MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi S61 na odcinku Ełk Południe-Wysokie. Tym fragmentem trasy Via Baltica kierowcy mają pojechać jeszcze przed wakacjami 2023

red
Opracowanie:
Tak powstaje jedyny odcinek drogi S61 w całości leżący poza woj. podlaskim
Tak powstaje jedyny odcinek drogi S61 w całości leżący poza woj. podlaskim GDDKIA/Strona kontraktu Ełk Południe-Wysokie
Ekrany akustyczne zrealizowane w 100 proc., próby obciążeniowe obiektów mostowych zaawansowane w 90 proc., a oznakowanie pionowe i poziome w 32. proc. - tak się przedstawia bilans prac drogowych po pierwszym miesiącu tego roku na budowie odcinka S61 Ełk Południe-Wysokie. To fragment trasy Via Baltika, który w całości nie przebiega przez woj. podlaskie.

Trasa od węzła Ełk Południe do Wysokiego liczy 20 kilometrów i ma być oddana jeszcze przed wakacjami. Zgodnie z umową wykonawca nie tylko wybuduje drogę ekspresową, ale także połączy ją (to dodatkowe 3-km) z obwodnicą Ełku w ciągu DK16.

Zaawansowanie finansowe prac na koniec stycznia wynosił 91,52 proc., czyli 412 771 653.74 PLN netto

To jeden z trzech fragmentów S61, który jest pilotowany przez olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W sumie to 66 km drogi ekspresowej S61, czyli Via Baltiki od Szczuczyna do Raczek. Pod koniec 2021 roku został oddany odcinek Wysokie-Raczki. Z kolei od września 2022 roku kierowcy mogą korzystać z odcinka Szczuczyn-Ełk Południe.

Teraz drogowcy udostępnili - zarówno z lotu ptaka i - najnowsze, lutowe zdjęcia pokazujące postęp prac. ZOBACZ GALERIĘ.

Pozostałe odcinki S61 leżą w gestii białostockich drogowców z GDDKiA. W tym fragment Śniadowo-Podborze przebiegający przez woj. podlaskie i mazowieckie, który jest właśnie budowany. W połowie grudnia 2022 roku drogowcy oddali do użytkowania graniczny odcinek S61 od Budziska do Suwałk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy oceniają rząd: mieszane opinie po roku

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny