Helikopter LPR za 22 miliony nie będzie mógł latać w nocy

(uz)
Eurocopter EC135 (na zdjęciu) zastąpi wysłużonego już Mi-2
Eurocopter EC135 (na zdjęciu) zastąpi wysłużonego już Mi-2 fot. MM Warszawa
Udostępnij:
Eurocopter pojawi się pod koniec listopada. Nowy śmigłowiec pogotowia na razie będzie latał tylko w dzień.

Piloci z białostockiej bazy przeszli już szkolenie w Niemczech - mówi Justyna Sochacka, rzeczniczka prasowa Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. - I w ciągu półtora tygodnia powinni zakończyć szkolenie w Warszawie.

Nie jest to jednak jeszcze koniec ćwiczeń przygotowujących do lotów nowym śmigłowcem Eurocopter EC135. W białostockiej bazie pogotowia lotniczego zostanie on wdrożony na przełomie listopada i grudnia. Jednak wcześniej piloci jeszcze przez dwa tygodnie będą wykonywać loty ćwiczebne w macierzystej bazie.
Nowy śmigłowiec zastąpi wysłużonego już MI-2 Plus. Nasi piloci latają nim od 40 lat. Latająca karetka startuje dwa, trzy razy w ciągu dnia. Nie jest jednak przystosowana do lotów po zmierzchu lub przy słabej widoczności. Takiego ograniczenia nie ma Eurocopter.

Na obszarze, który obsługuje białostockie pogotowie lotnicze, są trzy lądowiska przyszpitalne, które mogą przyjąć śmigłowiec w nocy: w Hajnówce, Bielsku Podlaskim i przy białostockim szpitalu klinicznym. Takie ograniczenie ma jedynie lądowisko w Sokółce.

Jednak rzeczniczka tłumaczy, że wdrożenie nowego śmigłowca nie oznacza jeszcze możliwości wykonywania operacji po zmierzchu.

- Latanie w nocy jest bardzo trudne i niebezpieczne - mówi Justyna Sochacka. - Żeby piloci mogli pełnić dyżury po zmierzchu, muszą jeszcze wylatać dodatkowe godziny.

Eurocopter EC135 to zupełnie nowy standard. Jest wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt do ratowania życia. Pojawi się u nas na przełomie listopada i grudnia. Jedna maszyna kosztuje 22 miliony złotych.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Student
Mi-2 służył 40 lat, palił byle co i był na częściach w 100% polskich i serwisowany w Polsce.Ten rozleci sie po kilku latach, serwis i części z 10 razy droższe niż od Mi-2, paliwo też musi byc najwyższej klasy. I przy Mi-2 wyglada jak pchła.

Mi-2 zasięg około 200 km , EC135 zasięg około 650 km ... to chyba mówi samo za siebie
l
lol2
Mi-2 służył 40 lat, palił byle co i był na częściach w 100% polskich i serwisowany w Polsce.

Ten rozleci sie po kilku latach, serwis i części z 10 razy droższe niż od Mi-2, paliwo też musi byc najwyższej klasy. I przy Mi-2 wyglada jak pchła.

Znasz się... Co z tego, że Mi-2 był serwisowany na tanich częściach, gdy ich trwałość jest kilkunastokrotnie mniejsza niż części do współczesnych śmigłowców.
Co z tego, że pali droższe paliwo (chociaż to nie do końca prawda), jezeli pali 3x mniej.
Jest mniejszy, a przez to znacznie bardziej poręczny nie mówiąc już o tym, że jest 100% przystosowany do pracy jako karetka (tylne drzwi, płozy umożliwiające lądowanie prawie wszędzie, a po odpowiednim przeszkoleniu załogi - także w nocy itp.)
Fajny, nowoczesny helikopter...
b
buba
Masz do przytoczenia jakieś konkretne fakty czy tylko tak sobie bełkoczesz?
M
Marian
Mi-2 służył 40 lat, palił byle co i był na częściach w 100% polskich i serwisowany w Polsce.

Ten rozleci sie po kilku latach, serwis i części z 10 razy droższe niż od Mi-2, paliwo też musi byc najwyższej klasy. I przy Mi-2 wyglada jak pchła.
d
damazpieskiem
w takiej sytuacji dac anons w prasie: chorowac "poważnie "tylko ...w dzien..!!!/lepiej wogole nie/
Dodaj ogłoszenie