Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Krywlany. Pas ma być gotowy za dwa lata

Marta Gawina [email protected]
Podpisany wczoraj list intencyjny to pierwszy konkret dotyczący pasa startowego na Krywlanach. Od prawej: prezydent Tadeusz Truskolaski, Włodzimierz Skalik, prezes Aeroklubu Polskiego i Bogdan Włostowski, sekretarz generalny.
Podpisany wczoraj list intencyjny to pierwszy konkret dotyczący pasa startowego na Krywlanach. Od prawej: prezydent Tadeusz Truskolaski, Włodzimierz Skalik, prezes Aeroklubu Polskiego i Bogdan Włostowski, sekretarz generalny. Andrzej Zgiet
Na początek z Krywlan mają korzystać głównie przedsiębiorcy. Potem lokalne lotnisko ma się rozwijać i być dostępne także dla turystów. Długość pasa to 1350 m

Z Białegostoku będzie można polecieć do Londynu, Paryża, Berlina, czy Brukseli, wsiadając niemalże tak jak do samochodu. Możemy bowiem korzystać z tego dobrodziejstwa, że w układzie państw Schengen nie ma odprawy celno-paszportowej - mówi Włodzimierz Skalik, prezes Aeroklubu Polskiego, który z prezydentem Białegostoku podpisał wczoraj list intencyjny w sprawie Krywlan.

Budowa lokalnego, niewielkiego lotniska ma być prowadzona wspólnie. Zadania zostały podzielone. - Do naszych obowiązków będzie należało ogrodzenie lotniska, odwodnienie i utwardzenie pasa startowego o długości 1350 metrów

- wymienia prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.

Z kolei aeroklub ma uzyskać wszelkie decyzje, pozwolenia i certyfikaty. Chodzi przede wszystkim o przekształcenie obecnego lotniska sportowego na takie typu publicznego, choć oczywiście z ograniczeniami. W modernizację Krywlan chce się też zaangażować urząd marszałkowski. - Po wielu latach starań, można coś dobrego zrobić dla naszego regionu. Deklaruję wszelką pomoc także finansową przy tej inwestycji. Wiem, że to lotnisko powstanie - podkreśla marszałek  Mieczysław Baszko.

Jeżeli nie będzie przeszkód, na Krywlanach samoloty wylądują za dwa lata. Te największe będą mogły zabierać na pokład do 50 osób. Na początku z lotniska ma korzystać głównie biznes, potem także turyści. Lokalnym portem  ma zarządzać aeroklub. - To lotnisko ma być w modelu: minimalne koszty, maksymalne korzyści. Zarządzamy 30 portami w Polsce. Do żadnego samorząd nie dopłaca. Jesteśmy w stanie sami się utrzymać - podkreśla Włodzimierz Skalik. 
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny