Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podlaskie chce zwabić turystów. Wielki projekt medialno-turystyczny

Aneta Boruch
Opera i Filharmonia Podlaska. W nowym gmachu powstanie punkt informacyjny.
Opera i Filharmonia Podlaska. W nowym gmachu powstanie punkt informacyjny. Biuro Inwestycji UMWP
Centrum informacji turystycznej w nowym gmachu Opery, spływ kajakowy, aplikacja na urządzenia mobilne z największymi atrakcjami województwa, billboardy i spoty reklamowe - to tylko część z wielu działań, które mają przekonać turystów, że podlaskie to świetne miejsce na wypoczynek. Szeroko zakrojona kampania reklamowa ma ruszyć jeszcze w tym roku.

8 mln zł - tyle będzie kosztowało zorganizowanie kampanii promocyjnej województwa.

Wiodącym hasłem całej akcji będzie: województwo podlaskie - alians tradycji i nowoczesności. Aby przekonać o tym turystów i przyciągnąć ich do nas, urząd marszałkowski wykorzysta mnóstwo różnych sposobów.

Ważnym elementem będzie utworzenie centrum informacji turystycznej w nowym gmachu Opery i Filharmonii Podlaskiej. - Jesteśmy już po rozmowie na ten temat z dyrektorem Roberto Skolmowskim - mówi Bartłomiej Andruk, dyrektor departamentu edukacji, sportu i turystyki w urzędzie marszałkowskim. - To centrum będzie niejako spinać wszystkie pozostałe działania.

A tych w ramach projektu ma być naprawdę dużo. W planach są różne imprezy. W regionie ma się odbyć m.in. spływ kajakowy Drohiczyn - Ciechanowiec, mistrzostwa świata w kulturystyce i fitness Kobiet czy Op!Era Jazz Festival. Przedstawiciele podlaskiego będą też jeździć do miast w całym kraju i prezentować w nich nasz region.

Z kolei do nas na wizyty studyjne zapraszani będą przedstawiciele branży turystycznej i dziennikarze z popularnych magazynów krajowych i zagranicznych. To doskonały sposób docierania do potencjalnych turystów.

- Chodzi o to, żeby mogli zobaczyć nasze województwo i opisać je w swoich czasopismach - mówi Bartłomiej Andruk.
Organizatorzy kampanii sięgną też po nowoczesne technologie. W planach jest przygotowanie aplikacji na urządzenia mobilne z najważniejszymi atrakcjami województwa.

Podlaskie przypuści też zmasowany atak w mediach: prasie, radiu i telewizji. Będą spoty reklamowe województwa, kampania billboardowa czy witacze. Autobus wycieczkowy, kursujący na trasie do Warszawy, ma być oklejony logo regionu - zostanie wykorzystany do udziału w kampaniach promocyjnych województwa.

W te działania zaangażowane zostaną czołowe kluby sportowe regionu. Podczas rozgrywek zawodnicy będą prezentować nasze logo na koszulkach.

Ważnym aspektem kampanii będzie także przeprowadzenie badań marketingowych wśród turystów. - Odbędą się przed startem kampanii i po jej zakończeniu, żeby ocenić efekty - zaznacza Andruk.

To na razie plany. Aby zrealizować wszystkie te ambitne zamierzenia, potrzebne są jeszcze pieniądze. Z pomocą przyjdą tu fundusze unijne, a konkretnie Regionalny Program Operacyjny. Na razie zarząd województwa zdecydował, że kampania promocyjna znajdzie się na liście projektów kluczowych, czyli w wykazie najważniejszych, strategicznych inwestycji w regionie.

A taka pozycja na liście oznacza, że jeśli jej pomysłodawcy przygotują odpowiednią dokumentację i spełnią wymogi formalne, dostaną na ten projekt dotację z RPO.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny