Nowa Toyota C-HR – stylistyczna rewolucja z napędem hybrydowym

Artykuł sponsorowany

Najnowszy model Toyoty C-HR powstał, aby się wyróżniać. Połączenie przyciągającego wzrok designu i wspaniałych właściwości jezdnych wprowadza do segmentu crossoverów nowy styl. Weź udział w DNIACH OTWARTYCH tego modelu 14 i 15 stycznia w białostockim salonie Toyoty i daj się zachwycić nowemu modelowi z napędem hybrydowym!

Crossover napędzany zachwytem
Najnowsze dzieło Toyoty jest pierwszym w historii tej marki samochodem w którym tak wiele swobody działania pozostawiono stylistom. Od pojawienia się na rynku C-HR niezmiennie budzi zachwyt użytkowników na całym świecie. Z myślą o kierowcach, którzy od auta oczekują czegoś więcej, niż tylko niezawodności i oszczędności, powstało wysoko zawieszone coupe o unikalnym wyglądzie. Styl samochodu to mieszanka ostrych linii i miękko przebiegających krzywizn. Niesamowite, głębokie przetłoczenia w linii bocznej dodaje charakteru dynamicznej sylwetce.
Reflektory są wyposażone w technologię Full LED ze światłowodami i kierunkowskazami sekwencyjnymi. Poniżej znajduje się rozbudowany w trzech wymiarach zderzak zintegrowany z błotnikami oraz trapezoidalny dolny wlot powietrza. Oba elementy podkreślają masywność i stabilność C-HR. Przesunięcie czarnych listew progowych w kierunku przedniego i tylnego koła oraz oś boczna, która przebiega od przodu do tyłu, podkreślają dynamiczną, „uniesioną” sylwetkę auta. Kolejnymi elementami nawiązującej do stylistyki coupe modelu C-HR są ukryte klamki w tylnych drzwiach, które zintegrowano ze słupkiem C, oraz wyraziście opływowa linia dachu, przechodząca z tyłu w duży strukturalny spoiler. W części tylnej ze smukłą kabiną zintegrowana jest klapa pojemnego bagażnika. Kabina kontrastuje tym samym z wyraźnie rozszerzającymi się błotnikami, nadającymi nowemu crossoverowi solidny i niezwykle mocny wygląd. Na tle smukłego profilu auta wyróżniają się reflektory tylne, które również mogą zostać wyposażone w technologię LED, aby zarówno tył, jak i przód C-HR cechował się podobną ekspresyjnością.

Wnętrze – konsekwentny, ekstrawagancki styl
Wnętrze C-HR jest realizacją nowej koncepcji stylistycznej Sensual Tech, łączącej funkcjonalność nowoczesnych technologii z najwyższą jakością materiałów i inspirującym stylem.
Uwagę zwraca asymetryczna deska rozdzielcza, skupiona wokół kierowcy. Wąskie przednie słupki nie ograniczają widoczności. Lusterka zamontowano tak, by zminimalizować martwe pole. Na szczycie deski rozdzielczej umieszczono, przypominający tablet, 8-calowy dotykowy ekran nawigacji i pokładowego komputera, ukryty za taflą szkła.
Wielowarstwowy projekt deski rozdzielczej znajduje kontynuację w wykończeniu drzwi. Oparty jest na kontraście między miękkimi materiałami i ostrymi liniami. Wnętrze tworzy świeżą, komfortową przestrzeń, ze stylowymi zdobieniami i wykończeniami w kolorze Piano Black. Aby zachować stylistyczną kontynuację wnętrza i karoserii, motyw diamentu został wykorzystany w wyglądzie przełączników, wewnętrznej strony drzwi, głośników JBL i innych elementów. O wysokiej jakości wykończenia decydują unikalne materiały, w tym gładka, luksusowa skóra Nappa, panele w kolorze Piano Black i satynowo-srebrne zdobienia. Odcień niebieskich podświetleń został tak dobrany, żeby tworzyć harmonijną całość, nawet gdy odbija się od powierzchni w innym kolorze. Klienci będą mogli wybierać spośród trzech kompozycji kolorystycznych wnętrza – ciemnoszarej, niebiesko-czarnej i brązowo-czarnej.

Dynamika niespotykana dotąd w crossoverach
Toyota C-HR oferuje gamę silników, zapewniających pewne zachowanie auta na drodze, na którym tak bardzo zależy klientom. Odzwierciedla to w pełni wyjątkowa w tym segmencie wersja hybrydowa, jej nieodłączne cechy gwarantują bowiem płynną jazdę bez wibracji. Model C-HR dysponuje hybrydowym układem napędowym najnowszej generacji, dzięki któremu emisja CO2 wynosi 85 g/km, zaś zużycie paliwa 3,7 l/100 km, co jest poziomem nie do pobicia w tym segmencie aut.
Nowy hybrydowy układ napędowy, zapewnia moc 122 KM. Jest przy tym efektywniejszy i lżejszy, oferuje też większą wydajność niż jego poprzednik. Zadbano też o zmniejszenie wagi i wymiarów innych komponentów systemu hybrydowego, a także o ich optymalne rozmieszczenie, co dodatkowo przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości samochodu.
Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM (85 kW) i momencie obrotowym 185 Nm, który zadebiutował w modelu Auris. Silnik wykazuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7 l/100 km oraz emisją spalin 128 g/km.
Projektowanie i prace nad podwoziem Toyoty C-HR odbywały się pod czujnym okiem głównego inżyniera Hiroyukiego Koby, który zadbał o to, aby dostosować układ napędowy C-HR do stylu jazdy Europejczyków. Ze względu na nisko położony środek ciężkości i wielowahaczowe zawieszenie tylne, nowa platforma TNGA stała się idealnym punktem wyjścia do takiego zsynchronizowania wszystkich elementów podwozia, aby można było uzyskać natychmiastową i naturalną reakcję na działania kierowcy.
Zadbano w szczególności o charakterystykę układu kierowniczego, a także o ograniczenie oporów ruchu, co sprawia, że Toyota C-HR oferuje wyjątkową precyzję prowadzenia wśród crossoverów. Ograniczenie przechyłów nadwozia, które zwykle w większym stopniu dotyczą wysokich samochodów, poprawia komfort jazdy. Nawet na wysłużonych drogach samochód zachowuje wyjątkową stabilność i precyzję, co zwiększa pewność kierowcy i radość z jazdy.

DNI OTWARTE TOYOTY C-HR
14-15 STYCZNIA
Sobota 9:00-15:00, niedziela 10:00-15:00
Toyota Auto Park Białystok, ul. Elewatorska 60

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny