Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stowarzyszenie Port Lotniczy Białystok i Klub Seniorów Lotnictwa upamiętnili rocznicę uruchomienia linii lotniczej z Białegostoku

OPRAC.: red
Z okazji 78. rocznicy uruchomienia rejsowych lotów z Krywlan  stowarzyszenie Port Lotniczy Białystok wraz z Klubem Seniorów Lotnictwa działającym przy Aeroklub Białostocki zorganizowali spotkanie przy Pomniku Lotnika na białostockim lotnisku "Krywlany".
Z okazji 78. rocznicy uruchomienia rejsowych lotów z Krywlan stowarzyszenie Port Lotniczy Białystok wraz z Klubem Seniorów Lotnictwa działającym przy Aeroklub Białostocki zorganizowali spotkanie przy Pomniku Lotnika na białostockim lotnisku "Krywlany". Fot. SPLBiałystok
Stowarzyszenie Port Lotniczy Białystok wraz z Klubem Seniorów Lotnictwa działającym przy Aeroklubie Białostockim postanowiło upamiętnić wydarzenia związane z rozwojem białostockiego lotniska. Chodzi o 78. rocznicę otwarcia pierwszej regularnej linii powietrznej LOT-u łączącej Białystok z Warszawą.

28 kwietnia 1945 r. o godz. 11.50 została otwarta linia powietrzna Douglasów: Warszawa-Białystok-Warszawa. W uroczystości na białostockim lotnisku Krywlany wzięli udział przedstawiciele ówczesnego rządu, Inspektor do Spraw lotnictwa Cywilnego z Ministerstwa Komunikacji, dyrekcja LOT, wojewoda białostocki, komendant Portu Lotniczego w Białymstoku oraz pluton honorowy. Delegacja rządowa przyleciała do Białegostoku samolotem Li-2.

W rocznicę wydarzenia sprzed 78 lat stowarzyszenie Port Lotniczy Białystok wraz z Klubem Seniorów Lotnictwa działającym przy Aeroklubie Białostockim zorganizowali spotkanie przy Pomniku Lotnika.

- Zebraliśmy się przed pomnikiem, który znajduje się na terenie białostockiego lotniska, żeby wspomnieć tamte wydarzenia, które były związane z rozwojem naszego lotniska - mówi Karol Halicki, prezes stowarzyszenia Port Lotniczy Białystok. - Rok później, gdy teren Krywlan został przejęty przez Aeroklub Polski Rzeczypospolitej Ludowej lotnisko przestało się rozwijać. I ten stan rzeczy trwa niejako do dzisiaj.

Czytaj też:Lotnisko regionalne. Cena za wielki odlot powinna być słona

Spotkanie ekspertów lotnictwa cywilnego było okazją do wspomnień o historii białostockiego lotniska, jego dawnych i obecnych użytkownikach. Pilot Mirosław Nikiciuk, autor książek o historii lotniska na Krywlanach, przypomniał niezwykłe koleje losu białostockiego aeroportu. Z kolei pilot Tadeusz Rutkowski, prezes Klubu Seniorów Lotnictwa działającego przy Aeroklubie Białostockim przytoczył wieloletnie i nieudane zmagania władz związanych z rozwojem naszego lotniska.

- Białystok i białostockie lotnisko powinni rozwijać się w synergii, a obecnie tak nie jest - podkreśla Karol Halicki. - Chcemy to zmienić, by mieszkańcy Białegostoku i całego województwa mogli wreszcie zacząć z niego korzystać.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych (sondaż)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny