Sterownik IDEA i emulator ciśnienia paliwa TORPEDO to nowości zaprezentowane na targach przez firmę ALEX z podlaskiego "zagłębia" branży autogaz. Jej Optima zdobyła nominację do nagrody INPRO 2017.

Jak już informowaliśmy, podczas tegorocznej edycji GasShow, największych europejskich targów branży autogaz, mocno i dobrze zaznaczyły swoją obecność podlaskie firmy.

Zobacz też: GasShow 2017 - nagrody dla białostockich firm branży autogaz

Należy do nich m.in. białostocka spółka ALEX.

Jak nam donosi przedstawiciel firmy Sebastian Kowalczyk, frekwencja na targach i liczba osób, które odwiedziły stoisko przedsiębiorstwa, mile zaskoczyły. Tłoczno było zarówno wokół gablot ekspozycyjnych, w strefie rozmów z kontrahentami, jak i przy szklanej tubie, która była obiektem licznych domysłów. - Umieściliśmy w niej pewną ilość trójników do układów chłodzenia, a zadaniem odwiedzających nasze stoisko było oszacowanie ich liczby - opowiada Sebastian Kowalczyk, - Tych, którzy popisali się bystrym okiem i matematyczną precyzją nagrodziliśmy listwami wtryskowymi Barracuda z filtrami Ultra360° oraz reduktorami SHARK.

Wśród tegorocznych nowości produktowych na GasShow królowały systemy do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. ALEX też debiutował z nową instalacją autogazu VI generacji.

IDEA, bo o niej mowa, to sterownik oparty o program dobrze już znanych sterowników OPTIMA nano oraz OPTIMA EXPERT, dzięki czemu strojenie i kalibracja nowej instalacji to jak praca ze starym, dobrym i sprawdzonym przyjacielem. Wtrysk gazu odbywa się metodą tradycyjną tzn. przez reduktor i wtryskiwacze gazowe. Ze względu na potrzebę ochrony wtryskiwaczy benzynowych, osadzonych w komorze spalania, dotryskiwana jest benzyna.

Oryginalność IDEI polega na tym, wyjaśnia producent, że zużycie dotryskiwanej benzyny nigdy nie przekracza 5% (bez względu na warunki i styl jazdy) w autach z silnikami o mocy do 45KM/cylinder. W przypadku większych silników zużycie benzyny może wzrosnąć, ale niewiele, bo do ok. 7% podczas „sportowej jazdy”. Na chwilę obecną sterownik może współpracować ze wszystkim silnikami o wtrysku bezpośrednim grupy VAG tzn. Volkswagen, Skoda, Seat, Audi.

Druga z prezentowanych przez firme ALEX nowości to emulator ciśnienia paliwa TORPEDO. Jest to w pełni programowalny emulator służący do emulacji sygnału ciśnienia benzyny w samochodach zasilanych gazem LPG/CNG. TORPEDO dedykowany jest do aut, które w czasie jazdy na gazie zgłaszają usterki (DTC) związane z brakiem odbioru benzyny z listwy paliwowej. Emulator nadaje się do wszystkich typów aut posiadających jeden czujnik ciśnienia paliwa na listwie benzynowej, zarówno ze zmiennym sterowaniem pompy PWM jak i bez zmiennego sterowania pompy PWM.

Obok najnowszych rozwiązań ALEX prezentował swoje sztandarowe produkty: m.in. wtryskiwacze Barracuda oraz system OPTIMA (nominowany do nagrody INPRO 2017 w kategorii „Innowacyjna technologia”).