Nowe fotoradary w Polsce. Będzie kolejnych 26 urządzeń do pomiaru prędkości. Sprawdź lokalizacje

(ren)
Jest przetarg na zakup oraz instalację 26 fotoradarów, które usytuowane zostaną w najbardziej niebezpiecznych miejscach w kraju
Jest przetarg na zakup oraz instalację 26 fotoradarów, które usytuowane zostaną w najbardziej niebezpiecznych miejscach w kraju GITD
GITD ogłosiła przetarg na zakup oraz instalację 26 fotoradarów, które usytuowane zostaną w najbardziej niebezpiecznych miejscach w kraju. To kolejny etap realizowanego obecnie projektu rozbudowy CANARD, zakładającego zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących.

Nowy fotoradar ma stanąć w Hryniewiczach przy głównej ulicy miejscowości. Maszt i urządzenie zostaną zbudowane w pobliżu przejścia dla pieszych, na wysokości posesji nr 37.

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, fotoradar powinien zostać zamontowany w IV kwartale 2020 roku.

Tu oglądasz: 26 nowych fotoradarów na polskich drogach (źródło: ITD)

26 nowych fotoradarów na polskich drogach

Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłosił przetarg na zakup oraz instalację 26 fotoradarów, które usytuowane zostaną w najbardziej niebezpiecznych miejscach w kraju. To kolejny etap realizowanego obecnie projektu rozbudowy Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, zakładającego zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących. O planach rozbudowy systemu oraz zmian prawnych poinformował w piątek wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Oto lokalizacje nowych fotoradarów
Oto lokalizacje nowych fotoradarów GITD

- Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce jest priorytetem rządu. Prowadzimy różnorodne działania, które zmierzają do tego celu. To nowe inwestycje i nowe przepisy. Chcemy, aby liczba wypadków spadała szybciej niż obecnie, chcemy znacząco zmniejszyć liczbę osób, które straciły życie wskutek wypadku drogowego – powiedział wiceminister R. Weber.

Oto nieoznakowane radiowozy policji i ITD poruszające się w województwie podlaskim

Nieoznakowane radiowozy policji i ITD - lista, numery rejest...

Fotoradary zostaną zainstalowane w kilkudziesięciu miejscach w Polsce, w których dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń drogowych. W wytypowaniu lokalizacji przeznaczonych do objęcia nadzorem pomógł Instytut Transportu Samochodowego, który pracował w konsorcjum z firmą Heller Consult.

Zobacz też: ITD pokazuje, jak się parkuje. Będzie mandat?

Na zlecenie CANARD wykonana została analiza stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, obejmująca wszystkie drogi publiczne w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem liczby osób rannych oraz zabitych. Instytut opracował wykaz miejsc szczególnie niebezpiecznych, w których w pierwszej kolejności powinny zostać zainstalowane urządzenia rejestrujące.

Odcinkowy pomiar prędkości i rejestratory wjazdu na czerwonym świetle

Kolejnym etapem rozbudowy systemu nadzoru nad ruchem drogowym będzie wybór lokalizacji oraz przetarg na odcinkowe pomiary prędkości i rejestratory wjazdu na czerwonym świetle.

Wypadki na skrzyżowaniach i przejazdach kolejowych, będące skutkiem niestosowania się kierujących do sygnału świetlnego, są jednymi z najbardziej tragicznych w skutkach. Wstępna kwalifikacja miejsc do objęcia nadzorem nad ruchem drogowym w zakresie ujawniania wjazdu na czerwonym świetle, przeprowadzona została w oparciu o analizę miejsc o największej intensywności zdarzeń drogowych na skrzyżowaniach lub przejazdach kolejowych z sygnalizacją świetlną. Podczas analizy uwzględniono statystyki zdarzeń drogowych z ostatnich trzech lat, poprzedzających ocenę lokalizacji.

W dniu 23 sierpnia 2016 r.  na drodze krajowej nr 8, Inspektorzy z Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli pojazd członowy należący do przewoźnika łotewskiego. Pojazdem wykonywany był międzynarodowy transport drogowy na trasie z Estonii do Niemiec, a kierowany był przez załogę dwuosobową, którą stanowiło łotewskie małżeństwo.

W majtkach ukryła wyłącznik tachografu (zdjęcia)

Urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości służą do monitorowania średniej prędkości pojazdów na niebezpiecznych odcinkach dróg. Kluczową zaletą jest ich potencjalny zasięg, możliwość nakłonienia kierowców do ograniczenia prędkości na całej długości monitorowanego odcinka, co istotnie wpływa na poprawę poziomu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Zazwyczaj jeden zestaw urządzeń obejmuje swoim nadzorem odcinek pomiarowy o długości od 1 do 6 km.

Zobacz także: Nowy nieoznakowany radiowóz ITD w Białymstoku. To peugeot 508 (zdjęcia, wideo)

Istotnym warunkiem instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości jest wysoka intensywność zdarzeń, występująca w szeregu miejsc na niebezpiecznym odcinku drogi. Kluczowe jest również ustalenie, czy na analizowanym fragmencie drogi zainstalowano sygnalizację świetlną (skrzyżowanie, przejście dla pieszych, przejazd dla rowerzystów). Weryfikacji podlegała także jednolitość obowiązującego limitu prędkości (np. czy analizowany odcinek nie znajduje się częściowo w obszarze zabudowanym, a częściowo w niezabudowanym o innym ograniczeniu prędkości).

Instalacje nowych urządzeń rejestrujących powinny rozpocząć się w IV kwartale 2020 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
dick
19 stycznia, 17:01, pol:

"Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce jest priorytetem rządu. " Ktoś tu durnia z narodu chyba robi.

19 stycznia, 16:07, Gość:

Po chu ja marudzisz. Jedź zgodnie z przepisami i nie będziesz nic płacił a nie wylewasz żale .

19 stycznia, 17:17, Gość:

po uj marudzisz jak dorosli rozmawiaja? idz jechac

20 stycznia, 7:24, pol:

Tak się składa, że jeżdżę dużo, a nawet bardzo dużo z racji wykonywanej pracy i NIGDY przez 25 lat nie dostałem mandatu.Radarów powinno być tysiące , a nie 26. Jeśli nie rozumiesz tak prostej aluzji to bardzo mi przykro.Generalnie dwie proste rzeczy oddanie uprawnień gminom i pozwolenie na montaż "pustych" fotoradarów. To nic nie kosztuje, tylko rząd ma to gdzieś. Zresztą ten rząd znany jest z " piractwa drogowego".

dużo jeździ z Wasilkowa do Białegostoku i z powrotem!

45wyhwyhwyhtdx

zwymiotowałem

f
fdhjuhjł.kl

co to za paniusia w tym lotniskowcu na głowie?

G
Gość
19 stycznia, 17:01, pol:

"Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce jest priorytetem rządu. " Ktoś tu durnia z narodu chyba robi.

19 stycznia, 16:07, Gość:

Po chu ja marudzisz. Jedź zgodnie z przepisami i nie będziesz nic płacił a nie wylewasz żale .

19 stycznia, 17:17, Gość:

po uj marudzisz jak dorosli rozmawiaja? idz jechac

20 stycznia, 6:24, pol:

Tak się składa, że jeżdżę dużo, a nawet bardzo dużo z racji wykonywanej pracy i NIGDY przez 25 lat nie dostałem mandatu.Radarów powinno być tysiące , a nie 26. Jeśli nie rozumiesz tak prostej aluzji to bardzo mi przykro.Generalnie dwie proste rzeczy oddanie uprawnień gminom i pozwolenie na montaż "pustych" fotoradarów. To nic nie kosztuje, tylko rząd ma to gdzieś. Zresztą ten rząd znany jest z " piractwa drogowego".

po pierwsze brawo ty

po drugie gdybys jezdzil to bys wiedzial ze juz byla masa pustych skrzynek i rzad wspanialomyslnie zauwazyl ze sa one ... niezgodne z prawem

p
pol
19 stycznia, 17:01, pol:

"Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce jest priorytetem rządu. " Ktoś tu durnia z narodu chyba robi.

19 stycznia, 16:07, Gość:

Po chu ja marudzisz. Jedź zgodnie z przepisami i nie będziesz nic płacił a nie wylewasz żale .

19 stycznia, 17:17, Gość:

po uj marudzisz jak dorosli rozmawiaja? idz jechac

Tak się składa, że jeżdżę dużo, a nawet bardzo dużo z racji wykonywanej pracy i NIGDY przez 25 lat nie dostałem mandatu.Radarów powinno być tysiące , a nie 26. Jeśli nie rozumiesz tak prostej aluzji to bardzo mi przykro.Generalnie dwie proste rzeczy oddanie uprawnień gminom i pozwolenie na montaż "pustych" fotoradarów. To nic nie kosztuje, tylko rząd ma to gdzieś. Zresztą ten rząd znany jest z " piractwa drogowego".

G
Gość
19 stycznia, 19:39, Gość:

Zamontowany ...... a kiedy uruchomiony? W 2024 roku?

Zamontowano 1,5 roku temu w Fastach - dalej w czarnej folii.

Może GDDiK skupi sie na przejęciu od samorządów istniejących kilkuset fotoradarów. Chociaż.....na tym nikt nie zarobi.aden znajomy piekarz czy krawiec, który w ramach koleżeństwa zmienił branżę i zajął się drogownictwem.

19 stycznia, 20:35, Gość:

Ten fotoradar już działa. Uruchomiony w grudniu ubiegłego roku.

Przestałem jeżdzić na Mazury w listopadzie. Dzięki za info.

G
Gość
19 stycznia, 21:59, Gość:

Wyższe kary , o wiele więcej radarów i atrap radarów - tani i efektywny sposób i może naród uspokoi się za kółkiem

albo lepsze i bezpieczniejsze drogi panie homo sovieticus

G
Gość

Wyższe kary , o wiele więcej radarów i atrap radarów - tani i efektywny sposób i może naród uspokoi się za kółkiem

G
Gość
19 stycznia, 19:39, Gość:

Zamontowany ...... a kiedy uruchomiony? W 2024 roku?

Zamontowano 1,5 roku temu w Fastach - dalej w czarnej folii.

Może GDDiK skupi sie na przejęciu od samorządów istniejących kilkuset fotoradarów. Chociaż.....na tym nikt nie zarobi.aden znajomy piekarz czy krawiec, który w ramach koleżeństwa zmienił branżę i zajął się drogownictwem.

Ten fotoradar już działa. Uruchomiony w grudniu ubiegłego roku.

B
Bocian
19 stycznia, 19:39, Gość:

Zamontowany ...... a kiedy uruchomiony? W 2024 roku?

Zamontowano 1,5 roku temu w Fastach - dalej w czarnej folii.

Może GDDiK skupi sie na przejęciu od samorządów istniejących kilkuset fotoradarów. Chociaż.....na tym nikt nie zarobi.aden znajomy piekarz czy krawiec, który w ramach koleżeństwa zmienił branżę i zajął się drogownictwem.

W Fastach już dawno działa...

B
Bocian

Przeczytałem o setkach wypadków w Hryniewiczach. Powinny tam stanąć ze trzy fotoradary, a nie jeden. To przecież droga śmierci... Śmiech na sali :-)

G
Gość

To nie prawda ze radary zwieksza bezpieczenstwo. Wszyscy o tym wiedza ze radary sa po to zeby zasilac budzet.W USA w stanie NJ byly testowane radary na skrzyzowaniach i sie okoazalo ze to zwiekszylo ilosc wypadkow. Po 4-latach wszystkie radary zostaly zlikwidowane.Tak podala prasa. Ale w Polsce policja jest do pisania mandatow, a bezpieczenstwo maja w siedzeniu.

G
Gość

Zamontowany ...... a kiedy uruchomiony? W 2024 roku?

Zamontowano 1,5 roku temu w Fastach - dalej w czarnej folii.

Może GDDiK skupi sie na przejęciu od samorządów istniejących kilkuset fotoradarów. Chociaż.....na tym nikt nie zarobi.aden znajomy piekarz czy krawiec, który w ramach koleżeństwa zmienił branżę i zajął się drogownictwem.

G
Gość

co mnie obchodzą radary na szosach ja nie chodzę tamtędy i mało kogo, za to na Lipowej owszem /deptak łażą /normalne/ i grzeją, 30 to jedzie piany na wózku inwalidzkim, a reszta przejść, nie łaska?, prędkość bezpieczna czyli może 6 na ha please? stawianie radarów w polu w zbożu? komu po co?, niech się tego... albo chodzą piechotą

G
Gość

Kiepskie miejsce zdecydowanie lepiej na DK 8 okolicy Katarynki gdzie często dochodzi do wypadków i to bardzo poważnych

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie