Jak wynika z raportu Polskiej Organizacji Gazu Płynnego, po okresie bardzo dynamicznego wzrostu w latach 1995-2006, rynek autogazu w Polsce wszedł w fazę dojrzałą, co oznacza brak większych wzrostów, ale i załamań. Korekta nastąpiła w 2007 r.; od tego czasu do 2009 r. popyt na autogaz spadł w sumie o ok. 7 proc.
W tym czasie Barter zwiększył swoją sprzedaż ilościową o 30 proc. W samym tylko 2009 roku spółka sprowadziła ok. 300 tys. ton gazu, tj. o ok. 20 proc. więcej niż w roku 2008. Ta tendencja utrzymuje się również w tym roku – tylko w ciągu pierwszych sześciu miesięcy wolumen sprzedaży autogazu wzrósł już o 15 proc. w stosunku do I półrocza 2009.
Sieć sprzedaży detalicznej LPG to dziś ponad 100 stacji własnych i patronackich. W swojej strukturze firma ma cztery rozlewnie gazu LPG w: Barczewie, Bydgoszczy, Kutnie i Sokółce. Barter handluje też gazem w butlach. Należy do niego kilka tysięcy punktów sprzedaży. Firma stale inwestuje: kupuje kolejne butle, powiększa flotę samochodów i cystern.
Zdaniem Dariusza Wit vel Wilk, wiceprezesa Barter SA, zwiększanie udziałów w rynku autogazu przez Barter S.A., jest rezultatem strategii skoncentrowanej na kompleksowej obsłudze klienta.
- Barter jest dostawcą LPG dla wielu renomowanych sieci paliwowych; dziennie obsługuje ponad 400 stacji – mówi Dariusz Wit vel Wilk. - Zgodnie z życzeniem klienta, nie tylko dowozimy LPG w określonych ilościach i porze, ale także oferujemy wsparcie techniczne w obsłudze urządzeń, serwis a nawet outsourcing modułów gazowych. Mało tego - wielu naszych klientów odciążamy od obowiązku pilnowania zapasu i zamawiania autogazu, dzięki możliwości zdalnego odczytywania stanu zapasów LPG na stacjach i sterowania dostawami. Sukces rynkowy nie byłby też możliwy bez profesjonalnie przygotowanych pracowników.
Zobacz: INPRO 2010. Białostocka spółka AC SA znowu z nagrodami
Dodatkową szansą dla Barter S.A. jest pojawienie się na rynku krajowym instalacji gazu LPG dla silników diesla. Takie instalacje są już montowane w wielu krajach, szczególnie w samochodach dostawczych, ciężarowych, maszynach budowlanych, których koszty utrzymania są istotne dla przedsiębiorców.
- Doświadczenia Australii czy Wielkiej Brytanii wskazują na prawie 30 proc. oszczędności w zużyciu ON – przekonuje Dariusz Wit vel Wilk. - Jeżeli takie instalacje przyjmą się na rynku polskim to nastąpi renesans autogazu i kolejna faza wzrostowa.
Zobacz: Barter: była cukrownia, będzie magazyn węgla
Jak zapowiada zarząd Bartera, w tym roku spółka będzie kontynuowała strategię umacniania importu i dystrybucji LPG oraz węgla kamiennego.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?