Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białostocki szlak kulinarny walczy o Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej

Adrian Kuźmiuk
ma swoje oznaczenie graficzne
ma swoje oznaczenie graficzne
Białostocki szlak kulinarny zakwalifikował się do krajowego etapu konkursu na "Najlepszy produkt turystyczny - Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej 2011". Jeśli wygra, będzie naszą wizytówką nie tylko w kraju, ale i za granicą.

- Spośród 20 zgłoszonych propozycji kapituła konkursowa wybrała 11 najlepszych, a trzy pierwsze będą ubiegały się o Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej w etapie ogólnopolskim konkursu - mówi Katarzyna Sadowska z Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Są to Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji Szelment, białostocki szlak kulinarny oraz Suwalszczyzna "Kraina jak Baśń".

Polska Organizacja Turystyczna co roku przyznaje certyfikaty najlepszym produktom turystycznym. Są one paszportem otwierającym dostęp do wielokierunkowych działań promocyjnych i marketingowych prowadzonych w kraju i za granicą. Gdyby wygrał białostocki szlak turystyczny, z pewnością zachęciłby turystów do odwiedzania naszego miasto.

- Zrzesza on około 30 restauracji w centrum i producentów żywności regionalnej - mówi Katarzyna Sadowska. - Powstał z myślą o stworzeniu konkurencyjnego produktu turystycznego w stolicy Podlasia opartego o kuchnię podlaską, która uważana jest za najciekawszą w Polsce.

- Chcieliśmy też skierować uwagę młodych ludzi na kuchnię regionalną, która jest modna, dobra i zdrowa - dodaje Hubert Gonera z firmy landbrand promującej szlak. - Do tej pory byli oni skazani na fastfoody.

Nasz szlak ma szansę wygrać

Twierdzi, że nasz szlak ma dużą szansę na wygraną, ponieważ wciąż się rozwija. Cieszy się dużym powodzeniem szczególnie wśród turystów, którzy chętnie kosztują specjałów podlaskiej kuchni.

Restauracje wchodzące w skład szlaku oznaczone są na drzwiach specjalnymi nalepkami. Kapituła wybierająca szlak do etapu krajowego kierowała się m.in. jego atrakcyjnością z punktu widzenia turystów, dostępnością, różnorodnością, a także zgodnością ze strategią marketingową Polski.

- Wzięliśmy też pod uwagę sposób jego funkcjonowania i perspektywy dalszego rozwoju - mówi Katarzyna Sadowska.

Ogólnopolski etap konkursu potrwa od 1 do 15 września. Gala wręczenia certyfikatów odbędzie się podczas Targów Tour Salon w Poznaniu 2011.

Do tej pory białostocki szlak turystyczny był promowany na targach turystycznych w Warszawie, w Poznaniu, Gdańsku i Berlinie. Był też publikowany w dodatkach do gazet ogólnopolskich. Wydano kieszonkową mapkę nakładem kilku tysięcy egzemplarzy, a także przewodnik kulinarny.

Promują go m.in. Paweł Małaszyński, który opowiedział o swoich inspiracjach białostockimi smakami. Dyrygent Jerzy Maksymiuk udzielił twarzy i głosu w przewodniku.

Swój wkład w promocję miał również Tomasz Bagiński, najsławniejszy białostocki grafik komputerowy, który m.in. otrzymał nominację do Oscara w kategorii krótki film animowany. Szlak ma być promowany 14 października na międzynarodowym forum gospodarczym w Gdyni.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny