MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Placówki mentorskie docenione

Aneta Boruch [email protected] tel. 85 748 96 63
Placówki mentorskie docenione
Placówki mentorskie docenione sxc.hu
Po trzech latach pracy siedem szkół i przedszkoli z naszego regionu dostało tytuły placówek mentorskich. Oznacza to, że uczą one i wychowują dzieci na najwyższym poziomie, według innowacyjnych metod. A inni mogą z nich brać przykład.

Sam tytuł był uwieńczeniem trzyletniej pracy nad uzyskaniem najwyższej jakości kształcenia i wychowania - mówi Bożena Chodyniecka, dyrektorka białostockiej SP 11. - Przez ten czas zrealizowaliśmy wiele nowatorskich projektów, adresowanych do uczniów. Ale również nauczyciele doskonalili warsztat i podnosili swoje kwalifikacje.

Ta szkoła w ciągu tych trzech lat zrealizowała m.in. projekt edukacyjny Piękno zawodów moich rodziców. Opracowano też programy z elementami socjoterapii skierowane do dwóch grup uczniów: nieśmiałych, jak również zdolnych.

Z kolei Prywatna Szkoła Podstawowa nr 1 zrealizowała projekt Portrety Wielkich Matematyków, zorganizowała turnieje szachowe, zajęcia o różnorodności kultur. W szkole odbyły się też m.in. warsztaty kulinarne.

- To były piękne i wartościowe doświadczenia dla dzieci - opowiada Luiza Anna Gabrylewska, dyrektorka placówki. - Szczególnie teraz, gdy trzeba kłaść nacisk na to, by rozwijać zainteresowania dzieci, ich kreatywność. Zdobycie tytułu wymagało pracy. Ale zawsze warto pracować, bo tylko wtedy się rozwijamy.

Oprócz tych dwóch placówek tytuł Szkoły Mentorskiej dostały również: białostockie przedszkola nr 1 i 64, Szkoła Podstawowa nr 12 oraz prywatna Szkoła Podstawowa nr 1, Centrum Kształcenia Ustawicznego i Szkoła Podstawowa w Dolistowie.

- Szkoła mentorska to taka, która jest najlepsza, stosuje innowacyjne metody nauczania, która jest również otwarta na różne inicjatywy - mówi Maria Ambrożej, dyrektorka Miejskiego Ośrodka Doradztwa Metodycznego, który prowadził konkurs dla szkół. - Mentor to ktoś mądry, kto jest mistrzem i może służyć za przykład innym. To szkoły, które wprowadzają innowacyjne zmiany do swojego nauczania, mają dobrą współpracę z dziećmi i rodzicami. A nauczyciele, którzy w nich pracują, ciągle rozwijają się i kształcą.

To była pierwsza edycja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego, który trwał przez ostatnie trzy lata. Białostocki MODM planuje zorganizować kolejne.

Czytaj e-wydanie »
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny