Podlaska Marka - to już 14. edycja. Można zgłaszać kandydatury

Maryla Pawlak-Żalikowska maryla.zalikowska@polskapress.pl
Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji UMWP i marszałek Jerzy Leszczyński zapraszają do zgłaszania kandydatur do elitarnego tytułu Podlaska Marka
Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji UMWP i marszałek Jerzy Leszczyński zapraszają do zgłaszania kandydatur do elitarnego tytułu Podlaska Marka Anatol Chomicz
Każdy może zgłosić kandydatury do siedmiu kategorii rankingu o prestiżowy tytuł promujący region.

Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie... Tak to trochę jest w województwie podlaskim - wielu mieszkańców regionu nie zdaje sobie sprawy, jakiej rangi firmy (o uznanej pozycji w Europie czy nawet świecie) tu funkcjonują. Jakie produkty, inicjatywy, wydarzenia nie ustępują jakością, rozmachem czy innowacyjnością tym powstającym w innych regionach Polski.

Promocja regionu przez jakość najlepszych
- Konkurs o tytuł Podlaskiej Marki ma właśnie między innymi wpływać na budowanie dumy mieszkańców z regionu, w którym żyją - mówiła Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Woj. Podlaskiego na wczorajszej konferencji prasowej poświęconej startowi tegorocznej edycji konkursu.

A Jerzy Leszczyński, marszałek województwa zwracał uwagę, że ranking ma wielorakie znaczenie: nagradza wysoką jakość produktów czy działań mających swoje korzenie w woj. podlaskim, a z drugiej strony to ci nagrodzeni są najlepszą promocją regionu i wzmacniają markę Podlaskie.

Zgłosić każdy może
W 2004 roku, podczas pierwszej edycji konkursu o tytuł Podlaskiej Marki Roku organizowanego przez Urząd Marszałkowski Woj. Podlaskiego, nagrody przyznawane były w trzech kategoriach: Smak, Pomysł i Miejsce. Swoją nagrodę przyznawali także internauci.

W tym roku (wzorem ubiegłego) kategorii jest sześć:

  • Produkt (z podziałem na użytkowy i spożywczy),
  • Inwestycja,
  • Odkrycie,
  • Wydarzenie,
  • Kultura i
  • Społeczeństwo.

Jest też Nagroda Konsumentów przyznawana w drodze głosowania internetowego.

Ale to nie wszystkie zmiany w stosunku do czasów, gdy ranking raczkował: zmieniła się też jego nazwa - na Podlaską Markę (bez słowa Roku) i wprowadzona została możliwość zgłaszania kandydatur do rankingu przez każdego - zarówno przez producentów, jak i konsumentów.

Na zgłaszanie kandydatur do tytułu jest czas do 22 stycznia - formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie podlaskamarka.pl i umożliwia wskazanie maksymalnie po jednej propozycji w każdej kategorii. Po zamknięciu etapu zgłoszeń, właściciele produktów (w szerokim rozumieniu tego słowa, obejmującym podmioty wszystkich kategorii rankingu) zostaną poproszeni o potwierdzenie gotowości do udziału w Podlaskiej Marce.

Tytuł niosący korzyści
Kapituła konkursu nominuje 21 zgłoszeń (po trzy w każdej kategorii) do finału, w którym wyłoni siedmiu zdobywców tytułu Podlaska Marka. Ósma nagroda będzie Nagrodą Konsumentów, przyznaną w wyniku głosowania (jeden numer telefonu - jeden głos).

Wszyscy laureaci dostaną po 10 tys. zł, a wśród głosujących internautów rozlosowane będą nagrody w postaci markowego sprzętu sportowego i elektronicznego. Zdobycie tytułu Podlaskiej Marki procentuje jednak także promocją czy udziałem laureatów w wydarzeniach krajowych i zagranicznych, jak choćby w wystawach światowych EXPO.

Laureatów Podlaskiej Marki poznamy na gali w drugiej połowie kwietnia w Operze i Filharmonii Podlaskiej.

Marka w Discovery Channel
W wyniku współpracy Urzędu Marszałkowskiego Woj. Podlaskiego z Discovery Channel Polska w zeszłym roku powstał m.in. cykl pięciu filmów poświęconych laureatom Podlaskiej Marki: Czerpanie z natury (o Mlekpolu), Dobra tradycja (o przemyśle jachtowym), Nieustanny rozwój ( Uniwersytet Medyczny i firma ChM, czyli innowacje medyczne), Niepokorne myślenie (Petros Psyllos i ekipa Łazika Marsjańskiego) i Poszukiwanie piękna (Galeria Arsenał i Up To Date Festival).
Wszystkie filmy można obejrzeć na kanale Youtube, a będą też emitowane w telewizji ogólnopolskiej.

Wysokie czynsze, niewielu klientów. Restauratorzy zamykają biznesy.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3