KPK kupi osiem nowych autobusów. Będzie też nowe zaplecze serwisowe.

ABZaktualizowano 
Osiem nowych autobusów i modernizację zaplecza warsztatowego będzie mogło zrobić Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne dzięki sześciomilionowej dotacji z urzędu marszałkowskiego.
Osiem nowych autobusów będzie mogło kupić Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.

Osiem nowych autobusów i modernizację zaplecza warsztatowego będzie mogło zrobić Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne dzięki sześciomilionowej dotacji z urzędu marszałkowskiego.

- To bardzo duże pieniądze dla takiego przedsiębiorstwa jak nasze i bardzo się z nich cieszymy - mówi Cezary Zajkowski, prezes KPK. Projekt, który ta spółka zrealizuje, wart jest 29 mln zł.

Natomiast projekt Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, polegający na budowie centrum serwisowego do obsługi własnego taboru za 30 mln zł, znalazł się na liście rezerwowej.

Wideo

polecane: Flesz: Czy grozi nam katastrofa klimatyczna?

Materiał oryginalny: KPK kupi osiem nowych autobusów. Będzie też nowe zaplecze serwisowe. - Kurier Poranny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
Gość

Ble, ble, ble (powiem bardzo brzydko jak na mnie),
ale ja wciąż nie otrzymałem odpowiedzi na proste pytanie:

ilu członków liczy chwalebna federacja???
wg moich wyliczeń

Federacja Zielonych = 1 - Rafał Krosta = 0

to żadna lipa, w sprawozdaniu Federacji wpływy ze składek = 0 (kłania się Gogol)
od kilku lat

a w statucie jak wół jest zapis:
18. Utrata CZŁONKOWSTWA następuje na skutek:
b 4) Nie opłacania składek przez okres jednego roku.

Pozdrawiam wszystkich.

zgłoś
W
WWW.ZIELONI.REPUBLIKA.PL

ŻAŁOSNE NIE POTRAFIA ZROBIC NIC W EUROPEJSKIM STANDARDZIE: OD OBWODNICY AUGSTOWA PRZEZ AUTOBUSY BEZ KLIMATYZACJI, DROGI BEZ DRÓG ROWEROWYCH , NIE PO=RADZILI SOBIE NAWET Z ROZSTAWIENIE PRZENOSNYCH TOALET TOI TOI W MIESCIE!

A KLIMATYZACJI DALEJ NIE BĘDZIE (TYLKO DLA KIEROWCÓW A NIE PASAZERÓW) NO I TANSZEJ EKOLOGICZNEJ JAZDY NA GAZIE BY PRACOWNICY MOGLI KRASC PALIWO?

sa np. specjalne folie naklejane szyby zapobiegające nagrzewaniu wnętrza:) a klimatyzacja działa np. w autobusach miejskich z Polski sprzedawanych do Emiratów Arabskich wiec skoro tam radzi sobie w upale dałaby rade i w Polsce:) (przy okazji autobusy ze wględu na arabskie zwyczaje maja 2 cześci męska i kobiecą z oddzielnymi wejściami:)

GAZ CNG NIE WYBUCHA NIE PALI SIE JEST TANSZYM I BEZPIECZNIEJSZYM PALIWEM CNG by sie bezwybuchowo ulotniło (specjlane zawory a butle sa na dachu) w przeciwniestwie do paliwa ktore rozlaloby sie po ziemi i autobusie paląc blyskawicznie wszystko jak np. w katastrofie autobusu pod Jeżewem

BIAŁYSTOK 30.05.2007 r.
STOWARZYSZENIE FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU

Do: Urząd Miejski w Białymstoku Urząd Miasta w Białymstoku, ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok

Dotyczy: Wniosek o zakup autobusów miejskich z proekologicznym napędem gazowym CNG, utworzenie stacji paliw CNG, z klimatyzacją bądź z oknami ułatwiającymi efektywne przewietrzanie.

Wbrew sugestiom STOWARZYSZENIA FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU już z 2004 r. (treść pisma w załączeniu) nie dokonano zakupu prawdziwie ekologicznych autobusów z napędem na gaz CNG - o czystszych spalinach, cichszych i 4-krotnie tańszych w eksploatacji - (przy cenie 1 litra oleju napędowego=ropy, równej obecnie cenie benzyny w wysokości 4 zł, wobec ceny gazu CNG-ok. 1 zł, przy średnim spalaniu 30-40 litrów paliwa na 100 km). Sytuacji nie ratuje nawet planowana produkcja w Polsce biopaliw, np. biodiesla - póki co będą one mogły być stosowane tylko w rolnictwie, a producenci nie zgadzają się na ich stosowanie w "nowoczesnych" silnikach. Zakup takich autobusów i budowa stacji może liczyc na wsparcie z funduszy Unii Europejskiej i ochrony środowiska.

Opór kierowców służbowych pojazdów przed tańszym gazem może być spowodowany powszechnym faktem kradzieży paliwa do prywatnych samochodów

Określenie mianem "ekologicznych" autobusów z silnikami Diesla jest nieporozumieniem. W wielu krajach (np. w Grecji) samochody z silnikami Diesla mają nawet zakaz wjazdu do miast ze względu na rakotwórcze cząstki stałe w spalinach. Obecnie autobusy nie posiadają klimatyzacji, chociaż małe okna wykonane są specjalnie dla klimatyzowanego wnętrza. Oznacza to, że pasażerowie autobusów będą mdleli z upału w lecie, i marzli w zimie (niewydajny jest także system ogrzewania). W Warszawie "przekonanie" władz miasta do komfortu pasażerów odbyło się poprzez przejazd ówczesnego prezydenta Warszawy Kaczyńskiego w zatłoczonym, rozgrzanym w lecie autobusem. Dla przykładu w Warszawie 300 nowych zakupionych autobusów miejskich jest napędzanych gazem ziemnym, i wyposażone są w klimatyzację.

Ponadto w wielu miastach władze samorządowe nie kupują i utrzymują autobusów, lecz ogłaszają przetargi na prowadzenie poszczególnych linni i tras komunikacji miejskiej dla firm, które świadczą te usługi swoimi pojazdami. Ceny takich usług, jakość i komfort dla pasażerów często są lepsze.

Zamiast zakupu coraz większej liczby autobusów należy zmienić ich trasy i poprawić rozkład jazdy - obecnie 70% tras niepotrzebnie się pokrywa, autobusy mają chaotyczne godziny odjazdów z poszczególnych przystanków zamiast np. w równych odstępach czasu np. co 15 minut (poza "szczytem komunikacyjnym ) i co 10 minut "w szczycie komunikacyjnym" np. w godz. 6-10 i 14-18). Utworzenie np. deptaka na zabytkowej, brukowanej ul. Lipowej/Rynek Kościuszki i przeniesienie głównego ruchu autobusów na 6-ścio-pasmową asfaltową Aleję Piłsudskiego uprościłoby by radykalnie układ linii, umożliwiając np. ich łączenie np. linii 12 z 21

zgłoś
M
Mieczyslaw

Na cholere te smierdzace autobusy. Pomyslcie tak jak mysla w innyc miastach madrzy ludzie korzystajac z pieniedzy unijnych.
Moze przystapic do budowy kolei miejskiej, trolleybusow lub tramwaju.
Autobusy zatruwaja bardzo atmosfere.

zgłoś
L
Lion's City A21

Prezez haruje za trzech, robi kawał dobrej roboty, chłop. Powinien być prezydentem, zamiast skompromitowanego nieudacznika Turskolaskiego.

zgłoś
g
gtech
CYTAT(~Śmigacz~ @ 2.12.2009, 12:56:34)
JAJA JAK BERETY z tą komunikacją miejską. Trzy spółki gminne zajmujące sie przewozem ludzi w Białymstoku, trzy biura kupa dyrektorów i urzędasów, mechaników, trzy różne lokalizacje i sam nie wiem co jeszcze! Wydaje mi się, że czas najwyższy z tym cyrkiem skoczyć. Bo to ani tani, a ni szybciej, ale za to coraz to drożej.


do mechaników bym się nie czepiał, natomiast urzędników i dyrektorów z pewnością mogłoby być 3 razy mniej.
zgłoś
a
adrian

To super, przynajmniej będzie więcej niskopodłogowców.

zgłoś
~Śmigacz~

JAJA JAK BERETY z tą komunikacją miejską. Trzy spółki gminne zajmujące sie przewozem ludzi w Białymstoku, trzy biura kupa dyrektorów i urzędasów, mechaników, trzy różne lokalizacje i sam nie wiem co jeszcze! Wydaje mi się, że czas najwyższy z tym cyrkiem skoczyć. Bo to ani tani, a ni szybciej, ale za to coraz to drożej.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3