Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sieć rośnie jak na drożdżach

(wac)
Liczba osób korzystających z Internetu gwałtownie rośnie. Tylko od stycznia przybyło prawie milion osób, które mają dostęp do sieci i z niego korzystają. Nadal jednak zachodnie kraje biją nas pod tym względem na głowę.

Dane o dostępie do Internetu opublikował instytut Interactive Advertising Bureau Polska. Dane są pocieszające - obecnie w Polsce z sieci korzysta już 7,450 mln osób. Na koniec roku ma nas być już osiem milionów.

Gonimy Europę
Dynamika wzrostu liczby użytkowników sieci jest zbliżona do średniej europejskiej. Internautów jest w Polsce tyle lub więcej niżw np. w Rosji, Hiszpanii, Holandii, ale nadal 3-, 4-krotnie mniej niż w najbardziej rozwiniętych krajach Unii: Francji czy Niemczech.
Coraz więcej też czasu spędzamy przed komputerem surfując po sieci. Przeciętniejest to ponad 14 godzin, o półtorej godziny więcej niż jeszcze rok temu. Wiąże się to ze spadkiem czasu poświęcanego innym mediom, zwłaszcza telewizji. Znaczny wzrost zanotował także wskaźnik liczby odsłon dokonywanych przez jednego internautę - z 692 w maju 2003 roku do 812 w maju 2004 roku. Wraz ze wzrostem liczby odsłon i czasu spędzanego w sieci, następuje obniżenie średniego czasu trwania wizyty, połączone z nieznacznym wydłużeniem się czasu poświęcanego na pojedynczą odsłonę. Fakt ten się tłumaczy wzrostem liczby doświadczonych internautów, którzy szybciej odnajdują potrzebne im informacje.
Co ważne - ponad 40 procent internautów korzysta z Internetu codziennie.

Coraz więcej reklam i zakupów
Autorzy raportu martwią się, że dane te dotyczą przede wszystkim dużych miast. W małych miejscowościach i na wsiach Internet nadal jest dobrem luksusowym, choć ankieterzy zauważyli, że powoli się to zmienia.
A wzrost liczby internautów przekłada się na zyski firm z reklamy w sieci. Wszystkie portale odnotowały w tym roku wyraźny skok obrotu. Wpływy skoczą w tym roku, według prognoz nawet do 75 milionów złotych. Wilczą część tej kwoty zyskają duże portale: Onet, Wirtualna Polska i Interia. Ten pierwszy portal jest jednocześnie nadal najczęściej przez nas odwiedzanym. I co ważne rynek reklam w sieci będzie się gwałtownie rozwijał. Powód? Wzrost liczby osób korzystających z sieci. Według raportu, biorąc pod uwagę wzrost wydatków na reklamę on-line, Internet ma szansę w perspektywie 3-4 lat stać się znaczącym medium reklamowym. IAB Polska szacuje, że już w 2007 roku wydatki na Internet będą stanowić prawie 3 proc. wydatków reklamowych na media, czyli kilkadziesiąt mln euro. Pod koniec 2003 roku internetowy rynek reklamowy w Polsce był wart 16 mln euro.
IAB Polska przebadała też rynek wirtualnych sklepów. Według raportu jest ich około 600-700. Zauważyli, że część nowo powstających kieruje swoje towary do koneserów, którzy nie mogą znaleźć odpowiedników w zwykłych sklepach. Najbardziej dochodowym interesem jest sprzedaż biletów lotniczych, przede wszystkim w związku z wejściem na nasz rynek tanich linii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny