Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polska ma zabetonowany rynek pracy

Redakcja
Firmy nie są przygotowane na walkę o młode talenty na rynku pracy.

Jak wynika z najnowszego raportu „Postawy Polaków wobec rynku pracy” przygotowanego przez Work Service S.A., główną przyczyną niezadowolenia Polaków z pracy nie są niskie zarobki, czy konieczność pracy po godzinach. Wśród osób negatywnie oceniających swoje miejsca zatrudnienia w Polsce, aż 60 proc. wskazuje brak możliwości realizacji ambicji zawodowych. Dodatkowo ponad 37 proc. badanych pracowników uważa, że pracodawca nie zapewnia im rozwoju oraz jasnej ścieżki kariery.
Zamknięte drzwi do rozwijania kariery mają w swoim miejscu pracy najczęściej osoby zarabiające najmniej – 56 proc. osób o dochodach poniżej 2 tys. netto miesięcznie i tylko 10 proc. zarabiających ponad 3 999 zł.

- Odzwierciedleniem braku pomysłu na zarządzanie różnorodnością w polskich przedsiębiorstwach jest niezadowolenie z wykonywanej pracy wśród młodych pracowników, dopiero rozpoczynających karierę zawodową. Nie widzą oni dla siebie perspektyw rozwoju i potencjału do awansów, co pokazuje jak silnie mamy zabetonowany dziś rynek pracy

– mówi Tomasz Hanczarek, prezes Work Service S.A. - Nieznajomość oczekiwań młodego pokolenia przekłada się na nieumiejętne motywowanie pracowników z generacji Y. Pracodawcy powinni jak najszybciej odrobić tę lekcję i dostosować politykę HR w swoich firmach tak, aby budując zespoły różnorodne, każdy pracownik, bez względu na wiek miał indywidualną ścieżkę rozwoju i system motywacyjny dostosowany do swoich oczekiwań.

Jak podkreśla Krzysztof Inglot, pełnomocnik zarządu Work Service S.A., w dobie rynku pracownika jasne kryteria awansów i możliwości rozwoju staną się jednym z głównych elementów przyciągania najlepszych kandydatów. Szczególnie, że na rynek pracy wchodzi nowe pokolenie.
- Millenialsi czyli młode pokolenia Y i Z, to grupa o konkretnych oczekiwaniach w stosunku do pracy. Są mocno nastawieni na rozwój osobisty, realizowanie pasji oraz podążanie za swoimi wartościami. Stawiają przede wszystkim na rozwój kompetencji, samodoskonalenie i płynne łączenie życia zawodowego z prywatnym. Dlatego tak cenne są dla nich elastyczne godziny pracy, kultura organizacyjna oparta na współpracy, a także pakiety szkoleń. W naszym badaniu co trzecia osoba wskazała na potrzebę dofinansowania nauki w ramach systemów motywacyjnych. To pokolenie, które z pasją i zapałem podchodzi do swojej pracy jest niezwykle cenną inwestycją na przyszłość. Dlatego firmy chcąc konkurować o największe młode talenty będą musiały dostosowywać się do ich oczekiwań i umożliwiać im ścieżkę rozwoju – dodaje Inglot.

Informacja o badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone w okresie 7-10.08.2015 r przez instytut Millward Brown S.A. na zlecenie Work Service SA Badanie zrealizowano za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych w ramach projektu CATIBUS na próbie N=519 osób aktywnych zawodowo. Próbę dobrano z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby dorosłych Polaków N=1000 (zgodnej ze strukturą populacji pod względem płci, wieku, wykształcenia oraz klasy wielkości i województwa miejsca zamieszkania). Wyniki poddano procedurze ważenia na podstawie struktury ww. zmiennych rekrutacyjnych wg. danych GUS. Dokładność wyników zależy o liczebności analizowanej grupy i odsetka odpowiedzi. Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby N=516 to +/-4,40%.

 

Źródło: Work Service

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny