Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Inwestycje drogowe w Białymstoku. Są chętni do remontu ulicy Legionowej

Marta Gawina
Ulica Legionowa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę
Ulica Legionowa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę Anatol Chomicz
Przebudowany zostanie odcinek od Rynku Siennego do Skłodowskiej oraz fragment ul. Kaczorowskiego. Remont jeszcze w tym roku

Już zostały otwarte oferty od firm, które chciałyby zająć się tą inwestycją. Zgłosiły się trzy przedsiębiorstwa. Najdroższą ofertę złożył Unibep, proponując 11,9 mln zł. Najtańszą Strabag, który chce 9,5 mln zł.

– Rozstrzygnięcie powinno nastąpić w ciągu 60 dni od otwarcia ofert. Miastu zależy na tym, by prace rozpoczęły się jak najszybciej, bo inwestycja ma zakończyć się jeszcze w tym roku – przypomina Anna Kowalska z biura prasowego w białostockim magistracie.

Przebudowany ma być w sumie 660-metrowy odcinek. To fragment ul. Kaczorowskiego od ul. Pięknej do Rynku Siennego oraz Legionowej od Rynku do Skłodowskiej-Curie. Zostanie położona nowa nawierzchnia jezdni, pojawią się parkingi, chodniki i zjazdy.

– Ulica Legionowa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Na całej długości wiodącej w stronę centrum, czyli do ul. Skłodowskiej-Curie, zostanie wytyczony buspas na dobudowanym pasie. Po drugiej stronie buspas zostanie utworzony na odcinku od ul. Pięknej w kierunku ul. Kaczorowskiego – przypomina Anna Kowalska.

Jest też dobra wiadomość dla rowerzystów. Pomiędzy ul. Cieszyńską a Rynkiem Siennym powstanie droga dla jednośladów, która połączy istniejące już w tej części miasta ścieżki rowerowe. Zostanie też zbudowana kanalizacja teletechniczna i kanał deszczowy, a wzdłuż jezdni pojawi się nowe oświetlenie uliczne.

Zanim jednak pojawią się te wszystkie udogodnienia, czekają kierowców czekają spore utrudnienia, objazdy i ograniczenia. – Ich szczegółowy plan zaproponuje wykonawca wyłoniony w przetargu – dodaje Anna Kowalska.

Na tę inwestycję miasto stara się o unijne dofinansowanie z programu Polska Wschodnia. Chodzi nawet o 85 procent kosztów całego przedsięwzięcia.

12 milionów złotych
taki koszt przebudowy ulic w centrum miasta szacuje magistrat

Nad torami przy dworcu Fabrycznym - Centrum Wschód Zachód, na bazarze przy ul. Kawaleryjskiej - międzynarodowe targi wystawiennicze, a pod ul.Lipową - sunący tramwaj. Tak wyglądałby dziś Białystok, gdyby zrealizowano pomysły sprzed lat. Takich futurystycznych wizji w swojej historii stolica Podlaskiego miała bez liku. Wierząc, że podobnego losu nie podzieli planowana inwestycja w miejscu burzonego dworca PKS, prezentujemy projekty samorządowe, jak i prywatne, które w ostatniej dekadzie zostały tylko na papierze.

Niespełnione inwestycje w Białymstoku. Tak mógł wyglądać Bia...

Drogowcy na 1000-lecia

Przebudowany ma zostać również fragment al. 1000-lecia Państwa Polskiego od skrzyżowania z ul. gen. Maczka do skrzyżowania z ul. Wileńską. Miasto szuka już wykonawcy. Oferty można składać do 9 czerwca.

Trasę zaprojektowano zgodnie z jej dotychczasowym przebiegiem. Początkowy odcinek o długości ok. 46 m będzie miał przekrój jednojezdniowy. Pozostały fragment będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Przewidziano również wykonanie trzech przystanków autobusowych komunikacji miejskiej wraz zatokami. Powstaną także ścieżki rowerowe, nowe chodniki, zjazdy i zieleńce. – Ta inwestycja jest częścią szerszego projektu mającego na celu poprawę dostępności do centrum Białegostoku – przypomina zastępca prezydenta Adam Poliński.

Ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego w Białymstoku będzie przebudowana

Ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego będzie przebudowana (zdjęcia)

Białystok. Ulice Kaczorowskiego i Legionowa zostaną przebudowane

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny