Ranking miast w Polsce z największą ilością dostępnych ścieżek rowerowych. Białystok w czołówce!

OPRAC.:
Jakub Sadkowski
Jakub Sadkowski
Białystok zajął 6. miejsce w rankingu miast, które oferują największą liczbę ścieżek rowerowych w przeliczeniu na liczbę mieszkańców. Znajduje się tu łącznie 127 km tras rowerowych, a ścieżki rowerowe w naszym mieście stanowią 36 proc. wszystkich dróg publicznych. Wojciech Wojtkielewicz
Portal Holidu sporządził ranking miast w Polsce z największą ilością dostępnych ścieżek. Białystok zajął szóste miejsce wśród miast, które oferują największą liczbę ścieżek rowerowych w przeliczeniu na liczbę mieszkańców.

Całkowita długość tras rowerowych w Białymstoku wynosi 127 km. Ścieżki rowerowe w naszym mieście stanowią 36 procent wszystkich dróg publicznych. Obecnie żyje tu niecałe 300 tys. mieszkańców. W wyniku czego na jednego mieszkańca przypada 0,43 m długości tras rowerowych. Jak wynika z rankingu opracowanego przez Holidu (wyszukiwarkę apartamentów i domów wakacyjnych) jest to szósty, najlepszy wynik w Polsce. Na podium znalazły się odpowiednio: Dąbrowa Górnicza, Koszalin i Rzeszów. Ranking ten został stworzony na podstawie danych ze strony OpenStreetMaps.

W Białymstoku skorzystać można z systemu rowerów miejskich "BiKeR". Władze miasta dbają także o sukcesywną rozbudowę infrastruktury rowerowej. Przyczynia się to do wzrostu popularności jednośladów pośród mieszkańców stolicy Podlasia. Na białostockich ścieżkach rowerowych możemy zaobserwować wzmożony ruch. Szczególnie ostatnio, gdy poprawie uległa pogoda.

Jeśli chodzi o całkowitą długość ścieżek rowerowych na pierwszym miejscu jest Warszawa (526 km), a za nią inne plasują się: Wrocław (263 km), Poznań (185 km), Kraków (165 km), czy Łódź (159 km). Niedaleko za tymi aglomeracjami, na liście znajduje się Białystok (127 km). W porównaniu z miastami, które przodują jeśli chodzi o długość ścieżek rowerowych, Białystok ma zdecydowanie mniejszą ilość mieszkańców.

Jak możemy przeczytać w podsumowaniu Holidu - rowery już dawno przestały być traktowanie jedynie jako sport rekreacyjny. Obecnie ta forma transportu zyskuje sporą popularność. Duży wpływ na rowerowy trend ma pandemia, która znacznie ograniczyła poruszanie się komunikacją miejską i pociągową, zwiększając popularność transportu rowerowego, nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Wpływ na rowerową rewolucję ma nie tylko sytuacja pandemiczna, ale także rosnąca świadomość zalet transportu rowerowego i jego pozytywnego wpływu na zdrowie, środowisko i ekologię.

Czy wzrośnie opłata za ZUS?

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
www.i.Bialystok.pl

kolejna „kupiona Nagroda” jak inna poprzednia za dotacje dla PTTK?

A największym bublem jest brak dróg rowerowych przy poprzednich budowach, przebudowach i remontach ulic sprzeczny z prawem Polski i Unii Europejskiej np. przy przebudowie ul. Jurowieckiej, Sienkiewicza, Wasilkowskiej, Częstochowskiej, Antoniukowskiej, Legionowej, Rynek Kościuszki Mickiewicza itd. nie zaplanowano dróg rowerowych to działanie niegospodarne i zagrażające bezpieczeństwu słowem urzędniczy kryminał chociaż było na nie miejsce i dobra okazja na ich wykonanie. Czy rowerzyści mają dalej ginąć pod kołami samochodów lub potrącać pieszych na chodnikach/deptaku bo Urząd Miasta nie potrafi od wielu lat poradzić sobie z tak prostymi sprawami które nie sprawiają kłopotu władzom innych miast jak drogi rowerowe czy np. rozstawienie przenośnych toalet toi- toi?

Skandal: 23 lata za późno: „Oficer rowerowy” [email protected] bez kontaktu z organizacją rowerzystów? 03.10.2019 Białystok https://youtu.be/MPc7NA8H1Xg https://youtu.be/QvvijHKn9yg Obok Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku wbrew prawu droga rowerowa bez oddzielenia od drogi samochodowej. Przy samej Komendzie Wojewódzkiej Policji w Białymstoku droga rowerowa jest już oddzielona barierkami i przepisowym odstępem 50 cm od drogi dla aut. Pomimo moich pism do Komendy Miejskiej Policj w Białymstoku i winnemu temu Urzędu Miasta w Białymstoku grożące wypadkiem bezprawne rozwiązanie istnieje od wielu miesięcy https://www.facebook.com/rafal.kosno.zielony/posts/1378854345473903 Rafał Kosno 11 kwietnia 2016 • Tak samo wzdłuż nowej drogi do Supraśla

Drogi rowerowe powinny powstawać ze względu na bezpieczeństwo, płynność ruchu i ochronę środowiska przy budowie, przebudowie i modernizacji każdej drogi, na której samochody poruszają się z prędkością powyżej 30 km/h, z sieci dróg rowerowych korzystaliby też niepełnosprawni na wózkach matki z dziećmi itp. Pas rowerowy na al. Pilsudskiego w Białymstoku został wytyczony w 1998 r z inicjatywy www.FederacjaZielonych.pl jako przykład, że pomimo braku miejsca w centrum, drogi rowerowe powinny powstawać tam gdzie są najbardziej potrzebne (jest największy ruch rowerzystów i najwięcej wypadków), tak jak na całym świecie służyć bezpieczeństwu i komunikacji, a nie tylko turystyce poza miastem. Kosztowała miasto zaledwie kilkaset złotych (farba znaki). Drogi rowerowe budowane z kostki brukowej za miliony złotych za 1 km np. przy ul. Kołłątaja, Nowohetmańskiej to buble (dziury, rozłażąca się kostka polbrukowa zamiast asfaltu stawiająca opór przy toczeniu)

G
Gość

w dalszym ciągu brakuje ścieżki od ronda mayera do skrzyżowania przy dawnym WSA-Pie !

G
Gość

Z mieszkania do pracy mam około 6 km. Jak jest ciepło, to chętnie zostawiam samochód w garażu i przesiadam się na rower, bo od drzwi do drzwi mam ścieżkę rowerową (za wyjątkiem wiaduktu przy Dąbrowskiego). Że stale zwiększa się liczba ścieżek rowerowych - to świetnie. Problemem jest jednak ich szerokość i przepustowość, zwłaszcza w centrum. Tam powinny być nie ścieżki rowerowe, a rowerostrady, bo natężenie ruchu na nich jest tak duże, że nietrudno o stłuczkę i bolesny upadek. Od 20 maja na ścieżkach rowerowych pojawią się hulajnogi elektryczne, deskorolki elektryczne itp., więc będzie jeszcze ciaśniej. Szkoda, że miasto realizując program przebudowy dróg uznało, że rowerostrady są niepotrzebne (interpelację w tej sprawie składał Janusz Kochan, wówczas radny miejski), bo dzisiaj bardzo by się przydały.

Dodaj ogłoszenie