8 mln zł - tyle będzie kosztowało zorganizowanie kampanii promocyjnej województwa.
Wiodącym hasłem całej akcji będzie: województwo podlaskie - alians tradycji i nowoczesności. Aby przekonać o tym turystów i przyciągnąć ich do nas, urząd marszałkowski wykorzysta mnóstwo różnych sposobów.
Ważnym elementem będzie utworzenie centrum informacji turystycznej w nowym gmachu Opery i Filharmonii Podlaskiej. - Jesteśmy już po rozmowie na ten temat z dyrektorem Roberto Skolmowskim - mówi Bartłomiej Andruk, dyrektor departamentu edukacji, sportu i turystyki w urzędzie marszałkowskim. - To centrum będzie niejako spinać wszystkie pozostałe działania.
A tych w ramach projektu ma być naprawdę dużo. W planach są różne imprezy. W regionie ma się odbyć m.in. spływ kajakowy Drohiczyn - Ciechanowiec, mistrzostwa świata w kulturystyce i fitness Kobiet czy Op!Era Jazz Festival. Przedstawiciele podlaskiego będą też jeździć do miast w całym kraju i prezentować w nich nasz region.
Z kolei do nas na wizyty studyjne zapraszani będą przedstawiciele branży turystycznej i dziennikarze z popularnych magazynów krajowych i zagranicznych. To doskonały sposób docierania do potencjalnych turystów.
- Chodzi o to, żeby mogli zobaczyć nasze województwo i opisać je w swoich czasopismach - mówi Bartłomiej Andruk.
Organizatorzy kampanii sięgną też po nowoczesne technologie. W planach jest przygotowanie aplikacji na urządzenia mobilne z najważniejszymi atrakcjami województwa.
Podlaskie przypuści też zmasowany atak w mediach: prasie, radiu i telewizji. Będą spoty reklamowe województwa, kampania billboardowa czy witacze. Autobus wycieczkowy, kursujący na trasie do Warszawy, ma być oklejony logo regionu - zostanie wykorzystany do udziału w kampaniach promocyjnych województwa.
W te działania zaangażowane zostaną czołowe kluby sportowe regionu. Podczas rozgrywek zawodnicy będą prezentować nasze logo na koszulkach.
Ważnym aspektem kampanii będzie także przeprowadzenie badań marketingowych wśród turystów. - Odbędą się przed startem kampanii i po jej zakończeniu, żeby ocenić efekty - zaznacza Andruk.
To na razie plany. Aby zrealizować wszystkie te ambitne zamierzenia, potrzebne są jeszcze pieniądze. Z pomocą przyjdą tu fundusze unijne, a konkretnie Regionalny Program Operacyjny. Na razie zarząd województwa zdecydował, że kampania promocyjna znajdzie się na liście projektów kluczowych, czyli w wykazie najważniejszych, strategicznych inwestycji w regionie.
A taka pozycja na liście oznacza, że jeśli jej pomysłodawcy przygotują odpowiednią dokumentację i spełnią wymogi formalne, dostaną na ten projekt dotację z RPO.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?