Grube miliony za ciężki sprzęt spawalniczy - światowe rynki nabrały apetytu na maszyny firmy Promotech

peż
To przełomowy rok dla firmy, jeśli chodzi o tego typu maszyny - plany zakładają ponad 100-proc. wzrost ich sprzedaży (nawet do 6 milionów złotych) w stosunku do osiągniętego w ubiegłym roku obrotu w wysokości 2,5 mln zł. Realizacja tych planów oparta jest w dużym stopniu o sprzedaż sztandarowego produktu Promotechu - automatu do wycinania i ukosowania otworów pod ościeżnice i ich wspawania do segmentów wież wiatrowychMCM.

- Rok zaczął się w tym temacie znakomicie, gdyż pozyskaliśmy zamówienia na dwa systemy MCM – mówi prezes Promotechu Marek Siergiej. – Ostatecznie, jak dotąd na rynki portugalski i niemiecki sprzedaliśmy już cztery takie urządzenia, po dwa na każdy z nich. To bardzo dobry wynik.

Dużym wyzwaniem była także pierwsza instalacja na Ukrainie nowej wersji wycinarki do kształtowego cięcia rur PPCM 1500 –zdolnej do obróbki znacznie większych rur i zaprojektowanej ściśle pod potrzeby klienta. Z kolei na rynek łotewski Promotech sprzedał inny automat – ramię spawalnicze WA. Firma czeka również na pierwszą instalację dużej automatyzacji w Indiach i wspiera w tym temacie nowych dealerów w Kuwejcie i Arabii saudyjskiej, a za pośrednictwem nowych kontaktów w Hiszpanii i Portugalii chce też wejść na rynki krajów Ameryki Południowej;

- Rosnąca sprzedaż maszyn do ciężkiej automatyzacji cięcia i spawania to wynik pracy wszystkich działów Promotechu nad tymi urządzeniami, a także efekt naszej, prowadzonej przez kilka ostatnich lat, polityki mającej na celu dopracowanie tych maszyn, poprawę ich funkcjonalności, obniżkę kosztów ich produkcji i uczynienie ich bardziej niezawodnymi i przyjaznymi dla operatorów– mówi Bohdan Zaleski, współwłaściciel i wiceprezes Promotechu ds. sprzedaży. - Poszerzyliśmy też znacząco krąg naszych dealerów i konsultantów promujących te maszyny na różnych rynkach. Nauczyliśmy się efektywniej je promować i trafniej adresować nasz marketing.

Producentowi z Białegostoku sprzyja także postęp techniczny w Europie i poza nią:

- Presja na zwiększoną wydajność i wysoką jakość zmusza producentów konstrukcji stalowych do stosowania coraz bardziej zaawansowanych urządzeń. Uczestniczymy w tym procesie stale rozwijając i unowocześniając nasze urządzenia – dodaje Bohdan Zaleski.

Promotech wykorzystuje też obecny wzrost gospodarczy na Zachodzie, prowadząc tam intensywne działania pro-sprzedażowe. Widać to zwłaszcza na rynku niemieckim, gdzie w ciągu ostatnich dwóch lat firma dostarczyła swoje maszyny do wszystkich liczących się tam producentów wież wiatrowych.

Jak podkreśla prezes Marek Siergiej - wzrost sprzedaży ciężkiej automatyzacji to też element realizacji długofalowej strategii firmy, zakładającej intensywny rozwój kolejnej linii produktowej - urządzeń z najwyższej światowej półki, ze 100-proc. wkładem własnej myśli technologicznej, projektowanych ściśle pod konkretne potrzeby klienta.

– Fakt, że europejskie firmy zdecydowały się na zakup tych maszyn oznacza, że Promotech stał się postrzegany, jako godna zaufania i rozpoznawalna marka, za która stoi nie tylko doskonały produkt. Ludzie, którzy wydają kilkaset tysięcy euro na maszynę oczekują od dostawcy wsparcia w postaci szkoleń, części serwisowych, napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych, modernizacji i pomocy w codziennej obsłudze tych urządzeń. My im taki pakiet usług gwarantujemy – podsumowuje prezes Promotechu.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie