To 16-kilometrowa trasa. Kierowcy mają tu do dyspozycji dwie jezdnie, cztery pasy ruchu, drogi serwisowe, przejścia dla zwierząt i wiadukty.
S8 - Droga śmierci zmienia się w drogę życia. Ósemka do Warszawy na ostatniej prostej [ZDJĘCIA]
Udostępniony kierowcom odcinek od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej jest kolejnym z mazowieckich odcinków S8, z którego kierowcy mogą korzystać - na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu z ograniczeniem prędkości do 100 km/h.
- Wynika to z trwających prac wykończeniowych. Po udostępnieniu kierowcom drogi głównej można będzie też dokończyć prace przy moście budowanym w ciągu drogi serwisowej, po której dotychczas odbywał się cały ruch Warszawa - Białystok. Bez ograniczeń kierowcy pojadą najprawdopodobniej przed końcem bieżącego roku - informuje Rafał Malinowski rzecznik GDDKiA w Białymstoku.
W ciągu trasy budowano dwa węzły drogowe: Dybki i Nagoszewo, kładkę dla pieszych, 4 mosty, 3 wiadukty oraz 1 wiadukt nad drogą ekspresową i 16 przejść dla zwierząt (w tym 2 górne).
Nowo oddana dwujezdniowa trasa, oprócz odcinka omijającego miejscowość Dybki, biegnie po starym śladzie DK8. Koszt realizacji całej inwestycji to ok. 405 mln zł.
Brakuje jeszcze jednego odcinka, by cała S8 z Białegostoku do Warszawy była już drogą ekspresową. W budowie ciągle jest fragment od węzła Poręba do Wyszkowa. Ta trasa ma być gotowa w połowie października.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?