Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łomża napoi spragnionych w całym kraju

Wojciech Nowicki [email protected]
Łomża sprzedawana jest nie tylko w Polsce, ale trafia także do Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Szwecji
Łomża sprzedawana jest nie tylko w Polsce, ale trafia także do Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Szwecji
Marka Łomża Export wychodzi z regionu. Do czerwca piwo z łomżyńskiego browaru ma być dostępne w 30 proc. sklepów w Polsce.

Royal Unibrew, właściciel m.in. browaru w Łomży zakłada, że w ciągu trzech lat jej strategiczną markę będzie można kupić w połowie polskich sklepów. Na razie dostępna jest w Warszawie i ok. jednej piątej punktów sprzedaży alkoholu w kraju.

Nie króluje w kniei

Ale o naszej regionalnej marce będzie wkrótce głośno. Ruszyła właśnie kampania reklamowa - w regionie, w Warszawie i ogólnopolskich kanałach telewizyjnch. Na bilbordach, autobusach i w telewizyjnych migawkach zobaczymy nawiązujące także do reklam Żubra - konkurenta Łomży - hasła i spoty chwalące ten trunek jako piwo z duszą.

Czy obecne plany ekspansji Łomży poza nasz region mają szansę powodzenia?

- Trudno przebić się regionalnej marce na tak nasyconym rynku, jak polski - uważa Artur Szudrowicz, szef portalu Browar.biz. - Jeśli ludzie uwierzą reklamie, a nie znajdą obiecanego piwa na półkach, wybiorą inny gatunek.

Ale zachwyci smakoszy

Przypomnijmy, że Royal Unibrew kupił łomżyńską wytwórnię wiosną 2007 roku (browar istnieje od 1968 roku). Wcześniej należała ona do notowanej na giełdzie łomżyńskiej spółki Pepees. W ten i pozostałe dwa regionalne browary - w Jędrzejowie i Koszalinie - zainwestował w ubiegłym roku prawie 13 mln zł. Ok. 4 mln trafiło do Łomży.

- Dzięki nowej instalacji HGB usprawniliśmy proces fermentacji koncentratu piwnego - wyjaśnił nam szef Royal Unibrew Polska. - Zainwestowaliśmy w linie rozlewnicze, poprawę jakości magazynowania oraz dystrybucji.

Efekty już widać. Niedawno Łomża Export zdobyła złoty medal Selection & Quality Awards w międzynarodowym konkursie Monde Selection. Brało w nim udział 1,5 tys. marek z całego świata.

Nie jest to największy browar

W ubiegłym roku Royal Unibrew sprzedał w Polsce 1 mln hektolitrów piwa (w sumie kupiliśmy prawie 36 mln hl). Duński koncern zanotował wprawdzie 8 proc. wzrost, ma jednak wciąż niewiele, bo ok. 3,2 proc. udziałów w polskim rynku piwa. Niezrzeszone regionalne browary zajmują kolejne trzy procent. Najwięksi "piwni" gracze to: międzynarodowy koncern SABMiller Kompania Piwowarska (Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne), należącej do Heinekena Grupy Żywiec (Żywiec, Heineken, Tatra, Warka) oraz Carlsberga Polska (Okocim, Carlsberg, Harnaś).

Dla spragnionych lata

Zresztą 2008 rok nie należał w branży do udanych. Sprzedaż piwa wzrosła zaledwie o 1,7 proc. W tym roku, oprócz kryzysu, mieliśmy już w marcu podwyżkę akcyzy na piwo. Co to oznacza dla producentów?

- Piwosze to wierni klienci - mówi Artur Szudrowicz. - Rzadko zmieniają przyzwyczajenia. A kryzys, paradoksalnie, sprzyja wyższej sprzedaży piwa.

Zdaniem eksperta wiele zależy od pogody: - Jeśli lato będzie upalne, browary zrobią dobry interes.

śródtytuły pochodzą z najnowszej kampanii reklamowej "Łomża dla spragnionych"

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny