Jeszcze przed pandemią Agnella zainwestowała miliony złotych w nowe linie technologiczne do produkcji przędzy wełnianej, co pozwoliło na wielokrotne zwiększenie mocy przędzalni. Dobrą passę fabryki przerwał koronawirus. Lockdowny i zakaz podróży służbowych spowodowały znaczny spadek sprzedaży wełnianych wykładzin, których głównymi odbiorcami są ekskluzywne, pięciogwiazdkowe hotele na całym świecie.
- O ile sprzedaż dywanów utrzymała się na podobnym poziomie, to rynek wykładzin praktycznie zamarł. Jednak nawet wtedy nie traciliśmy czasu i z myślą o wzmocnieniu firmy w przyszłości, rozpoczęliśmy kolejny proces inwestycyjny, tym razem w zwiększenie mocy farbiarni. Dzięki temu też udało się nam utrzymać poziom zatrudnienia w tym trudnym czasie – opowiada Michał Miłoszewski, dyrektor zarządzający spółki Brintons Agnella.
Czytaj również:
Inwestycja w aparaty barwiarskie włoskiej firmy Tozzi pozwoli na dostosowanie mocy produkcyjnych farbiarni do rozbudowanych możliwości przędzalni i ich zwiększenie z 6 do 60 ton przędzy tygodniowo. Dzięki temu fabryka nie musi już zlecać barwienia nadwyżek przędzy kooperantom. Inwestycja zmieni też metodę barwienia, co zwiększy nie tylko wydajność, ale też elastyczność farbiarni.
- Dotychczas barwiliśmy bardzo precyzyjną, ale czasochłonną i mało elastyczną tzw. metodą w masie – polegało to na tym, że najpierw barwiliśmy surowiec, a następnie produkowaliśmy z niego przędzę. Dzięki zamontowaniu aparatów będziemy mogli wytwarzać białą przędzę, a następnie barwić ją na nawojach – tłumaczy dyrektor Miłoszewski.
To umożliwi fabryce przygotowanie mniejszych partii przędzy w różnych kolorach, a w efekcie lepsze dostosowanie oferty do potrzeb klientów w zakresie kolorystyki wyrobów. - Stosując te dwie metody znacznie wzmacniamy naszą ofertę. Mamy nadzieję, że inwestycje wkrótce pozwolą też na zwiększenie zatrudnienia w fabryce – dodaje Michał Miłoszewski.
Czytaj również:
Marka dywanów Agnella należy do Brintons Agnella Sp. z o.o., jednego z największych producentów tkanych dywanów i wykładzin na świecie. Od ponad 40 lat firma dba o najwyższą jakość i wzornictwo swoich produktów. Jej specjalizacją są dywany i wykładziny wełniane. Atutem białostockiej spółki są kreatywni i wielokrotnie nagradzani projektanci, międzynarodowa sieć dystrybucji i dział techniczny (B+R). Roczna produkcja Agnelli to ok. 1,5 mln mkw. wyrobów. Większość trafia na eksport, m.in. do krajów Unii Europejskiej (głównie Francji i Niemiec), do Wielkiej Brytanii, do USA, Rosji, na Bliski Wschód czy Skandynawii. Dziś spółka zatrudnia prawie 550 osób.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?