Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

OiFP. Big band przygotowuje koncert Swingu czar. Na czele Andrzej Makal (zdjęcia, wideo)

Jerzy Doroszkiewicz
Jerzy Doroszkiewicz
OiFP. Big Band Opery - próba przed koncertem "Swingu czar"
OiFP. Big Band Opery - próba przed koncertem "Swingu czar" Jerzy Doroszkiewicz
Big Band Opery i Filharmonii Podlaskiej zagra 21 lutego 2020 roku koncert Swingu czas. Wystąpią Dorota Białkowska, Monika Ziółkowska, Marta Wiejak, Bartłomiej Łochnicki, Maciej Nerkowski oraz Jakub Szydłowski.

- To jest świetny moment, żeby z muzykami z którymi na co dzień występujemy w operze czy operetce albo musicalu spotkać się w repertuarze bardziej rozrywkowym, popatrzeć jak oni dobrze się bawią i pobawić się dobrze razem z nimi – mówi Maciej Nerkowski. - Bardzo dobrze czuję się z nimi w swingu. Zarówno Frank Sinatra jak i Dean Martin to osoby, które śpiewały z bardzo klasyczną emisją. To nie są dwa różne światy – ta muzyka jest nam bardzo bliska jako wokalistom operowym. Myślę, że sięganie po ten repertuar jest bardzo zdrowe dla nas.

- W duecie trzeba się wyczuwać, być otwartym na partnera – mówi Dorota Białkowska-Krukowska. - Z Maćkiem (Nerkowskim – przyp. red.)bardzo fajnie się śpiewa, z Bartkiem (Łochnickim – przyp. red.) też. Dla mnie występowanie z big bandem to takie „tłuste granie”. Uwielbiam z nimi występować, to świetny skład muzyków!

Potwierdza to Andrzej Makal, kierownik big bandu.

- Zaprosiłem gościnnych saksofonistów, mamy dwóch gitarzystów, koleżanka gra na kongach – opowiada Makal.

- To będzie mieszanka atrakcyjna dla oka i ucha. Zaczniemy od „In the Mood” z repertuaru Glenna Millera kojarzonym z takim dobrym swingowym graniem, ale podczas koncertu będziemy dryfować i w stronę samby, i walczyka, ale wszystko w swingującym kołyszącym rytmie. Mamy tę przyjemność, że wraz z atrakcyjnym repertuarem i uzdolnionymi solistami i zaproszonymi gośćmi możemy sobie pozwolić na jeszcze atrakcyjniejsze ujęcie tematu. To będzie specjalny wieczór.

- To będzie moja trzecia rocznica – trzy lata temu debiutowałam w tym big bandzie i też przy okazji walentynek – przyznaje Dorota Białkowska-Krukowska. - Jazz, swing – to wszystko ma ducha!

KONCERT SWINGU CZAR

Piątek, 21 II 2020 / DUŻA SCENA / ODESKA 1 / 19.00

BIG BAND OPERY I FILHARMONII PODLASKIEJ
ANDRZEJ MAKAL kierownictwo muzyczne
JAKUB SZYDŁOWSKI reżyseria, wokal
DOROTA BIAŁKOWSKA
MARTA WIEJAK
MONIKA ZIÓŁKOWSKA
BARTŁOMIEJ ŁOCHNICKI
MACIEJ NERKOWSKI

Program:
J. Garland, W. Manone – „In the Mood”, sł. A. Razaf
C. Porter – „I’ve Got You Under My Skin”
J. Styne, L. Robin – „Diamonds Are a Girl’s Best Friend”
J. Petersburski – „Ja się boję sama spać”, sł. A. Włast
M. Wilshaw – „Champs-Élysées”, sł. P. Delanoë
R. Rodgers – „Have You Met Miss Jones?”, sł. L. Hart
J. J. Walker – „Mr Bojangle”
N. Hefti – „Lil Darlin'”
B. Darin – „Things”
P. Beltrán Ruiz – „Sway”, sł. N. Gimbel
V. Young – „When I Fall In Love”, sł. E. Heyman
J. Matuszkiewicz – „Wyrzeźbiłam twoją twarz”, sł. A. Osiecka
L. Boruński – „A ja mam nogi!”, sł. Z. Friedwald
D. Pomus, M. Shuman – „Save the Last Dance For Me”
D. K. Thompson – „That’s Life”, sł. K. Gordon
E. Y. Harburg – „Somewhere Over the Rainbow”, sł. H. Arlen,
I. Berlin – „Cheek To Cheek”
H. N. Mancini – „It Had Better Be Tonight”, sł. J. H. Mercer
A. Franklin, T. White – „Think”
J. Hurwitz – „Another day of sun”, sł. B. Pasek, J. Paul

ANDRZEJ MAKAL
Absolwent klasy perkusji Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie filia w Białymstoku. Muzyk Orkiestry Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz kierownik muzyczny Big Bandu OiFP.

DOROTA BIAŁKOWSKA
W zespole Teatru Muzycznego im. D. Baduszkowej w Gdyni pracowała od 2007 do 2018 r. Zagrała m.in. Sandy w „Grease” W. Caseya i J. Jacobsa, Wendla w „Przebudzeniu wiosny” D. Sheika, Anię w „Ani z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści L.M. Montgomery (reż. M. Korwin, muz. Z. Karnecki), Serenę w „Fame” S. Margoshesa, Klarę we „Francesco” i Marię w „Lalce” P. Dziubka, foczkę w „Foczce akrobatce” oraz kobietę przy nadziei w „Chłopach”. Współpracuje z Teatrem Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku. Na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej kreuje role: baletnicy Meg „Upiorze w operze” A. Lloyda Webbera, Czerwonego Kapturka w „Sprawie Kapturka Cz.” (reż. J. Schabowska, muz. P. Klimek), Toni Gromieko i Kubariki w „Doktorze Żywago” L. Simon, Węgla w „Adonis ma gościa” F. Apke oraz liczne postaci w „Księdze dżungli”. Jest współzałożycielką Białostockiej Akademii Musicalowej BAM.

MARTA WIEJAK
Współpracuje z Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie („Deszczowa piosenka”, „Ale Musicale”, „”Alicja w Krainie Czarów”, „Księga dżungli”), Teatrem Muzycznym w Poznaniu (rola tytułowa w spektaklu „Evita”, Lucy Harris w „Jekyll&Hyde”), Teatrem Muzycznym w Gliwicach (Morticia w spektaklu „Rodzina Addamsów”), Teatrem Muzycznym w Gdyni (Fiona w musicalu „Shrek”), Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu, Och Teatrem w Warszawie, Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie („Borys Godunow”, „Oniegin”, „Traviata”). W latach 2012-2013 występowała gościnnie w londyńskim The Club at The Ivy w towarzystwie jazzowego pianisty J. Thompsona.

MONIKA ZIÓŁKOWSKA
Zadebiutowała w koncertowym wykonaniu „Eugeniusza Oniegina” P. Czajkowskiego. W repertuarze posiada m.in. partie Cherubina z „Wesela Figara”, Dorabelli z „Così fan tutte” oraz Sekstusa z „Łaskawości Tytusa” W.A. Mozarta, Fidalmy z „Potajemnego małżeństwa” D. Cimarosy, Orfeusza z „Orfeusza i Eurydyki” Ch.W. Glucka, Niani z „Eugeniusza Oniegina” P. Czajkowskiego, Dalili z „Samsona i Dalili” C. Saint-Saënsa, Flory z „Traviaty” G. Verdiego, Mercédès z „Carmen” G. Bizeta. Współpracowała z Polską Filharmonią Bałtycką im. F. Chopina w Gdańsku, Filharmonią Pomorską im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy, Niemiecką Filharmonią Kameralną i Teatrem w Bremie. Jest solistką Opery i Filharmonii Podlaskiej, na scenie której wykonuje partie musicalowe: Gołdy w „Korczaku” Ch. Williamsa, Cajtli oraz Hudel w „Skrzypku na dachu” J. Bocka, Toni w „Doktorze Żywago” L. Simon, w „Upiorze w operze” A. Lloyda Webbera oraz operowe i operetkowe: Marty w „Strasznym dworze” S. Moniuszki, Flory w „Traviacie” G. Verdiego, II Damy w „Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta, Mercédès w „Carmen” G. Bizeta, Księcia Orłowskiego w „Zemście nietoperza”, Mirabelli w „Baronie cygańskim” J. Straussa. Stworzyła bohaterów w bajkach muzycznych „Jaś i Małgosia” S. Kisielewskiego, „Brzydki Kaczorek” M. Urbanka, „Adonis ma gościa” F. Apke, „Kot w butach” H. Januszewskiej, „Sprawa Kapturka Cz.” M. Guśniowskiej oraz „Księdze dżungli” J. Szydłowskiego.

BARTŁOMIEJ ŁOCHNICKI

Od 2006 r. jest artystą Opery i Filharmonii Podlaskiej. Występuje w musicalach: jako Bula w „Korczaku” Ch. Williamsa, Perczyk w „Skrzypku na dachu” J. Bocka, Raoul de Chagny w musicalu „Upiór w operze” A. Lloyda Webbera, Pasza Antipow/Strielnikow i Liberiusz w „Doktorze Żywago” L. Simon, w operach: jako Lillas Pastia w „Carmen” G. Bizeta, Sierżant w „Cyganerii” G. Pucciniego, w operetce: jako Ottokar i Pali w „Baronie cygańskim” J. Straussa, a także w bajkach: „Sprawa Kapturka Cz.” M. Guśniowskiej, „Brzydki Kaczorek” M. Urbanka, „Adonis ma gościa” F. Apke i „Księga dżungli”. Występuje również w „Kwartecie dla czterech aktorów” B. Schaeffera. Jest współzałożycielem Białostockiej Akademii Musicalowej BAM.

MACIEJ NERKOWSKI
Od 2000 r. wykonuje partie solowe zarówno w kraju, jak i za granicą, często podejmując się wykonań muzyki współczesnej. Obecnie nagrywa i koncertuje wraz z zespołem Hashtag Ensemble. Brał także udział w festiwalach muzyki współczesnej: Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Perkusyjnej „Crossdrumming Festival”, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, Sacrum Profranum w Krakowie, Klang Festival w Kopenhadze, Festival Aujourd’hui Musiques w Perpignan, Flâneries Musicales w Reims oraz Festival Novelum w Tuluzie. W 2009 r. debiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w „Lukrecji Borgii” G. Donizettiego, by powrócić
na jego scenę w operze I. Xenakisa „Oresteia”. W 2010 r. zadebiutował partią Schaunarda w „Cyganerii” G. Pucciniego na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Współpracował z L.T.L. Opera Studio (Laboratorio Toscano per la Lirica), Theatre de L’Archipel w Perpignan, Filharmonią Narodową w Warszawie czy Teatrem Muzycznym „Capitol” we Wrocławiu. Na scenie Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie wcielał się w św. Sebastiana w spektaklu „Ojciec” J. Ostaszewskiego. W warszawskim Teatrze Rampa gra Piłata w spektaklu „Jesus Christ Superstar” A. Lloyda Webbera. Na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej występuje w musicalach „Korczak” Ch. Williamsa (Izak), „Upiór w operze” A. Lloyda Webbera (Richard Firmin), „Skrzypek na dachu” J. Bocka (Perczyk i Mordka) i „Doktor Żywago” L. Simon (Liberiusz i Gints), operach „Traviata” G. Verdiego (Baron), „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta (Papageno), „Carmen” G. Bizeta (Moralès) i „Turandot” G. Pucciniego (Mandaryn), operetkach J. Straussa „Zemsta nietoperza” (Dr Falke) i „Baron cygański” (Janosz, Homonay) oraz bajkach: „Brzydki Kaczorek”, „Adonis ma gościa”, „Sprawa Kapturka Cz.” i „Księga dżungli”. Występuje w „Kwartecie dla czterech aktorów” B. Schaeffera. Płyta „IV Symfonia – Symphony on the Mercy of God” P. Łukaszewskiego, w której wykonywał partię solową, zdobyła Fryderyka 2017 w kategorii Album Roku Muzyka Współczesna.

JAKUB SZYDŁOWSKI
Aktor musicalowy, dubbingowy i reżyser spektakli muzycznych. Od 2002 r. związany na stałe z Teatrem Muzycznym „Roma”, gdzie grywa główne role we wszystkich wielkich produkcjach. Na „Novej Scenie” Romy wyreżyserował spektakle dla dzieci: „Adonis ma gościa” i „Księga dżungli”, a także spektakl muzyczny „Proces” wg powieści F. Kafki. W Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni wykreował główne role w spektaklach: „Hair” (nagroda: „Debiut Roku 1999”), „Sen nocy letniej” i „Muzyka Queen”. Współpracował z Teatrem Muzycznym „Capitol” we Wrocławiu (Mackie Majcher w „Operze za trzy grosze”, główna rola w „A Chorus Line”). Przed szwajcarską publicznością wystąpił w głównej roli w anglojęzycznej wersji musicalu „Hair”. Zagrał w musicalu teatru Studio Buffo „Romeo i Julia”. Na deskach stołecznego Teatru Komedia gościł w spektaklach: „Kieszonkowa orkiestra” (główna nagroda na Festiwalu Korczaka, 2010), „Najlepsze z najlepszych” i „Niebezpieczne związki”. Obecnie można go również zobaczyć jako Pana Darlinga i Kapitana Haka w musicalu „Piotruś Pan” w teatrze Studio Buffo. W 2014 r. warszawski Teatr Rampa wystawił w jego reżyserii musical „Rent”, a wyreżyserowany przez artystę w Teatrze Muzycznym w Łodzi spektakl „Cyrano” otrzymał Nagrodę im. J. Kiepury w kategorii najlepszy spektakl sezonu 2015/2016). Na scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej wyreżyserował przedstawienie muzyczne „Prosimy nie wyrywać foteli, czyli krótka historia muzyki rozrywkowej”, bajki muzyczne „Brzydki Kaczorek”, „Adonis ma gościa”, „Księgę dżungi” oraz musical „Doktor Żywago”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny