[galeria_glowna]
Najpierw jednak starostwo powiatowe mu go zmodernizować. Inwestycja pochłonie kilka milionów złotych.
Jak wyjaśnia Wiesław Pusz, starosta powiatu białostockiego, teraz te wydziały pracują oddzielnie, są rozproszone.
- Aby załatwić sprawy, nasi petenci muszą jeździć po Białymstoku - mówi Wiesław Pusz.
Rok temu, za około 4 mln złotych, starostwo kupiło budynek przy ulicy Nowowarszawskiej. Chce tam przenieść część swoich wydziałów, by mogły one funkcjonować w jednym miejscu.
Najpierw jednak trzeba budynek kapitalnie wyremontować. - Na razie została przygotowana koncepcja przebudowy. Już wkrótce ogłosimy przetarg na projekt budowlany. Wstępnie jego koszt opiewa na kwotę 100 tysięcy złotych - mówi białostocki starosta.
Budynek będzie trzykondygnacyjny, a plany zakładają dobudowę dodatkowego piętra. Obiekt przy Nowowarszawskiej ma też być przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modernizacja rozpocznie się w tym roku. Będzie kosztowała kilka milionów, a samo starostwo zadłuży się na dwa miliony. Inwestycja zakończy się w ostatnich miesiącach 2012 roku.
- Od tego czasu nasze wydziały będą się mieściły przy ulicy Borsuczej i Nowowarszawskiej. Wreszcie poprawią się warunki przyjęć interesantów i pracy urzędników - zapewnia Wiesław Pusz.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?