Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Każdy Polak chce robić zakupy w czasie promocji

Zbigniew Biskupski
Promocje to raj dla polskich konsumentów
Promocje to raj dla polskich konsumentów archiwum polskapress
Aż 97 proc. Polaków korzysta z obniżonych cen. Co drugi konsument aktywnie szuka promocji

Do korzystania z promocji przyznaje się aż 97 proc. Polaków, a 44 proc. z nich to promo hunters, czyli osoby aktywnie poszukujące korzystnych ofert - wynika z 1. edycji raportu „Promo hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” przygotowanego na zlecenie MyShop.mobi, dostawcy aplikacji mobilnej łączącej sklepy z klientami i umożliwiającej wygodne poszukiwanie i zarządzanie promocjami.

W zależności od kategorii zakupowej na Polaków działają inne rodzaje promocji. Dla przykładu w kategorii „moda” najwięcej klientów reaguje na wyprzedaże sezonowe (35 proc.), w branży elektronicznej najbardziej działają programy lojalnościowe (37 proc.), a w przypadku zakupów spożywczych - obniżki cen (35 proc.).

Tylko 3 proc. Polaków nie korzysta z promocji, a w przypadku elektroniki wszyscy kupujący przyznają się do promocyjnych zakupów. W kategorii „moda” i „uroda” z promocyjnych ofert korzysta 93 proc. klientów, w restauracjach 92 proc., a sportowe produkty kupuje promocyjnie 87 proc. Polaków. Respondenci zapytani o ich stosunek do promocji najczęściej odpowiadali, że lubią kupować sprytnie, szczególnie jeśli sklep proponuje oferty dla lojalnych klientów (22 proc.), aktywnie szukają promocji (22 proc.) oraz śledzą wyprzedaże i chętnie z nich korzystają (21 proc.). Co trzeci Polak ma negatywne spojrzenie na promocje, z czego 18 proc. ma do nich ograniczone zaufanie, a 16 proc. uważa je za powtarzające się i nieoryginalne.

Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że co czwartemu Polakowi zakupy sprawiają przyjemność, a co piąty lubi je, gdy może skorzystać z promocji. Widać zatem, że spora grupa podchodzi do zakupów z dużą sympatią, a atrakcyjne oferty tylko zwiększają odczuwaną przyjemność kupowania. Pewnie dlatego niemal każdy Polak przyznaje się do korzystania z promocji, i to niezależnie od kategorii zakupowej. Jednak aby sklep ze swoją ofertą trafił do klientów, musi wziąć pod uwagę, że każdy z nich jest inny i w inny sposób kupuje - skomentował badanie Maciej Tygielski , ekspert MyShop.mobi.

O atrakcyjnych ofertach produktów najczęściej dowiadujemy się z gazetek promocyjnych, sklepów online, aplikacji mobilnych oraz z mediów społecznościowych.

Badania przeprowadzone na zlecenie Grupy Żywiec przez firmę Maison & Partners, pokazują, że aż 4 na 5 osób pije alkohol w sposób umiarkowany, jeśli chodzi o jego ilość i częstotliwość picia. Różnice jednak występują, jeśli spojrzymy na styl picia.

Jak piją i imprezują Polacy? A jak białostoczanie? [ZDJĘCIA]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny