Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podlaski Klaster Bielizny. Razem można więcej

Maryla Pawlak-Żalikowska [email protected] tel. 85 7489 552 Fot. spkb
Osiem firm zdecydowało w 2008 roku założyć klaster bielizny. Na zdjęciu od lewej: Edyta Skutnicka (AXAMI), Małgorzata Zacharkiewicz (MAT) i Kinga Lesisz (KINGA).
Osiem firm zdecydowało w 2008 roku założyć klaster bielizny. Na zdjęciu od lewej: Edyta Skutnicka (AXAMI), Małgorzata Zacharkiewicz (MAT) i Kinga Lesisz (KINGA).
Dzięki współpracy i dofinansowaniu z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości osiem podlaskich firm może zainwestować w swój rozwój ponad 4 miliony złotych.

Podlaski Klaster Bielizny (w ramach Programu Rozwój Polski Wschodniej podpisał z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości umowę o dofinansowanie projektu „Rozwój kooperacji firm z branży bieliźniarskiej z regionów Polski Wschodniej”. Wartość projektu to ponad 4 miliony złotych.

Przypomnijmy, że zawiązany w czerwcu 2008 roku klaster, tworzy siedem firm produkcyjnych i jedna dystrybucyjna: Ava, Axami, Gaia, Gorteks, Kinga, Kontri, Kostar, Mat.

– Cieszymy się bardzo z tej umowy nie tylko ze względów finansowych – mówi Kinga Lesisz, prezes firmy bieliźniarskiej Kinga. – Nasz projekt miał w sobie dużo elementów innowacyjnych i dało nam to wysokie notowania. W Warszawie wszyscy byli zdziwieni, że można mieć takie propozycje w branży bieliźniarskiej.

Dzięki projektowi, którego realizację umożliwia wsparcie z PARP, klaster do końca 2011 roku ma być wyposażony w sprzęt informatyczny, będzie miał pieniądze na lokal i wynagrodzenie dyrektora biura. Klaster podejmie dzaiałania zmierzające do zbudowania rozpoznawalności tworzacych go marek, powstanie strategia marketingowa i zostanie poprawiona komunikacja wewnętrzna. Ponieważ wszystkie zrzeszone w kalstrze firmy mają ambicję (i przymus rynkowy) nadążania za najnowszymi światowymi trendami w modzie, zamierzają wspierać swoją strategię informacjami ze specjalistycznych wydawnictw zawierajacych inpiracje dotyczące wzornictwa czy kolorystyki kolekcji, które będą obowiązywały w kolejnych sezonach. Nie da się też podbijać rynków bez promocji własnych osiagnięć poprzez katalogi i wydawnictwa reklamowe. I na te cele też zostana przeznaczone pieniądze przyznane przez PARP.

– Mamy nadzieję, ze docenione będa też nasze projekty, które zgłaszamy w programach regionalnych, w urzędzie marszałkowskim – dodaje Kinga Lesisz.

Opinia

Prof. Bogusław Plawgo, Uniwersytet w Białymstoku i Podlaska Fundacja Kształcenia Kadr:

1 lutego ujawnimy wyniki raportu Fundacji o kondycji klastrów. Wynika z niego niestety, że generalnie nie potrafimy w regionie wykorzystać korzyści, jakie niosą one dla firm. Na tym tle wlasnie Podlaski Klaster Bielizny jest ewidentnym przykładem, ze razem można więcej. Samodzielnie tworzące ten klaster firmy raczej nie przebiłyby się w rywalizacji o fundusze na rozwój.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny