Podatki > Sześć miesięcy na zgłoszenie spadku

na podst. Izby Skarbowej w Białymstoku
Zgodnie z nowymi przepisami, nie jeden, ale sześć miesięcy będą miały osoby nabywające rzeczy lub prawa majątkowe, do zgłoszenia tego faktu właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego 1 stycznia 2009 r. wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące podatku od spadków i darowizn. Obowiązujący dotychczas 1-miesięczny termin do zgłoszenia nabycia rzeczy lub praw majątkowych właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, zostaje wydłużony do 6 miesięcy. Termin ten jest liczony od dnia powstania obowiązku podatkowego (np. przy nabyciu spadku jest to uprawomocnienie się postanowienia sądu o nabyciu spadku). Osoba, która nabyła spadek lub darowiznę, powinna jak najszybciej złożyć do swojego urzędu skarbowego wypełniony druk SD-Z2. Zgłoszenie nabycia rzeczy lub praw majątkowych w terminie jest niezbędne, ażeby małżonek, dzieci, rodzice lub rodzeństwo, którzy ten spadek dziedziczą mogli skorzystać ze zwolnienia z podatku od spadków i darowizn. UWAGA! W przypadku uzyskania darowizny przekazanej w formie aktu notarialnego nie ma obowiązku zgłaszania tego faktu do naczelnika urzędu skarbowego. UWAGA! Wydłużony 6-miesięczny termin, dotyczy spadków i darowizn w stosunku do których obowiązek podatkowy powstanie po 31 grudnia 2008 r.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie