Ul. Bohaterów Monte Cassino. Potrącenie na przejściu. Nagranie Internauty (wideo)

(adek)

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Według policji 28-letni mężczyzna potrącony na przejściu dla pieszych na ul. Bohaterów Monte Cassino w Białymstoku nie doznał obrażeń.

W czwartek około godz. 16. 30 na ulicy Bohaterów Monte Cassino w Białymstoku doszło do potrącenia pieszego na przejściu. Tuż przed zebrą kierowca osobowego auta wyprzedzał inne samochody. Według policji pieszy nie doznał obrażeń, a zdarzenie zakwalifikowano jako kolizję. Za wyprzedzanie na przejściach i bezpośrednio przed nimi grozi mandat w wysokości 200 zł i 10 punktów karnych.

Zobacz także nasz serwis Uwaga wypadek!

Ten artykuł powstał dzięki internaucie. Informacje, zdjęcia lub wideo, którymi chciałbyś się podzielić, wyślij na maila [email protected].

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 30

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

~Gość~
W dniu 21.03.2015 o 12:39, nfo napisał:

... 

 

Że też ci się nie nudzi pisać te durnoty. Nie odpisuj bo ja ich nie czytam. Masz swój świat i w nim żyj. Nara.

n
nfo
W dniu 21.03.2015 o 11:58, ~Gość~ napisał:

Jak na razie to ty się wymądrzasz i zadajesz głupawe pytania. Nie ma czegoś takiego jak "metry" Bezpośrednio przed przejściem to manewr wtóry nie może się skończyć na przejściu lub przed w taki sposób że nie będziesz w stanie zatrzymać pojazdu. Zawsze jest tak że pojazd wyprzedzany jedzie wolniej i ma większe pole widzenia niż pojazd wyprzedzający. Dziwię się że ty tego nie wiesz. Z racji takich sytuacji masz zakaz wyprzedzania.

 

 

Czy to jest wymądrzanie się? miał być zintegrowany system zarządzania ruchem a mamy odpalony cichaczem system rejestrowania przejazdu na czerwonym. Gdyby nie Yanosik nikt nie dałby wiary ludziom którzy piszą że dostali już pierwsze mandaty z tego systemu. Częśc druga która zostanie odpalona wkrótce będzie tworzyć sztuczne korki. No ale wracając do tematu: zaraz po nowym roku policja dostała nowe zabawki o których wspomniałem, są do wyposażone w optykę kamery które mogą rejestrować zachowanie kierowców na i w pobliżu przejśc dla pieszych a obsługiwane są przez policjanta bo to urządzenia przenośne. Bez problemu zostaniesz uwieczniony z odległości kilometra, a przejścia są co kilkaset metrów więc nawet jak dopiero co miniesz przejście to będzie4sz w strachu nie nie jesteś "bezpośrednio przed drugim" Orwell? tak, w całej krasie, już nawet nikt nie ukrywa że te wszystkie działania nic wspólnego nie mają z bezpieczeństwem. Wyprzedzanie na jezdni dwupasmowej to twór sztuczny, stworzony pod taryfikator mandatów i nie mający żadnego logicznego uzasadnienia.

A wyprzedzać to można z lewej i prawej, więc jak ci rowerzysta przyciśnie jadąc przy krawędzi to też nie masz prawa przyspieszyć tylko musisz dać się wyprzedzić bo dostaniesz mandat i punkty. Bzdura do potęgi n-tej, nie dajmy się ogłupić, zacznijmy w końcu kierować się rozumen a nie jakimiś zmyślonymi nakazami i zakazami.

~Gość~
W dniu 21.03.2015 o 09:14, nfo napisał:

 zamiast się wymądrzać odpowiedz mi tylko na jedno jedyne, bardzo proste pytanko: ile w przeliczeniu na metry wynosi to "bezpośrednio przed przejściem" ??

Jak na razie to ty się wymądrzasz i zadajesz głupawe pytania. Nie ma czegoś takiego jak "metry" Bezpośrednio przed przejściem to manewr wtóry nie może się skończyć na przejściu lub przed w taki sposób że nie będziesz w stanie zatrzymać pojazdu. Zawsze jest tak że pojazd wyprzedzany jedzie wolniej i ma większe pole widzenia niż pojazd wyprzedzający. Dziwię się że ty tego nie wiesz. Z racji takich sytuacji masz zakaz wyprzedzania.

n
nfo

Nie obrażaj innych, to że raz zajrzałeś do tego Kodeksu nie czyni z ciebie znawcy prawa. Nie ma czegoś takiego jak "Jedynie słuszna interpretacja PoRD". Póki co. Jak już masz Kodeks na stole to zajrzyj do definicji zmiany kierunku, tam jest bardzo istotny szczegół, ta zmiana musi wynikać z woli kierowcy. Tego mi brakuje w definicji wyprzedzania. I nie byłoby akademickich dyskusji czy jak jadące obok auto zaczyna zwalniać to czy to jest równoznaczne z tym że ja go zaczynam wyprzedzać. Albo taki kociokwik jak skręt w Bitwy Warszawskiej w stronę Białegostoku jadąc z Poznania kiedy po lewej w ślimaczym tempie skręca w lewo cały sznur samochodów a sąsiednim pasami z ich prawej strony,i przed przejściem, i na przejściu, "wyprzedza ich" drugi sznur jadących na wprost. Jak kiedyś tam będziesz jechał to zwróć uwagę jak odbywa się ruch w tym miejscu, dobrze rozpoznawalne miejsce, bo pomnik tam stoi. Jakby to skrzyżowanie było w Białymstoku to nasza słynna na całą Polskę Drogówka w dwa tygodnie pozbawiłaby prawka nie tylko całe miasto ale i pół Białorusi :P

 

Kolego ->Tukan, za mało jeszcze przeżyłeś i za mało widziałeś żeby mnie tu obrażać, zamiast się wymądrzać odpowiedz mi tylko na jedno jedyne, bardzo proste pytanko: ile w przeliczeniu na metry wynosi to "bezpośrednio przed przejściem" ?? bo teraz policja używa rejestratorów wyposażonych w zoom optyczny i już kilkometr przed przejściem jest w stanie uczynić z ciebie gwiazdę w tragikomicznym filmiku pt "Wyprzedzanie bezpośrednio przed przejściem. A jak jadący prawym pasem po deszczu zaczyna hamować bo kałuża wielko stoi, to mogę dalej jechać widząc puste przejście czy mam zwolnić i dać się ochlapać no bo przecież przejście i będzie "wyprzedzanie" za 500 i 6pkt?

 

Wiem że znowu będziesz się pluł i nic konkretnego nie napiszesz, pozostałych również zachęcam do udzielenia odpowiedzi na pytanie: bezpośrednio to znaczy ile?

T
Tukan
W dniu 20.03.2015 o 21:43, nfo napisał:

(...)I zapraszam do lektury PoRD, tylko proszę czytać ze zrozumieniem i nie dokładać tam własnych interpretacji.

 
No to jazda, !
Definicja wyprzedzania zawarta w PoRD, art. 2:
"wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku".
 
Czy masz tam jakiekolwiek odniesienie do ilości pasów ruchu?
 
Mój pies, który jako foksterier jest powszechnie uznawany za najgłupsze bydlę w mieście zrozumiałby tę definicję po trzykrotnym powtórzeniu.
Powtórz sobie dziesięć razy - może i ty skumasz... :P
T
Tukan
W dniu 20.03.2015 o 22:10, nfo napisał:

Pewnie że omijania też nie ma.Przyjrzyj się uważnie np ul. Popiełuszki: 4 pasy ruchu ale jak po takim czymś jeździć skoro PoRD nakazuje jechać prawym pasem a lewym można tylko wyprzedzać? mamy się wszyscy godzić na taką głupotę ustawodawcy?Tak samo nie można upowszechnić jazdy na tzw suwak, pomimo że skraca korki to koliduje z zapisami PoRD.   Nie ma zmiany pasa ruchu- nie ma żadnego wyprzedzania!  co innego jakby jechał za tym autem a przed przejściem zmienił pas i rozpoczął manewr wyprzedzania a co innego jazda równoległa sąsiednimi pasami na jezdni wielopasmowej. Zrozum to chłopie i nie słuchaj co policja ci wciska, bo oni prawa nie stanowią, oni to interoretują tak jak im to pasuje a nie tak jak to jest zapisane w PoRD.

 
A ty dalej potwierdzasz, że jesteś skończonym d ..e m...
Twardy zawodnik! :lol:
T
Tukan
W dniu 20.03.2015 o 13:02, nfo napisał:

Nie wyprzedzał bo jechał innym pasem, nie można nikogo wyprzedzić poruszając się innym pasem ruchu na drodze gdzie w jednym kierunku jest więcej jak jeden pas: to jest oficjalna interpretacja PoRD po ogólnopolskiej dyskusji na ten temat, dlatego w PoRD nie ma zapisu o wyprzedzaniu na przejściu, przeczytajcie uważnie, jest zapis o  "przejechaniu obok samochodu który zatrzymał się przed przejściem"Njuanse ale ważne,a zachowania pieszego tym razem nie skomentuję.

 
Łomatkobosko!
Ty od urodzenia jesteś - czy też zidiocenie to skutek jakiegoś urazu?
 
I pomyśleć, że takie półgłówki jeżdża po drogach rozwożąc śmierć i tworząc na forach jakieś nieskończenie kretyńskie teorie!!
W tym kontekście nie dziwi już ta potworna ilość trupów na polskich drogach - skoro takie skończone d e b i l e  są kierowcami!!
 
Btw - skąd się biorą takie przygłupy i jakim cudem zdobywają prawo jazdy, nie mając bladego pojęcia o elementarnych przepisach PoRD??
~Gość~

Wiesz co nfo ci powiem? Ciebie powinno się poddać ponownemu szkoleniu i egzaminowi. Ty żyjesz w świecie wielkiej fantazji, a może  w główce ci się po merdało. Policja synku nic mi i nikomu nie musi wciskać, wystarczy Prawo O Ruchu Drogowym, które jak na razie jeszcze w tym kraju funkcjonuje. A to że tobie coś się wydaje wcale nie znaczy że ma tak u wszystkich.

n
nfo
W dniu 20.03.2015 o 21:51, ~Gość~ napisał:

Cytaty z PoRD to dodawanie własnych interpretacji? Brawo! Jak na razie to sam masz jakieś nadinterpretacje, mieszasz w głowach ludziom nie mając pojęcia. Kiedyś wylądujesz w sądzie, tam ci wytłumaczą co to jest wyprzedzanie. Idąc twoim tokiem to i omijania też nie ma na dwóch różnych pasach o tym samym kierunku.

 

Pewnie że omijania też nie ma.

Przyjrzyj się uważnie np ul. Popiełuszki: 4 pasy ruchu ale jak po takim czymś jeździć skoro PoRD nakazuje jechać prawym pasem a lewym można tylko wyprzedzać? mamy się wszyscy godzić na taką głupotę ustawodawcy?

Tak samo nie można upowszechnić jazdy na tzw suwak, pomimo że skraca korki to koliduje z zapisami PoRD. 

 

 Nie ma zmiany pasa ruchu- nie ma żadnego wyprzedzania!  co innego jakby jechał za tym autem a przed przejściem zmienił pas i rozpoczął manewr wyprzedzania a co innego jazda równoległa sąsiednimi pasami na jezdni wielopasmowej. Zrozum to chłopie i nie słuchaj co policja ci wciska, bo oni prawa nie stanowią, oni to interoretują tak jak im to pasuje a nie tak jak to jest zapisane w PoRD.

~Gość~
W dniu 20.03.2015 o 21:43, nfo napisał:

Ja obejrzałem ten filmik.Nie było żdnego zatrzymania pojazdu jadącego prawym pasem, co najwyżej było nagłe hamowanie po wtargnięciu pieszego wprost przed jadące samochody. Pojazd był jednak cały czas w ruchu a więc nie zostały wyczerpane znamiona czynu.Wyprzedzania też nie było bo było 2 pasy w jednym kierunku, nie zgodzę się z krytycznym wpisem kolegi post wyżej, owszem, w PoRD jest zapis o zakazie wyprzedzania na przejściu tylko tam gdzie są 2 pasy ruchu nic takiego nie może mieć miejsca, może być tylko przejechanie obok pojazdu poruszającego się sąsiednim pasem i koniec kropka.I zapraszam do lektury PoRD, tylko proszę czytać ze zrozumieniem i nie dokładać tam własnych interpretacji.

Cytaty z PoRD to dodawanie własnych interpretacji? Brawo! Jak na razie to sam masz jakieś nadinterpretacje, mieszasz w głowach ludziom nie mając pojęcia. Kiedyś wylądujesz w sądzie, tam ci wytłumaczą co to jest wyprzedzanie. Idąc twoim tokiem to i omijania też nie ma na dwóch różnych pasach o tym samym kierunku.

n
nfo
W dniu 20.03.2015 o 17:48, Bolo napisał:

A jakie to ma znaczenie (niuanse), w tej sytuacji nie miał prawa wjechać na przejście, gdyż inny pojazd zatrzymał się aby przepuścić pieszego. 

 

Ja obejrzałem ten filmik.

Nie było żdnego zatrzymania pojazdu jadącego prawym pasem, co najwyżej było nagłe hamowanie po wtargnięciu pieszego wprost przed jadące samochody. Pojazd był jednak cały czas w ruchu a więc nie zostały wyczerpane znamiona czynu.

Wyprzedzania też nie było bo było 2 pasy w jednym kierunku, nie zgodzę się z krytycznym wpisem kolegi post wyżej, owszem, w PoRD jest zapis o zakazie wyprzedzania na przejściu tylko tam gdzie są 2 pasy ruchu nic takiego nie może mieć miejsca, może być tylko przejechanie obok pojazdu poruszającego się sąsiednim pasem i koniec kropka.

I zapraszam do lektury PoRD, tylko proszę czytać ze zrozumieniem i nie dokładać tam własnych interpretacji.

B
Bolo
W dniu 20.03.2015 o 13:02, nfo napisał:

Nie wyprzedzał bo jechał innym pasem, nie można nikogo wyprzedzić poruszając się innym pasem ruchu na drodze gdzie w jednym kierunku jest więcej jak jeden pas: to jest oficjalna interpretacja PoRD po ogólnopolskiej dyskusji na ten temat, dlatego w PoRD nie ma zapisu o wyprzedzaniu na przejściu, przeczytajcie uważnie, jest zapis o  "przejechaniu obok samochodu który zatrzymał się przed przejściem"Njuanse ale ważne,a zachowania pieszego tym razem nie skomentuję.

A jakie to ma znaczenie (niuanse), w tej sytuacji nie miał prawa wjechać na przejście, gdyż inny pojazd zatrzymał się aby przepuścić pieszego. 

~Gość~
W dniu 20.03.2015 o 13:02, nfo napisał:

Nie wyprzedzał bo jechał innym pasem, nie można nikogo wyprzedzić poruszając się innym pasem ruchu na drodze gdzie w jednym kierunku jest więcej jak jeden pas: to jest oficjalna interpretacja PoRD po ogólnopolskiej dyskusji na ten temat, dlatego w PoRD nie ma zapisu o wyprzedzaniu na przejściu, przeczytajcie uważnie, jest zapis o  "przejechaniu obok samochodu który zatrzymał się przed przejściem"Njuanse ale ważne,a zachowania pieszego tym razem nie skomentuję.

I co z tego że jechał innym pasem? Cze ty tu nie rozumiesz i trujesz ludziom farmazony?

art. 2

33.wyprzedzanie – przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

 

Gdzie tu mowa o innych pasach? Jak na razie nas obowiązuje ten przepis i nic ci nie da pranie ludziom mózgów, marny zna-f-co. A zapis o wyprzedzaniu na przejściu jest jak najbardziej:

 

3. Kierującemu pojazdem zabrania się:

      1. wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;

 

A że definicji na ma, bo jest zbędna. Każdy kursant jest uczony PoRD i jak ma się zachować w danych sytuacjach potwierdzając zdaniem egzaminu.

G
Gość

 tu leży zło , widziałem 'kierujacego " bryką , który jechał co nalmniej 80-tka obok piekarni na Zilonych Wzgórzach gdzie przed przejściami dla krów ( tak wielu  cielaków - bałwanów określa pieszych ) jest znak 40 km/godz .Krowy ryczały i co bałwan  z bryki ?- pokazał palec ,  W/g bajki - w zwierzyńcu jest większa kultura i  porządek niż na białostockich ulicach . Światła na większości skrzyżowań to paranoja .

 

 

 


Planiści komunikacyjni białostoccy ( bez wyobrażni ) narobili dwupasmówek w Białymstoku dla nieodpowiedzialnych kierowców , którzy urządzają wyscigi ,bo na wielu ulicach w terenie zabudowanym podniesiono prędkość do 70 km/ godz , a oni walą setką . Ulice mają służyć LUDZIOM , a nie wyścigowcom !!!!!! ani tranzytowym ( kilkanaście tysięcy każdej doby) tirom !!!!!!! Białystok ma służyc wszystkim mieszkańcom , a nie tylko zmotoryzowanym .

 

n
nfo
W dniu 19.03.2015 o 22:49, kierowca ferrari napisał:

to dziwne ale wydaje mi sie a wrecz jestem pewien, ze kierowca nie wyprzedzal przed przejsciem ani na przejsciu. jestem pewien wedlug filmu, ze jechal rowno obok innego samochodu(chyba bmw x3?)

 

Nie wyprzedzał bo jechał innym pasem, nie można nikogo wyprzedzić poruszając się innym pasem ruchu na drodze gdzie w jednym kierunku jest więcej jak jeden pas: to jest oficjalna interpretacja PoRD po ogólnopolskiej dyskusji na ten temat, dlatego w PoRD nie ma zapisu o wyprzedzaniu na przejściu, przeczytajcie uważnie, jest zapis o  "przejechaniu obok samochodu który zatrzymał się przed przejściem"

Njuanse ale ważne,a zachowania pieszego tym razem nie skomentuję.

Dodaj ogłoszenie