Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zapraszamy na Giełdę Wymiany Gier i Puzzli. I Debatę Pokoleń o pracy i biznesie

Maryla Pawlak-Żalikowska [email protected]
Zapraszamy na Giełdę Wymiany Gier  i Puzzli. I Debatę Pokoleń o pracy i biznesieCzym skorupka za młodu... Ta sentencja przyświeca całej tegorocznej akcji Postawmy na młodych. Dlatego jej symbolem jest jajo
Zapraszamy na Giełdę Wymiany Gier i Puzzli. I Debatę Pokoleń o pracy i biznesieCzym skorupka za młodu... Ta sentencja przyświeca całej tegorocznej akcji Postawmy na młodych. Dlatego jej symbolem jest jajo Agencja Reklamowa Admis
W następną sobotę - 18 czerwca - będzie można na Plantach oddać np. swoje Stratego lub Monopoly w zamian za Dobble lub inną planszówkę. A także zagrać w plenerze.

W ramach tegorocznej kampanii "Postawmy na młodych" Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego w tym tygodniu szykuje się kilka kolejnych imprez mających związek z gimnastyką mózgów dzieci i młodzieży. Choć oczywiście nie tylko ich. Bo na wspomnianą już Giełdę Wymiany Gier i Puzzli zaproszeni są także dorośli zarówno w towarzystwie potomków, jak i solo.

Gra i wymiana
Impreza będzie się odbywała na Plantach, w okolicy fontann w godzinach 11-15. 
Giełda będzie także okazją, by pograć na wielkich planszach (warcaby, szachy, puzzle i twister).
Kulminacyjnym momentem wydarzenia będzie wręczenie nagród laureatom konkursów prowadzonych w ramach kampanii Postawmy na młodych 
– W maju zakończyliśmy kolejny etap naszej akcji – informuje Andrzej Parafiniuk, prezes PFRR. – Rozdaliśmy 5 tysięcy edukacyjnych kolorowanek pt. „Czym skorupka za młodu nasiąknie…” dla przedszkolaków. Zakończyliśmy dwa konkursy plastyczne dla dzieci ze szkół podstawowych „Wspólna praca się opłaca” oraz „Jak zarobić pierwszy tysiąc”. Wpłynęło prawie 200 prac, spośród których wyłoniliśmy zwycięzców. 
Do rąk nagrodzonych dzieci trafią m.in.  zestawy klocków Lego, Ipady Mini, Konsola SONY PSVita, Smartwatch SONY SW2. 

Debata Pokoleń
Kampania Postawmy na młodych skierowana jest także do młodzieży poszukującej swojej drogi zawodowej. Już w tę środę Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego zaprasza wszystkich zainteresowanych do Zespołu Szkół Handlowo-Ekonomicznych w Białymstoku. O godz. 9.50 rozpocznie się tam Debata pokoleń – wezmą w niej udział przedsiębiorcy z firm, w których rodzicie-założyciele dzielą się już zarządzaniem z dziećmi-sukcesorami. I oba te pokolenia są pracodawcami dla trzeciego, które dopiero wchodzi na rynek pracy.
To będzie okazja, by spojrzeć na zarządzanie firmą ze strony przekazujących i przejmujących, a także porozmawiać o sukcesji w biznesie i wpływie zmian pokoleniowych na gospodarkę. Jak i kiedy przekazywać biznes młodym ludziom? Czy nowe pokolenie powinno się dostosować do starszego, czy też zasługuje na zaufanie i duży poziom samodzielności? Na jakie cechy pracowników zwracali uwagę starsi pracodawcy, a na jakie młodzi? Czy młodzież kontynuuje wizję budowania przedsiębiorstwa „swoich ojców” czy też ma własną?
Odpowiedzi na te pytania może poznać w środę każdy zainteresowany. Debata jest bowiem otwarta dla publiczności.

Debata Pokoleń stanowi również podsumowanie pierwszego etapu spotkań przedsiębiorców z młodzieżą w ramach cyklu „Biznes z pasji”. Wzięli w niej udział młodzi przedsiębiorcy z naszego regionu oraz młodzież ze szkół ponadgimnazjalnych. Tematyka zajęć była różna, począwszy od zajęć pt. „Biznes w Internecie”, po „Jak zarobić na swojej pasji”.
Taka formuła spotkań pozwoliła pokazać biznes od nieco innej strony - pasji, wewnętrznej motywacji, siły charakteru i uporu.

 

Kampania społeczna „Postawmy na młodych” (objeta patronatem medialnym Kuriera Porannego )
ruszyła w marcu b.r. Potrzeba wspierania dzieci i młodzieży w ich rozwoju zainspirowała Podlaską Fundacje Rozwoju Regionalnego do podjęcia długofalowych działań. Ich celem jest zwrócenie uwagi na rolę gospodarki i jej wpływu na życie mieszkańców naszego regionu oraz budowanie „przedsiębiorczego społeczeństwa” - racjonalnego, zaradnego oraz otwartego na biznes. Dlatego akcja zachęca młodych ludzi do rozwijania swoich pasji, zdobywania wiedzy, stawiania sobie celów, planowania, samodzielnego rozwiązywania problemów, ale i wiary we własne możliwości. Poprzez poznanie elementarnych zasad biznesu oraz lokalnych firm i produktów, PFRR chce przybliżyć młodzieży świat przedsiębiorczości. Działania kieruje głównie do juniorów, ale chce też "zarazić” też wszystkich mieszkańców, w tym elity społeczne, polityczne, gospodarcze i akademickie. kampania promuje gospodarkę jako podstawowe wspólne dobro - źródło korzyści, ale i klucz do rozwiązania wielu problemów województwa podlaskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny