Głównym punktem konferencji była oficjalna prezentacja POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej – zaawansowanej technologicznie platformy internetowej, której głównym celem jest promocja polskich firm za granicą. W spotkaniu wzięło udział kilkudziesięciu przedstawicieli wiodących polskich firm eksportowych – głównie prezesi, dyrektorzy, a także specjaliści ds. rozwoju sprzedaży, marketingu i eksportu - oraz organizacji wspierających promocję polskiej gospodarki, w tym m.in. Polskiej Organizacji Turystycznej.
Aby być zauważonym, trzeba się wyróżniać
Jako pierwszy z prelekcją wystąpił Jerzy Osika, założyciel, właściciel oraz prezes firmy Promedia, której działalność opiera się na dostarczaniu przedsiębiorstwom profesjonalnej informacji i narzędzi marketingowych, przydatnych w prowadzeniu biznesu i skutecznym działaniu na rynku.
Im bardziej stoisko Waszej firmy wyróżnia się na tle uczestników imprezy targowej, tym macie większe szanse na pozyskanie zagranicznych kontrahentów - mówi Jerzy Osika, właściciel firmy Promedia
- To, czy ocenimy targi jako udane, zależy w większości od nas. Jak wykorzystać obecność na targach, aby zrealizować zamierzone cele? – tym pytaniem rozpoczął swoje wystąpienie, w całości poświęcone marketingowi wystawienniczemu.
Pół żartem, pół serio opowiedział on o tym, aby być zauważonym na imprezach targowych – należy się wyróżniać. Podał tutaj wiele interesujących przykładów, jak przyciąganie zwiedzających przez grę światłem bądź oddziaływanie na nich zapachem.
- Bazując na moich kilkuletnim doświadczeniu, które zdobyłem m.in. prowadząc wykłady na międzynarodowych konferencjach i targach w takich miejscach, jak chociażby: Las Vegas, Hongkong, Frankfurt czy Walencja, mogę śmiało stwierdzić, że im bardziej stoisko Waszej firmy wyróżnia się na tle uczestników imprezy targowej, Tym macie większe szanse na pozyskanie zagranicznych kontrahentów – zapewniał prelegent.
Jeżeli chcemy coś zdziałać, współdziałajmy!
- Przynależność do Klastra daje wiele korzyści. Przede wszystkim umożliwia współpracę z najlepszymi firmami i specjalistami z branży – zachęcał do wstąpienia w poczet członków Klastra Przemysłowego Centralnego Okręgu Przemysłowego Maciej Sobieraj, Dyrektor jego Działu Prawnego.
Warto wspomnieć, że Klaster Przemysłowy COP zrzesza obecnie 120 przedsiębiorstw z 10 województw oraz przedstawicieli 10 uczelni wyższych.
- Główne cele reprezentowanej przeze mnie instytucji to: współdziałanie regionów, aktywnie poszukiwanie nowych rynków zbytu i zaopatrzenia dla uczestników Klastra, rozwijanie współpracy międzynarodowej, rozwijanie potencjału innowacyjnego uczestników Klastra, wdrażanie i transfer nowoczesnych technologii, a także uczestnictwo w planowaniu rozwoju regionów ze szczególnym naciskiem na rozwój ich potencjału gospodarczego oraz infrastruktury – wyjaśniał prelegent.
Klaster Przemysłowy COP jest organizacją wielobranżową, której uwaga skoncentrowana jest na rozwoju przedsiębiorstw, działających w branży budowlanej, metalowej, skórzanej, chemicznej, spożywczej, ochrony środowiska i innych.
Skutecznie z e-mail marketingiem
O tym, że e-mail marketing jest jednym z najefektywniejszych form marketingu internetowego- przekonywał gości Aleksander Wasielewski, New Business Assistant firmy SARE.
- Podczas swojego wystąpienia chciałbym powiedzieć Państwu, czym jest e-mail marketing, jaki tkwi w nim potencjał oraz jak ten potencjał wykorzystać – rozpoczął prelegent.
W dalszej często swojego wystąpienia przybliżył on słuchaczom m.in. jak działa system SARE, czyli kompleksowe rozwiązanie pozwalające na realizację szeroko rozumianych kampanii marketingowych.
- W skład SARE wchodzą narzędzia do realizacji zaawansowanych wysyłek e-mail i sms, prowadzenie badań ankietowych, integrację z portalami społecznościowymi oraz realizację działań remarketingowych – wyliczał.
Firma SARE jest liderem na polskim rynku e-mail marketingowym. Dostarcza zaawansowanych narzędzi wykorzystywanych w komunikacji newsletterowej, kampaniach e-mailingowych, konkursach, programach lojalnościowych, komunikacji wewnętrznej i relacjach inwestorskich, a także do prowadzeni kampanii mobile oraz przeprowadzania badań ankietowych.
Jak bezpiecznie rozwijać eksport?
Na firmy planujące ekspansję zagraniczną czeka wiele zagrożeń. Należą do nich m.in. rozpoczęcie działalności w kraju o niezbadanym potencjale, niestabilna sytuacja ekonomiczna kraju, zatory płatnicze oraz duże bariery i koszty wejścia na dany rynek.
O narzędziach niwelujących te zagrożenia opowiedział Dariusz Pekałowski, Dyrektor Zarządzający Sprzedażą firmy Bisnode:
- Skuteczny eksport nie może obyć się bez takich działań, jak: analiza potencjału rynku eksportu, wyszukiwanie bezpiecznych eksporterów czy skuteczna weryfikacja nowych partnerów biznesowych.
Firma Bisnode pomaga bezpiecznie prowadzić biznes firmom aż z 17 krajów na całym świecie. Jej partnerem strategicznym jest największa na świecie wywiadownia gospodarcza Dun & Bradsteet, dzięki czemu Bisnode posiada informacje gospodarcze aż o 240 000 000 firm z całego świata.
Eksportowa rewolucja. POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa
Punktem kulminacyjnym spotkania była oficjalna premiera POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej – innowacyjnego narzędzia, którego celem jest promocja polskiej gospodarki za granicą.
- POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa to narzędzie promocji unikatowe w skali świata. Jest połączeniem bazy danych, firm, inwestycji i atrakcji turystycznych z aplikacją umożliwiającą organizację "wirtualnych imprez targowych" – rozpoczął Sebastian Sadowski-Romanov.
Jak następnie wyjaśnił prelegent, ma ona służyć promocji zagranicznej głównie trzech "obszarów" Polski: biznesu (część dedykowana firmom ukierunkowanym na ekspansję zagraniczną), inwestycji (skierowana do samorządów, aby przedstawiały swoje tereny i projekty inwestycyjne) oraz turystyki (skierowana do firm z branży turystycznej i samorządów chcących zaprezentować swoją ofertę turystyczną).
- Polska Wirtualna Wystawa Narodowa ma być rozwiązaniem dla firm i samorządów zainteresowanych nawiązaniem międzynarodowych kontaktów biznesowych oraz pozyskaniem zagranicznych kontrahentów, ponieważ będzie promowana na całym świecie dzięki współpracy z instytucjami państwowymi. Aby dotrzeć do jak największej liczby zagranicznych kontrahentów, platforma będzie popularyzowana m.in. podczas międzynarodowych imprez targowych, a także podczas misji gospodarczych organizowanych przez partnerów - dodał prelegent.
Zdaniem jej pomysłodawcy, nie wygeneruje to wysokich kosztów związanych z tradycyjną promocją za granicą, a jedynie zwiększy siłę oddziaływania lokalnych akcji promocyjnych poprzez ich kumulację.
Użytkownicy Polskiej Wirtualnej Wystawy Narodowej będą mieli możliwość zaprezentowania swojej oferty firmom z całego świata, decydując, jakie informacje odwiedzający ich "stoisko" będą mogli znaleźć. Mogą to być prezentacje wyrobów, dane kontaktowe, filmy, cenniki i każda inna informacja, jaką użytkownik stoiska na nim umieści.
- Umiejscowienie wystawy w przestrzeni cyfrowej pozwoli ewentualnym zagranicznym kontrahentom zapoznać się z ofertą polskich firm i samorządów przed ekranem komputera. Platforma umożliwi także podejmowanie interaktywnych relacji ze zwiedzającymi poprzez możliwość rozmowy na "czacie" lub wideokonferencji poprzez popularny komunikator Skype – tłumaczył Sebastian Sadowski-Romanov. - Liczymy na aktywność na platformie nie tylko firm, ale i samorządów z całej Polski.
Polska Wirtualna Wystawa Narodowa jest wynikiem doświadczeń we wdrażaniu projektów eksportowych przez firmę ITRO, która na co dzień w swojej pracy pozyskuje kontrahentów z całego świata dla polskich przedsiębiorców.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?