Helikopter LPR za 22 miliony nie będzie mógł latać w nocy

(uz)Zaktualizowano 
Eurocopter EC135 (na zdjęciu) zastąpi wysłużonego już Mi-2
Eurocopter EC135 (na zdjęciu) zastąpi wysłużonego już Mi-2 fot. MM Warszawa
Eurocopter pojawi się pod koniec listopada. Nowy śmigłowiec pogotowia na razie będzie latał tylko w dzień.

Piloci z białostockiej bazy przeszli już szkolenie w Niemczech - mówi Justyna Sochacka, rzeczniczka prasowa Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. - I w ciągu półtora tygodnia powinni zakończyć szkolenie w Warszawie.

Nie jest to jednak jeszcze koniec ćwiczeń przygotowujących do lotów nowym śmigłowcem Eurocopter EC135. W białostockiej bazie pogotowia lotniczego zostanie on wdrożony na przełomie listopada i grudnia. Jednak wcześniej piloci jeszcze przez dwa tygodnie będą wykonywać loty ćwiczebne w macierzystej bazie.
Nowy śmigłowiec zastąpi wysłużonego już MI-2 Plus. Nasi piloci latają nim od 40 lat. Latająca karetka startuje dwa, trzy razy w ciągu dnia. Nie jest jednak przystosowana do lotów po zmierzchu lub przy słabej widoczności. Takiego ograniczenia nie ma Eurocopter.

Na obszarze, który obsługuje białostockie pogotowie lotnicze, są trzy lądowiska przyszpitalne, które mogą przyjąć śmigłowiec w nocy: w Hajnówce, Bielsku Podlaskim i przy białostockim szpitalu klinicznym. Takie ograniczenie ma jedynie lądowisko w Sokółce.

Jednak rzeczniczka tłumaczy, że wdrożenie nowego śmigłowca nie oznacza jeszcze możliwości wykonywania operacji po zmierzchu.

- Latanie w nocy jest bardzo trudne i niebezpieczne - mówi Justyna Sochacka. - Żeby piloci mogli pełnić dyżury po zmierzchu, muszą jeszcze wylatać dodatkowe godziny.

Eurocopter EC135 to zupełnie nowy standard. Jest wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt do ratowania życia. Pojawi się u nas na przełomie listopada i grudnia. Jedna maszyna kosztuje 22 miliony złotych.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
S
Student
Mi-2 służył 40 lat, palił byle co i był na częściach w 100% polskich i serwisowany w Polsce.Ten rozleci sie po kilku latach, serwis i części z 10 razy droższe niż od Mi-2, paliwo też musi byc najwyższej klasy. I przy Mi-2 wyglada jak pchła.

Mi-2 zasięg około 200 km , EC135 zasięg około 650 km ... to chyba mówi samo za siebie
l
lol2
Mi-2 służył 40 lat, palił byle co i był na częściach w 100% polskich i serwisowany w Polsce.

Ten rozleci sie po kilku latach, serwis i części z 10 razy droższe niż od Mi-2, paliwo też musi byc najwyższej klasy. I przy Mi-2 wyglada jak pchła.

Znasz się... Co z tego, że Mi-2 był serwisowany na tanich częściach, gdy ich trwałość jest kilkunastokrotnie mniejsza niż części do współczesnych śmigłowców.
Co z tego, że pali droższe paliwo (chociaż to nie do końca prawda), jezeli pali 3x mniej.
Jest mniejszy, a przez to znacznie bardziej poręczny nie mówiąc już o tym, że jest 100% przystosowany do pracy jako karetka (tylne drzwi, płozy umożliwiające lądowanie prawie wszędzie, a po odpowiednim przeszkoleniu załogi - także w nocy itp.)
Fajny, nowoczesny helikopter...
b
buba

Masz do przytoczenia jakieś konkretne fakty czy tylko tak sobie bełkoczesz?

M
Marian

Mi-2 służył 40 lat, palił byle co i był na częściach w 100% polskich i serwisowany w Polsce.

Ten rozleci sie po kilku latach, serwis i części z 10 razy droższe niż od Mi-2, paliwo też musi byc najwyższej klasy. I przy Mi-2 wyglada jak pchła.

d
damazpieskiem
w takiej sytuacji dac anons w prasie: chorowac "poważnie "tylko ...w dzien..!!!/lepiej wogole nie/
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3