Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białostocki KPKM na plusie

(peż)
W spółce nie mamy żadnych papierów – przypomina Dariusz Ciszewski. – To w Internecie mam wszystkie dane dotyczące faktur, płac, a nawet szczegółowe informacje o poszczególnych autobusach. – Nie muszę też kserować kilkunastu dokumentów, żeby wysłać je do 2
W spółce nie mamy żadnych papierów – przypomina Dariusz Ciszewski. – To w Internecie mam wszystkie dane dotyczące faktur, płac, a nawet szczegółowe informacje o poszczególnych autobusach. – Nie muszę też kserować kilkunastu dokumentów, żeby wysłać je do 2
Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej osiągnęło dodatni wynik finansowy na koniec ubiegłego roku. Zarząd przedsiębiorstwa właśnie podsumował ubiegłoroczne działania.

W 2009 r. KPKM osiągnęło 53 tys. zł zysku i zasadniczo zmieniło sposób funkcjonowania. Te zmiany to przede wszystkim efekt wprowadzenia jednego z najnowocześniejszych zintegrowanych systemów informatycznych, wspomagający zarządzanie firmą. Pozwoliło to na optymalne wykorzystanie zasobów firmy i zminimalizowanie kosztów jej funkcjonowania.

Jednocześnie wzrosły przychody z działalności stacji paliw. Na dobry wynik wpływ miała także grudniowa zmiana warunków umowy o świadczenie usług komunikacyjnych z właścicielem spółki, czyli z prezydentem Białegostoku.

- Przy opracowaniu nowych zasad uwzględniono szczegółowe dane z systemu informatycznego, precyzyjnie umiejscawiające wszelkie koszty – mówi prezes KPKM Dariusz Ciszewski.

Jednym z priorytetów na ten rok jest praca nad profesjonalizmem pracowników – kierowców i mechaników.

- Jesteśmy nowoczesnym przedsiębiorstwem, dysponującym w znacznym stopniu odnowionym taborem, dlatego przyszedł czas na zmiany w sferze mentalnej - mówi Dariusz Ciszewski. - Dla kierowców oznacza to nie tylko konieczność kulturalnego zachowania, ale także uczciwość i dbałość o bezpieczeństwo pasażerów. Pracownicy muszą rozumieć, że jesteśmy spółką samorządową, miejską i naszym zadaniem jest służyć mieszkańcom.

Zarówno kierowców, jaki i mechaników czekają cykliczne szkolenia, a kierownicy poszczególnych działów będą szczegółowo rozpatrywali skargi i pochwały napływające od pasażerów – i karali lub nagradzali kierowców. Również w tym celu wykorzystywany będzie potencjał systemu informatycznego.

Zobacz:

Inny ważny cel, jaki na ten rok wyznaczył sobie zarząd KPKM to rozpoczęcie budowy nowoczesnego centrum serwisowego dla autobusów komunikacji miejskiej. Zakończenie przewidziane jest na wiosnę przyszłego roku. Koszt inwestycji to 20 mln zł.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny