Mieszkańcy Zawad domagają się lepszego połączenia autobusowego z osiedla do centrum Białegostoku

OPRAC.: wal
Obecnie autobusy linii 5 dojeżdżają do pętli przy Hallera na Dziesięcinach
Obecnie autobusy linii 5 dojeżdżają do pętli przy Hallera na Dziesięcinach Anatol Chomicz/Arechiwum
Mieszkańcy chcą przedłużenia trasy autobusów linii 5 z Dziesięcin na Zawady. Zarząd Białostockiej Komunikacji Miejskiej analizuje zmiany.

W związku z prośbą mieszkańców osiedla Zawady oraz z uwagi na trwającą na tym osiedlu intensywną zabudowę budynkami wielorodzinnymi zwracam się z wnioskiem o przedłużenie trasy linii nr 5 na osiedle Zawady - napisał w interpelacji do prezydenta radny Paweł Myszkowski.

Podkreśla, że osiedle Zawady wciąż nie ma bezpośredniego połączenia z centrum miasta. Choć liczba mieszkańców w ostatnim czasie znacząco wzrosła (a w perspektywie budowy kolejny bloków przewidywany jest dalszy wzrost).

- Mieszkańcy osiedla mają dostęp tylko linii nr 11, która nie dociera do centrum miasta, przez co utrudniony jest dostęp m.in. do szpitali, co jest szczególnie uciążliwe dla osób starszych - zaznacza radny klubu PiS.

W odpowiedzi sekretarz miasta informuje, że wniosek będzie analizowany pod kątem kosztów i korzyści.

Szacunkowy roczny koszt wykonywania jednego kursu z ul. Gen. Hallera do pętli na osiedlu i z powrotem wynosi ok. 22 tys. złotych. - informuje Krzysztof Karpieszuk.

Wylicza też, że mieszkańcy osiedla Zawady w roku 2022 zakupili imienne bilety okresowe na kwotę 68 tys. złotych. Wskazuje zarazem, że w kwestii dostępu do szpitali należy zauważyć, że linia 5 nie zapewnia bezpośredniego dostępu do żadnego z białostockich szpitali.

- Można wskazać, że podróżni z osiedla Zawady jadąc linią nr 11 z przesiadką na linię 19 mogą dojechać do szpitala na ul. Żurawiej, na linię 10 do Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego i Szpitala Wojewódzkiego, na linie 9 lub 18 do Szpitala Miejskiego tłumaczy sekretarz i wylicza, że linia 11 posiada wspólne przystanki z 31 innymi liniami Białostockiej Komunikacji Miejskiej (nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 103, 104, 107, 112).

Przypomnijmy z kolei, e mieszkańcy Dojlid Górnych postulują o wydłużenie trasy linii 30, tak by autobusy jeszcze bardziej wjeżdżały na osiedle.

Czy technologie niszczą psychikę dzieci?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Nie ważne czego chcą mieszkańcy, ważne co chce jełokop.
g
gość
Ilu tych mieszkańców .... wybory mobilizują !!!
G
Gość
Przesiadki? No błagam. Każdy, kto jeździ regularnie komunikacją miejską wie, że przesiadki są nie tylko niewygodne, ale też nie zawsze można na nich polegać. A tu jeden z autobusów się pospieszy i odjedzie sobie szybciej, albo ten, którym się jedzie, spóźni się. I kolejna przesiadka za 20-40 minut (w zależności od linii i dnia tygodnia)...
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie