Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

KAN. Firma przeszkoliła pracowników z pierwszej pomocy

Redakcja
Białostocka spółka KAN zakończyła właśnie praktyczne szkolenia pracowników z zakresu udzielania pierwszej pomocy.

Władze spółki stawiają na działania prewencyjne wychodząc z założenia, że zdrowy i bezpieczny pracownik to podstawa każdej organizacji.

- Wypadek, jako zdarzenie losowe, może niestety mieć miejsce w każdym, nawet najlepiej funkcjonującym pod względem obowiązywania i przestrzegania zasad przedsiębiorstwie. Wszędzie tam, gdzie człowiek współdziała z maszyną może dojść do nieprzewidzianego zdarzenia. Dlatego postanowiliśmy dodatkowo zabezpieczać nasz zespół poprzez ponadstandardowe działania, mające na celu nabycie praktycznych umiejętności w zakresie bezpieczeństwa pracy – mówi Jan Kaczan wiceprezes spółki KAN.

W ciągu miesiąca, w sumie ponad 40 pracowników uczestniczyło w intensywnych warsztatach z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. To osoby zatrudnione przede wszystkim w działach produkcyjnych, a więc potencjalnie narażone na ewentualne zagrożenie wypadkiem.

- Kluczowe jest odpowiednie postępowanie w czasie pierwszych chwil po zdarzeniu, a umiejętność działania w stresującej sytuacji ma znaczenie fundamentalne – przyznaje jeden z przeszkolonych pracowników, Mariusz Fidrych, który na co dzień ma styczność z urządzeniami produkcyjnymi.

Zdaniem Justyny Jaroszko - pracownicy KAN, uczestnika kursu - kwestia bezpieczeństwa ma ogromne znaczenie: - Spędzamy w firmie dużo czasu i nie wiadomo kiedy może się coś wydarzyć, dlatego tego rodzaju warsztaty są bardzo potrzebne.

Według danych GUS-u, w 2013 roku w Polsce miało miejsce 88 tys. wypadków Najczęściej dochodziło do nich w budownictwie, przetwórstwie przemysłowym, handlu, naprawach i rolnictwie. Każdy ratownik medyczny na co dzień ma do czynienia z poszkodowanymi w różnego rodzaju wypadkach.

- Dlatego nam, jako osobom niosącym pomoc, dużą satysfakcję sprawia, jeśli pracodawcy angażują się w działania dodatkowe - mówi ratownik medyczny Maciej Kempa, który szkolił pracowników KAN. – Byłem pozytywnie zaskoczony zgłoszeniem na realizację tych warsztatów w firmie KAN. Takie podejście pracodawcy i pracowników do bezpieczeństwa i pierwszej pomocy jest wciąż mało powszechne. 

!kan

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny