Suwalski PKS pokonał konkurencję

[email protected] tomasz kubaszewski
Konkurencja wyszła na dobre nie tylko pasażerom, ale też suwalskiemu PKS-owi, który ulepszył swoją ofertę i wprowadził np. bilety za złotówkę
Konkurencja wyszła na dobre nie tylko pasażerom, ale też suwalskiemu PKS-owi, który ulepszył swoją ofertę i wprowadził np. bilety za złotówkę t.kubaszewski
PolskiBus wycofał się z kursów do Warszawy. Czy oznacza to podwyżkę cen biletów? Zaczynali z wielkim rozmachem. Eleganckie autobusy, atrakcyjne ceny. Jeśli ktoś miał trochę szczęścia, to do Warszawy i z powrotem mógł przejechać nawet za 3 zł.

Konkurencja nie ukrywała, że PolskiegoBusa się po prostu boi. Bo to zagraniczna firma z niemal nieograniczonymi możliwościami finansowymi. Pojawiły się przypuszczenia, że będzie stosowała dumpingowe ceny aż do chwili, gdy konkurencja tego nie wytrzyma i padnie. A wtedy wykorzysta wszystkie możliwości związane z pozycją monopolisty.

- Lekko nie będzie, ale się nie poddamy - zapewniał jesienią ubiegłego roku Leszek Cieślik, prezes suwalskiego PKS.

PolskiBus zaczął kursować do Warszawy 1 października. I raptem po nieco ponad pół roku z tego zrezygnował. Piotr Pogonowski, przedstawiciel firmy, tłumaczył w jednej z ogólnopolskich gazet, że pasażerowie okazali się przywiązani do lokalnych przewoźników. W dodatku, znaczna ich część, to ludzie w starszym wieku. Nie używają one internetu i wolą kupować bilet u kierowcy. A to w PolskimBusie jest niemożliwe. Bo mają tam „inny model biznesowy”.

Firma  zapowiedziała jedynie współpracę z kolejnym na naszym rynku przewoźnikiem, czyli Żakiem Express. Polega to na tym, że PolskiBus prowadzi internetową sprzedaż biletów na kursy Żak Express. Jego autobusy będą się też zatrzymywały w Warszawie na Placu Defilad, a więc w samym centrum.

Przypomnijmy, że trasę z Suwałk do stolicy obsługuje jeszcze jedna firma - Lux Express. Ma ona tę przewagę nad dwiema pozostałymi, że autobusy po drodze nigdzie się nie zatrzymują. Dojeżdżają więc do stolicy szybciej.

Prezes Cieślik twierdzi, że bardziej niż Lux Expressu obawiał się PolskiegoBusa. - Ale sobie poradziliśmy, choć przychody nam trochę spadły - dodaje. - Ulepszyliśmy naszą ofertę, wprowadziliśmy system tańszych biletów. Także u nas można było zajechać do Warszawy za złotówkę. Zawalczyliśmy o klienta i to się udało.

Czy tak będzie też dalej? Nie ulega bowiem wątpliwości, że pojawienie się u nas PolskiegoBusa narobiło mnóstwo cenowego zamieszania. Tego wcześniej nie było. Korzystali na tym pasażerowie. Nie dość, że połączeń do stolicy było mnóstwo, to w dodatku dawało się tam dojechać za naprawdę przyzwoite pieniądze.

Co będzie teraz?

Prezes Cieślik zapewnia, że podwyżek cen biletów nie przewiduje. Firma nie zamierza też wycofywać się z przeprowadzania u siebie różnego rodzaju promocji.

Dwaj pozostałe firmy też niczego złego dla klientów nie zapowiadają. Póki istnieje konkurencja, pasażerowie mogą więc chyba spać spokojnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Alexander
Ilość samochodów osobowych w rękach prywatnych spowodowała zmniejszenie liczby kursów autobusów PKS jak też i pociągów w PKP. Pocieszcie się, że tak jest wszędzie tam gdzie jest duża liczba sam. osobowych, zwłaszcza w lepiej rozwiniętej od nas Europie Zachodniej, a tym bardziej w USA. Stare (żałosne) czasy "nabitych" autobusów i pociągów nie wrócą z tego powodu.
K
Krzywda
Dlaczego PO+PSL wprowadziło takie nieludzkie przepisy? 
D
DEMOKRACJA ?
PKS-y polikwidowały połączenia i wiele małych miejscowości jest całkowicie odciętych od świata - a powinny być co najmniej ze dwa razy w tygodniu.  Ludzie starzy, chorzy , dzieci,  inwalidzi i biedni są pozbawieni łączności na tych terenach - TO TRGEDIA XXI WIEKU W ŚRODKU UNII EUROPEJSKIEJ !
r
remka
Czy oni mają transport zagraniczny tak jak ekspo-trans? Czy zajmują się transportem do Chorwacji czy też Słoweni?
A
AA
W Białym PKS zlikwidował połączenia do Warszawy. Za to sprzedał całą ziemię za bezdurno. W końcu w marszałkowskim PSL rządzi!
ODCIĘCIpl
Trzeba zmienić art. 20 ustawy o publicznym transporcie drogowym , będzie zgodnie z propozycją unijną i wszędzie będzie można dojechać. 
J
Jakiś Gość
Nocny autobus do Lublina mógłby jeździć częściej niż 2 razy w tygodniu i to sezonowo.
k
karenn
Co za bzdury. Typowy artykuł sponsorowany przez prezesa Cieślika. O jego dokonaniach i "walce" świadczy wynik za zeszły rok - najgorszy wynik od lat ok. 1 milion na minusie. Żenada.
b
bez dojazdu ?
TO DOBRZE, że na trasach międzywojewódzkich jest pełna konkurencja, natomiast na liniach wewnątrzwojewódzkich powinna być ustawowa możliwość przyznawania (w drodze przetargu publicznego) operatorowi prawa wyłącznego na daną sieć połączeń -  bo ludzie nie mogą dojechac do małych miejscowości leżących poza głównymi szlakami.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie