk, co oznacza spadek zainteresowania na poziomie 32,8 proc. w stosunku do roku 2019.

Pierwsze 9 miesięcy roku 2020 zakończyło się dla segmentu pojazdów o napędzie konwencjonalnym wynikiem na poziomie 247 024 sprzedanych sztuk. Spadek sprzedaży sięgnął tym samym 33,7 proc. Rynek e-pojazdów wygenerował natomiast w tym samym okresie wolumen oszacowany w raporcie ACEA na 47 900 sztuk, co oznacza wzrost o 25,8 proc.

Różnice kosztu zakupu między napędami konwencjonalnymi a elektrycznymi na przestrzeni lat zmalały. Nadal potrafią być jednak duże.

Co dziesiąty Polak kupuje podróbki

Wideo

Materiał oryginalny: Polacy przekonują się do samochodów hybrydowych i elektrycznych. To z kolei oznacza straty dla napędów benzynowych i diesli - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie