Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak rozwijać eksport? Nowocześnie, wspólnie oraz bezpiecznie. Spotkanie polskich firm eksportowych

Redakcja
Jak rozwijać eksport? Nowocześnie, wspólnie oraz bezpiecznie. Spotkanie polskich firm eksportowych Team firmy ITRO, która na co dzień w swojej pracy pozyskuje kontrahentów z całego świata dla polskich przedsiębiorców.
Jak rozwijać eksport? Nowocześnie, wspólnie oraz bezpiecznie. Spotkanie polskich firm eksportowych Team firmy ITRO, która na co dzień w swojej pracy pozyskuje kontrahentów z całego świata dla polskich przedsiębiorców.
W dobie rewolucji technologicznej jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój eksportu jest Internet – to jeden z wniosków płynących ze spotkania przedstawicieli polskich firm eksportowych, które odbyło się 30 czerwca br. w Pałacu Lubomirskich w Warszawie.

Głównym punktem konferencji była oficjalna prezentacja POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej – zaawansowanej technologicznie platformy internetowej, której głównym celem jest promocja polskich firm za granicą. W spotkaniu wzięło udział kilkudziesięciu przedstawicieli wiodących polskich firm eksportowych – głównie prezesi, dyrektorzy, a także specjaliści ds. rozwoju sprzedaży, marketingu i eksportu - oraz organizacji wspierających promocję polskiej gospodarki, w tym m.in. Polskiej Organizacji Turystycznej.

Aby być zauważonym, trzeba się wyróżniać

Jako pierwszy z prelekcją wystąpił Jerzy Osika, założyciel, właściciel oraz prezes firmy Promedia, której działalność opiera się na dostarczaniu przedsiębiorstwom profesjonalnej informacji i narzędzi marketingowych, przydatnych w prowadzeniu biznesu i skutecznym działaniu na rynku. 

Im bardziej stoisko Waszej firmy wyróżnia się na tle uczestników imprezy targowej, tym macie większe szanse na pozyskanie zagranicznych kontrahentów - mówi Jerzy Osika, właściciel firmy Promedia

- To, czy ocenimy targi jako udane, zależy w większości od nas. Jak wykorzystać obecność na targach, aby zrealizować zamierzone cele? – tym pytaniem rozpoczął swoje wystąpienie, w całości poświęcone marketingowi wystawienniczemu. 
Pół żartem, pół serio opowiedział on o tym, aby być zauważonym na imprezach targowych – należy się wyróżniać. Podał tutaj wiele interesujących przykładów, jak przyciąganie zwiedzających przez grę światłem bądź oddziaływanie na nich zapachem. 
- Bazując na moich kilkuletnim doświadczeniu, które zdobyłem m.in. prowadząc wykłady na międzynarodowych konferencjach i targach w takich miejscach, jak chociażby: Las Vegas, Hongkong, Frankfurt czy Walencja, mogę śmiało stwierdzić, że im bardziej stoisko Waszej firmy wyróżnia się na tle uczestników imprezy targowej, Tym macie większe szanse na pozyskanie zagranicznych kontrahentów – zapewniał prelegent.

Jeżeli chcemy coś zdziałać, współdziałajmy!

- Przynależność do Klastra daje wiele korzyści. Przede wszystkim umożliwia współpracę z najlepszymi firmami i specjalistami z branży – zachęcał do wstąpienia w poczet członków Klastra Przemysłowego Centralnego Okręgu Przemysłowego Maciej Sobieraj, Dyrektor jego Działu Prawnego
Warto wspomnieć, że Klaster Przemysłowy COP zrzesza obecnie 120 przedsiębiorstw z 10 województw oraz przedstawicieli 10 uczelni wyższych. 
- Główne cele reprezentowanej przeze mnie instytucji to: współdziałanie regionów, aktywnie poszukiwanie nowych rynków zbytu i zaopatrzenia dla uczestników Klastra, rozwijanie współpracy międzynarodowej, rozwijanie potencjału innowacyjnego uczestników Klastra, wdrażanie i transfer nowoczesnych technologii, a także uczestnictwo w planowaniu rozwoju regionów ze szczególnym naciskiem na rozwój ich potencjału gospodarczego oraz infrastruktury – wyjaśniał prelegent.
Klaster Przemysłowy COP jest organizacją wielobranżową, której uwaga skoncentrowana jest na rozwoju przedsiębiorstw, działających w branży budowlanej, metalowej, skórzanej, chemicznej, spożywczej, ochrony środowiska i innych.

Skutecznie z e-mail marketingiem

O tym, że e-mail marketing jest jednym z najefektywniejszych form marketingu internetowego- przekonywał gości Aleksander Wasielewski, New Business Assistant firmy SARE.
- Podczas swojego wystąpienia chciałbym powiedzieć Państwu, czym jest e-mail marketing, jaki tkwi w nim potencjał oraz jak ten potencjał wykorzystać – rozpoczął prelegent.
W dalszej często swojego wystąpienia przybliżył on słuchaczom m.in. jak działa system SARE, czyli kompleksowe rozwiązanie pozwalające na realizację szeroko rozumianych kampanii marketingowych. 
- W skład SARE wchodzą narzędzia do realizacji zaawansowanych wysyłek e-mail i sms, prowadzenie badań ankietowych, integrację z portalami społecznościowymi oraz realizację działań remarketingowych – wyliczał.
Firma SARE jest liderem na polskim rynku e-mail marketingowym. Dostarcza zaawansowanych narzędzi wykorzystywanych w komunikacji newsletterowej, kampaniach e-mailingowych, konkursach, programach lojalnościowych, komunikacji wewnętrznej i relacjach inwestorskich, a także do prowadzeni kampanii mobile oraz przeprowadzania badań ankietowych.

Jak bezpiecznie rozwijać eksport?

Na firmy planujące ekspansję zagraniczną czeka wiele zagrożeń. Należą do nich m.in. rozpoczęcie działalności w kraju o niezbadanym potencjale, niestabilna sytuacja ekonomiczna kraju, zatory płatnicze oraz duże bariery i koszty wejścia na dany rynek.
O narzędziach niwelujących te zagrożenia opowiedział Dariusz Pekałowski, Dyrektor Zarządzający Sprzedażą firmy Bisnode:
- Skuteczny eksport nie może obyć się bez takich działań, jak: analiza potencjału rynku eksportu, wyszukiwanie bezpiecznych eksporterów czy skuteczna weryfikacja nowych partnerów biznesowych. 
Firma Bisnode pomaga bezpiecznie prowadzić biznes firmom aż z 17 krajów na całym świecie. Jej partnerem strategicznym jest największa na świecie wywiadownia gospodarcza Dun & Bradsteet, dzięki czemu Bisnode posiada informacje gospodarcze aż o 240 000 000 firm z całego świata. 
Eksportowa rewolucja. POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa 
Punktem kulminacyjnym spotkania była oficjalna premiera POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej – innowacyjnego narzędzia, którego celem jest promocja polskiej gospodarki za granicą.
- POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa to narzędzie promocji unikatowe w skali świata. Jest połączeniem bazy danych, firm, inwestycji i atrakcji turystycznych z aplikacją umożliwiającą organizację "wirtualnych imprez targowych" – rozpoczął Sebastian Sadowski-Romanov
Jak następnie wyjaśnił prelegent, ma ona służyć promocji zagranicznej głównie trzech "obszarów" Polski: biznesu (część dedykowana firmom ukierunkowanym na ekspansję zagraniczną), inwestycji (skierowana do samorządów, aby przedstawiały swoje tereny i projekty inwestycyjne) oraz turystyki (skierowana do firm z branży turystycznej i samorządów chcących zaprezentować swoją ofertę turystyczną).
- Polska Wirtualna Wystawa Narodowa ma być rozwiązaniem dla firm i samorządów zainteresowanych nawiązaniem międzynarodowych kontaktów biznesowych oraz pozyskaniem zagranicznych kontrahentów, ponieważ będzie promowana na całym świecie dzięki współpracy z instytucjami państwowymi. Aby dotrzeć do jak największej liczby zagranicznych kontrahentów, platforma będzie popularyzowana m.in. podczas międzynarodowych imprez targowych, a także podczas misji gospodarczych organizowanych przez partnerów - dodał prelegent.
Zdaniem jej pomysłodawcy, nie wygeneruje to wysokich kosztów związanych z tradycyjną promocją za granicą, a jedynie zwiększy siłę oddziaływania lokalnych akcji promocyjnych poprzez ich kumulację. 
Użytkownicy Polskiej Wirtualnej Wystawy Narodowej będą mieli możliwość zaprezentowania swojej oferty firmom z całego świata, decydując, jakie informacje odwiedzający ich "stoisko" będą mogli znaleźć. Mogą to być prezentacje wyrobów, dane kontaktowe, filmy, cenniki i każda inna informacja, jaką użytkownik stoiska na nim umieści. 
- Umiejscowienie wystawy w przestrzeni cyfrowej pozwoli ewentualnym zagranicznym kontrahentom zapoznać się z ofertą polskich firm i samorządów przed ekranem komputera. Platforma umożliwi także podejmowanie interaktywnych relacji ze zwiedzającymi poprzez możliwość rozmowy na "czacie" lub wideokonferencji poprzez popularny komunikator Skype – tłumaczył Sebastian Sadowski-Romanov. - Liczymy na aktywność na platformie nie tylko firm, ale i samorządów z całej Polski.
Polska Wirtualna Wystawa Narodowa jest wynikiem doświadczeń we wdrażaniu projektów eksportowych przez firmę ITRO, która na co dzień w swojej pracy pozyskuje kontrahentów z całego świata dla polskich przedsiębiorców.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny