Już zostały otwarte oferty od firm, które chciałyby zająć się tą inwestycją. Zgłosiły się trzy przedsiębiorstwa. Najdroższą ofertę złożył Unibep, proponując 11,9 mln zł. Najtańszą Strabag, który chce 9,5 mln zł.
– Rozstrzygnięcie powinno nastąpić w ciągu 60 dni od otwarcia ofert. Miastu zależy na tym, by prace rozpoczęły się jak najszybciej, bo inwestycja ma zakończyć się jeszcze w tym roku – przypomina Anna Kowalska z biura prasowego w białostockim magistracie.
Przebudowany ma być w sumie 660-metrowy odcinek. To fragment ul. Kaczorowskiego od ul. Pięknej do Rynku Siennego oraz Legionowej od Rynku do Skłodowskiej-Curie. Zostanie położona nowa nawierzchnia jezdni, pojawią się parkingi, chodniki i zjazdy.
– Ulica Legionowa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Na całej długości wiodącej w stronę centrum, czyli do ul. Skłodowskiej-Curie, zostanie wytyczony buspas na dobudowanym pasie. Po drugiej stronie buspas zostanie utworzony na odcinku od ul. Pięknej w kierunku ul. Kaczorowskiego – przypomina Anna Kowalska.
Jest też dobra wiadomość dla rowerzystów. Pomiędzy ul. Cieszyńską a Rynkiem Siennym powstanie droga dla jednośladów, która połączy istniejące już w tej części miasta ścieżki rowerowe. Zostanie też zbudowana kanalizacja teletechniczna i kanał deszczowy, a wzdłuż jezdni pojawi się nowe oświetlenie uliczne.
Zanim jednak pojawią się te wszystkie udogodnienia, czekają kierowców czekają spore utrudnienia, objazdy i ograniczenia. – Ich szczegółowy plan zaproponuje wykonawca wyłoniony w przetargu – dodaje Anna Kowalska.
Na tę inwestycję miasto stara się o unijne dofinansowanie z programu Polska Wschodnia. Chodzi nawet o 85 procent kosztów całego przedsięwzięcia.
12 milionów złotych
taki koszt przebudowy ulic w centrum miasta szacuje magistrat
Drogowcy na 1000-lecia
Przebudowany ma zostać również fragment al. 1000-lecia Państwa Polskiego od skrzyżowania z ul. gen. Maczka do skrzyżowania z ul. Wileńską. Miasto szuka już wykonawcy. Oferty można składać do 9 czerwca.
Trasę zaprojektowano zgodnie z jej dotychczasowym przebiegiem. Początkowy odcinek o długości ok. 46 m będzie miał przekrój jednojezdniowy. Pozostały fragment będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Przewidziano również wykonanie trzech przystanków autobusowych komunikacji miejskiej wraz zatokami. Powstaną także ścieżki rowerowe, nowe chodniki, zjazdy i zieleńce. – Ta inwestycja jest częścią szerszego projektu mającego na celu poprawę dostępności do centrum Białegostoku – przypomina zastępca prezydenta Adam Poliński.
Białystok. Ulice Kaczorowskiego i Legionowa zostaną przebudowane
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?