Tegoroczna edycja Ambasadora okazała się nietypowa – powiedział na wstępie zebranym Andrzej Parafiniuk, prezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, będącej pomysłodawcą tego konkursu. – Spośród dziewięciu firm nominowanych do tytułu (jedna się wycofała w ostatniej chwili), tylko cztery są z Białegostoku. Czyli Ambasador coraz bardziej staje się konkursem regionalnym a nie miejskim.
Andrzej Parafiniuk zwrócił też uwagę kapituły na fakt, że w pięćdziesiątce firm, które się zgłosiły do konkursu, było bardzo dużo spółdzielni, co świadczy o odradzaniu się tej formy własności.
Zobacz:Giełda /Catalyst. Bank spółdzielczy z Szepietowa notowany na GPW
Ambasadorów trzech
Zgodnie z regulaminem Ambasadora, najpierw firmy audytorskie przekazały swoje oceny nominowanych przedsiębiorstw w trzech zakresach: sytuacja finansowa, oferta produktowa i system dystrybucji, a także zarządzanie personelem i komunikacja. Potem te ocenę uzupełnił wynik głosowania kapituły na poszczególne firmy.
Podsumowanie wyłoniło trzech zdobywców I, II i III miejsca. Kapituła dowiedziała się także, które firmy dostaną nagrody od marszałka województwa i wojewody za przyrost zatrudnienia i udział eksportu w sprzedaży.
Nazwy wszystkich tych firm do publicznej wiadomości zostaną podane 5 listopada podczas gali biznesu w Hotelu Gołębiewski w Białymstoku.
Menedżer roku i Najlepsza firma 2009
Podobnie jak nazwisko Menedżera roku – zwycięzcy rankingu towarzyszącego Podlaskiej Złotej Setce Przedsiębiorstw organizowanej od siedmiu lat przez Kurier Poranny. Został on wybrany przez kapitułę z grona 32 osób zgłoszonych przez stowarzyszenia biznesowe i Poranny.
O ile wybór ten ma charakter całkowicie uznaniowy, o tyle z kolei tytuł Najlepszej firmy roku 2009 przypadnie przedsiębiorstwu wskazanemu przez liczby. Przypomnijmy tegoroczną innowacje w PZSP: o miejscu w setce największych firm decyduje jak co roku wielkość przychodu. Natomiast Najlepsza firma będzie wyłoniona w oparciu o dodatkowe wskaźniki: wynik na sprzedaży, wydajność gotówkową firmy i jej umiejętności gospodarowania majątkiem. Chodzi o to, żeby poza wysokim przychodem pokazać jeszcze moc i trwałość firmy na rynku.
Tytaniczną pracę pozycjonowania podlaskich firm według tych danych wykonał dr Anatoliusz Kopczuk, prorektor Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, która w tym roku jest współorganizatorem Podlaskiej Złotej Setki Przedsiębiorstw.
Wczoraj dr Kopczuk szczegółowo przedstawił kapitule zastosowaną metodologię zapewniając o obiektywizmie liczb.
- Oczywiście można założyć, że i ten obiektywizm może zostać zachwiany jeśli się zastosuje taki wskaźnik, „żeby wygrał nasz” – żartował jak zawsze dr Kopczuk – ale zapewniam państwa, że nie zastosowaliśmy takiego wskaźnika.
Rezultaty obu rankingów, a także pakiet szerokiej wiedzy o gospodarce regionu i narzędziach przydatnych dla menedżerów w kierowaniu nowoczesna firmą przedstawimy także w wydawnictwie specjalnym Kuriera Porannego 8 listopada.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?