Według danych "Rzeczpospolitej", 35 procent finansowego rynku internetowego zgarnęły dla siebie jedyne na rynku trzy banki internetowe. Tradycyjne postanowiły, że nie oddadzą rynku bez walki i uruchomiły własne serwisy internetowe. Ich atutem ma być znana marka (banki tradycyjne działają na rynku zwykle bardzo długo) oraz rzesza dotychczasowych klientów, którzy mogą wykorzystać nowe kanały dostępu do swoich kont.
W niektórych bankach oferta w Internecie niewiele różni się od internetowej. W banku Pekao S.A. tyle samo zapłacimy za prowadzenie konta w placówce i w Internecie. Z drugiej strony za przelewy w Internecie, inaczej niż przy okienku, nie zapłacimy nic.
Część banków tworzy oddzielne konta dla klientów internetowych i dla tradycyjnych. Inne, tak jak BPH PBK, zakładają zwyczajne konta, do których umożliwia również nowoczesny dostęp przez komputer.
Nadal jednak liczba elektronicznych klientów jest znacznie mniejsza niż tych korzystających nadal z usług pani w okienku (teraz szacuje się że z wirtualnych kont korzysta około 2 milionów osób w Polsce). Przede wszystkim dlatego, że klienci są przyzwyczajeni do swoich banków. Co więcej, nie wszyscy klienci ufają Internetowi. Ta bariera powoduje, że wolą stać w kolejkach przed okienkami.
DLACZEGO WARTO MIEĆ INTERNETOWE KONTO
Oferowanie usług bankowych drogą elektroniczną daje znaczne korzyści zarówno klientom banków, jak i samym bankom. Dla klientów są to:
l możliwość wglądu w aktualny stan ich rachunków bankowych o każdej porze;
l szybsza realizacja zleceń;
l oszczędność czasu i pieniędzy związana z koniecznością osobistego odwiedzania oddziału bankowego;
l oszczędność czasu i pieniędzy związana z koniecznością ręcznego wypełniania dokumentów i zleceń bankowych;
l eliminacja zagrożeń związanych z dokonywaniem transakcji metodami tradycyjnymi, takich jak np. kradzież gotówki czy innych papierów wartościowych i dokumentów bankowych;
l oszczędności związane z ograniczeniem konieczności zapewnienia bezpieczeństwa fizycznego.
DLACZEGO BANKI WCHODZĄ DO INTERNETU
l możliwość szybszej obsługi klienta i lepszego dostosowania się do jego potrzeb;
l oszczędność kosztów związanych z tworzeniem rozbudowanej sieci oddziałów;
l oszczędność kosztów związanych z obsługą klientów i przetwarzaniem dokumentów papierowych;
l eliminacja zagrożeń związanych z tradycyjnymi przestępstwami, jak np. fałszowanie dokumentów bankowych.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?