MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Promocja Białegostoku. Pomysły są, potrzeba pieniędzy

Aneta Boruch
Miasto nadal będzie stawiać na Białostocki szlak kulinarny
Miasto nadal będzie stawiać na Białostocki szlak kulinarny Białostocki szlak kulinarny
Szlak kulinarny, turystyka, a także pokazanie naszych walorów kulturalnych - na takie działania reklamowe chce postawić w przyszłym roku Białystok. W budżecie miasta na ten cel zapisano ponad 4 mln złotych. Jednak ostateczne decyzje w tej sprawie należą do radnych.

4,3 mln zł - tyle zapisano w budżecie na przyszłoroczną promocję miasta

Największe kwoty, podobnie jak w tym roku, poszłyby na promocję przez sport. To przede wszystkim dofinansowanie zwłaszcza Jagiellonii i klubu AZS. Przewidziano na ten cel w sumie 2,1 mln zł.

Trzy razy mniej ma zostać przeznaczone na kampanie reklamowe w mediach. Prezentowany ma być nakręcony w ubiegłym roku spot promocyjny, który do tej pory nie został wykorzystany.

- Chcielibyśmy promować się wydarzeniami kulturalnymi i turystyką - mówi Monika Kamińska, szefowa biura promocji miasta. - W oparciu o nasz szlak kulinarny być może weźmiemy udział w ogólnopolskiej nocy restauracji albo zrobimy akcję w stylu "Poznań za pół ceny".

Ważnym kierunkiem w działaniach promocyjnych miasta ma być turystyka. - Turystów w mieście przybywa i warto nadal działać w tym kierunku - uważa Monika Kamińska. - Trzeba mówić na zewnątrz o Białymstoku, pokazywać, że jest atrakcyjnym miejscem, do którego warto przyjeżdżać.
Dlatego w przyszłym roku powstanie zapowiadane od dłuższego czasu Multimedialne Centrum Informacji Turystycznej. Tworzyć je będą dwa dotykowe ekrany informacyjne przy ul. Kilińskiego i Legionowej oraz punkty informacji turystycznej, które zostaną urządzone w pomieszczeniach bramy Pałacu Branickich i odremontowanych basztach w ogrodzeniu. W sumie w przyszłym roku pójdzie na to niecały milion.

Ponieważ w tym roku z dobrym przyjęciem spotkała się impreza You Can Dance, magistrat chciałby nadal iść w tym kierunku i znów zorganizować podobne przedsięwzięcie. Choć niekoniecznie we współpracy z TVN.

Tyle plany. Co z nich się spełni, zależy tak naprawdę od decyzji radnych, którzy ostatecznie zatwierdzą cały budżet.

- Tak krawiec kraje, jak mu materiału staje - mówi sekretarz miasta, Karpieszuk, odpowiedzialny za promocję. - Postaramy się zrobić jak najwięcej w ramach tych środków, które zostaną nam przydzielone w budżecie. Mamy kilka nowych pomysłów.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny