Rusza druga edycja akcji "Czytam, więc wiem"

Anna Kopeć [email protected] tel. 85 748 95 11
Udostępnij:
Po ubiegłorocznym sukcesie ponowne organizujemy akcję promującą czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży. Razem możemy zbudować społeczeństwo wiedzy. Szkoły, które włączą się do akcji otrzymają prenumeratę papierowych i elektronicznych wydań gazet.

Zapraszam do lektury

Zapraszam do lektury

Nowinami i ciekawostkami ze świata nauki dzielę się z uczniami. Co tydzień trafia do nich kilkadziesiąt informacji wzbogaconych atrakcyjnymi zdjęciami, interesującymi infografikami i pomysłem na nieskomplikowany, ale ciekawy eksperyment. I mam nadzieję, że dzięki temu wielu uczniów może coraz częściej powiedzieć: "Wiem!"

Sebastian Michałowski, redaktor prowadzący dodatek "Wiem"

Myślę, że akcja się udała. Z tego, co widziałem, zainteresowanie nią było duże - tak Jerzy Kiszkiel, podlaski kurator oświaty, ocenił pierwszą edycję naszej kampanii społecznej "Czytam, więc wiem".

Na to liczymy także w tym roku. Po raz drugi przystępujemy do akcji, która cieszyła się dużym zainteresowaniem uczniów, nauczycieli, bibliotekarzy oraz dyrektorów szkół. Jej celem jest przede wszystkim promocja czytelnictwa, a co za tym idzie kształtowanie społeczeństwa wiedzy i społeczeństwa obywatelskiego.

Zasady są proste: szkoły otrzymają od nas prenumeratę wydań papierowych i elektronicznych. "Kurier Poranny" trafi do szkół w Białymstoku oraz na terenie powiatów: białostockiego, bielskiego, hajnowskiego, sokólskiego. "Gazeta Współczesna" natomiast będzie dostarczana do szkół w Łomży i Suwałkach oraz na terenie powiatów: augustowskiego, grajewskiego, kolneńskiego, łomżyńskiego, monieckiego, sejneńskiego, siemiatyckiego, suwalskiego, wysokomazowieckiego, zambrowskiego.

Co tydzień, od wtorku 10 września do gazet będziemy dołączać specjalny dodatek "Wiem". Zamieszczamy w nim ciekawostki naukowe, wyniki najnowszych badań, wywiady z ciekawymi ludźmi ze świata nauki. Dodatek przyda się zarówno nauczycielom, jak i uczniom. Ci pierwsi mogą w nim poszukać inspiracji, jak uatrakcyjnić zajęcia. Młodzi natomiast mają możliwość poszerzenia wiedzy, czy rozwijania swoich naukowych zainteresowań.
Podobnie jak w poprzednim roku będziemy również wspierać szkoły w ich działaniach, promujących czytelnictwo oraz chęć zdobywania wiedzy. Zamierzamy to robić poprzez prezentację najciekawszych akcji społecznych, prężnie działających kół naukowych. Na naszych łamach będziemy publikować także napisane przez uczniów recenzje książek. Zachęcamy młodych Czytelników do tego, by dzielili się z nami swoimi spostrzeżeniami na temat przeczytanych książek. Mogą to być szkolne lektury, nowości, czy ulubione książki.

W poprzednim roku aktywność uczniów przeszła nasze oczekiwania. Od grudnia do końca maja, bo tyle trwała ta akcja, otrzymaliśmy 339 recenzji. Niektórzy autorzy przesyłali nam po kilka swoich prac.

Zachętą do aktywności był też konkurs "Moje pasje, moje stypendium", który przeprowadziliśmy w ubiegłym roku. Jego celem było wsparcie uczniów mających ciekawe pasje. Pieniądze ze stypendiów miały im pomóc je realizować. Także w tym przypadku zainteresowanie młodych było ogromne. Otrzymaliśmy 145 prac. Niektórzy autorzy w niezwykle ciekawy sposób przedstawiali swoje zainteresowania.

Jesteśmy otwarci także na Państwa pomysły. Na propozycje, pytania, sugestie czekamy już pod adresem mailowym [email protected].

Kampanię społeczną "Czytam, więc wiem" rozpoczęliśmy we wrześniu ubiegłego roku. W tym roku zamierzamy dotrzeć do ponad 600 szkół (gazeta trafia do całego zespołu szkół znajdującego się pod jednym adresem, a nie do każdej jednostki w zespole, jak to miało miejsce rok temu).

Mecenasi Wiedzy także skorzystają

Wiem w liczbach

955 - szkół z województwa podlaskiego wzięło udział w pierwszej edycji naszej kampanii
400 - tylu pozyskaliśmy Mecenasów Wiedzy
339 - recenzji nadesłało do nas 320 uczniów w okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013
145 - tyle prac od podlaskich uczniów otrzymaliśmy w konkursie "Moje pasje moje stypendium"

Do udziału w naszej kampanii zachęcamy także przedsiębiorców, którzy chcą wspierać rozwój i edukację dzieci i młodzieży z ich najbliższego otoczenia. Proponowana przez nas formuła Mecenasa Wiedzy pozwala budować pozytywny wizerunek firmy w środowisku, w którym funkcjonuje, szkołom daje zaś konkretne korzyści.

Mecenas Wiedzy zyskuje:

- wymienienie nazwy firmy na stronach internetowych kampanii: www.poranny.pl/wiem i www.wspolczesna.pl/wiem w okresie, na jaki decyduje się być Mecenasem,
- wymienienie nazwy firmy na łamach "Kuriera Porannego" i "Gazety Współczesnej" raz w tygodniu w okresie, na jaki decyduje się być Mecenasem,
- wymienienie nazwy firmy na łamach tygodnika WIEM. TYGODNIK NAUKA POLSKA ŚWIAT, co tydzień w okresie, na jaki decyduje się być Mecenasem,
- dyplom z podziękowaniami wystosowany do Mecenasa Wiedzy od Organizatora akcji,
- list od Organizatorów, podsumowujący II edycję kampanii,
- kupon rabatowy na ogłoszenia drobne oraz ogłoszenia modułowe zlecane w "Kurierze Porannym", "Gazecie Współczesnej" oraz w "Teraz Białystok" (przy zakupie zestawów prenumeraty na kwotę m.in. 220 zł brutto).

Kupon rabatowy na ogłoszenia drobne oraz ogłoszenia modułowe zlecane w "Kurierze Porannym", "Gazecie Współczesnej" oraz w "Teraz Białystok" jest nowością w tegorocznej ofercie. Ważny jest do 30 czerwca 2014 roku.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie