Od poniedziałku 3 kwietnia, białostocki ZUS obsługuje interesantów w nowej, większej sali

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Wojciech Wojtkielewicz
Od poniedziałku (3.04) klienci białostockiego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będą przyjmowani w nowej sali obsługi w budynku B. Jej przygotowanie kosztowało trzy miliony złotych, a uroczyste otwarcie odbyło sięw piatek (31.03).

Dotychczas interesanci byli załatwiali swoje sprawy w dużo mniejszym pomieszczeniu w budynku A. Prace nad modernizacją sali obsługi zostały rozpoczęte rok temu. Na powierzchni ponad 550 mkw. zostało przygotowanych 21 stanowisk do obsługi interesantów, a cała sala jest klimatyzowana.

- Sala zmieniła się diametralnie dla każdego klienta. Mamy udogodnienia dla osób poruszających się na wózkach, które teraz mogą korzystać z każdego stanowiska, a do budynku mogą dostać się dzięki dobudowanej windzie. Mamy udogodnienia dla osób niedowidzących przez zastosowanie specjalnych kontrastów (chodzi o farby i kolory, by lepiej dostrzegać różnice w otoczeniu). Wszyscy pracownicy mają dostęp do video-tłumacza języka migowego, dla osób niesłyszących, a poza tym mamy pracowników przeszkolonych w języku migowym. Zostały też przygotowane toalety dla osób z niepełnosprawnościami – wyliczał Marek Marczewski, zastępca dyrektora ds. świadczeń Oddziału ZUS w Białymstoku.

Czytaj również:

Przyznał również, że w czasie pandemii spadła liczba wizyt w ZUS-ie i choć potem zaczęli odwiedzać Zakład częściej, to jednak jest ich mniej niż kiedyś. – Być może dlatego, że sporo osób składa wnioski elektronicznie, za pomocą PUE i jest też bardzo duże zainteresowanie e-wizyt, gdy ludzie umawiają się na kontakt z pracownikiem ZUS za pomocą video-rozmowy. Ubezpieczeni to chwalą, bo to niemal prywatna rozmowa – zapewnił Marek Marczewski.

Dodajmy, że bezpośrednią obsługą interesantów w nowej sali zajmie się 23 urzędników, których wspomogą pracownicy zaplecza (m.in. biura podawczego lub tacy, którzy kierują ruchem w sali).

Czytaj również:

- Ta sala jest efektem polityki prowadzonej przez ZUS, a dotyczącej poprawy warunków pracy i obsługi klientów. Przed rokiem w siedzibie ZUS przy ul. Młynowej wizyty złożyło blisko 140 tys. naszych klientów, a w tym roku już ponad 40 tys. Jak widać skala wizyt jest dostatecznie duża i trzeba było zapewnić im komfortowe warunki, także uwzględniając osoby z niepełnosprawnościami. I wszystko to zostało wykonane – podsumował Mariusz Jedynak z członek zarządu nadzorujący pion administracji i zamówień publicznych w ZUS.

Strefa Biznesu - Co z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie