Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po sukcesie Lodów Bonano, czas na Wytwórnię Lodów „u Lodziarzy”

Redakcja
Po sukcesie Lodów Bonano, czas na Wytwórnię Lodów „u Lodziarzy”
Po sukcesie Lodów Bonano, czas na Wytwórnię Lodów „u Lodziarzy”
Lody przygotowywane własnoręcznie, z wykorzystaniem tylko naturalnych składników a do tego w oparciu o sprawdzoną, oryginalną, przedwojenną recepturę. Sprzedawane nie w formie typowych gałek, ale „na packi”. I codziennie dwa nowe, zaskakujące smaki. To oferta Wytwórni Lodów „u Lodziarzy”, która przebojem zdobyła podniebienia mieszkańców Białegostoku i Augustowa. Teraz przyszedł czas na franczyzę.

Wątpliwości, że pomysł zostanie entuzjastycznie przyjęty przez rynek i konsumentów nie ma jego twórca – Radosław Charubin. To on zresztą stoi za sukcesem Lodów Bonano – największej w Polsce sieci lodziarni franczyzowych. To przy okazji nie jedyny jego „lodowy” biznes, bo prowadzi zarazem jedną z największych w kraju firm produkujących komponenty do lodów – Multi – Ice oraz wytwarza maszyny do lodów pod marką Hard – Ice.

Jak przyznaje, pomysł na stworzenie lodziarni oferującej wysublimowane lody, które powstają na bazie tradycyjnej, liczącej kilkadziesiąt lat receptury odnalezionej na strychu, planował od dłuższego czasu. Uruchomione wiosną tego roku punkty w Białymstoku, a następnie w Augustowie stały się popularne do tego stopnia, iż zaczęły napływać pierwsze zapytania o możliwość podjęcia współpracy.

- Chcąc nie chcąc, czuliśmy się więc w obowiązku przygotować ofertę franczyzową dla przedsiębiorczych pasjonatów wybornych lodów z zamiłowaniem do tradycji – stwierdza Paulina Daniłowicz - manager ds. rozwoju sieci. - „u Lodziarzy” to jednak całkiem inny pomył niż Lody Bonano. Swoją ofertę kierujemy do nieco innego typu klientów. Bardziej świadomych smaku i jakości. Poszukujących nowych doznań. To lody z kategorii premium. Starannie dobrane kompozycje smaków i produktów.

Najważniejszym wyróżnikiem lodów „u Lodziarzy” jest poza oryginalną recepturą i jakością oraz niecodzienną formą podawania – „na packi” - także specyficzna, bliska tradycyjnej oferta. Dlatego nie znajdziemy tam kilkunastu, czy kilkudziesięciu rodzajów lodów. Zamiast tego codziennie klienci mają do wyboru pięć smaków: trzy znajdujące się w stałej sprzedaży– truskawka, śmietanka i czekolada a do tego dwa unikalne, nietuzinkowe, zmieniane każdego dnia.

Wśród nich nie dziwią tak wyrafinowane kompozycje jak: lody o smaku gruszki z selerem naciowym, cytryny z pietruszką, banana ze szpinakiem, ananasa z imbirem, słonego karmelu, czekolady z chili, zielonej herbaty, miodu czy maku.

Jak mówi Paulina Daniłowicz, inspiracją do przygotowywania nowych smaków jest… w zasadzie wszystko - aromat świeżo zmielonej kawy, ziół kwitnących w ogrodzie, warzywa na targu, wypity sok do śniadania czy zapachy wydobywające się z mijanej w drodze do pracy cukierni.

- Komponując nasze smaki kierujemy się spontanicznością, chęcią poznania i stworzenia czegoś niepowtarzalnego. Ograniczeniem jest tylko nasza wyobraźnia - dodaje

Wytwórnie Lodów „u Lodziarzy” powstały z myślą o większych miastach, minimum 70-tysięcznych. Aby otworzyć lodziarnię pod jej szyldem wystarczy lokal – własny lub dzierżawiony - o powierzchni minimum 30 m2, znajdujący się w centrum, bezpośrednio przy ulicy, obowiązkowo na parterze i z witryną, w której istnieje możliwość montażu okienka sprzedażowego. Nie wymagane jest przy tym doświadczenie w branży lodowej, ale niezbędny za to jest zapał do prowadzenia własnego biznesu.

Minimalny koszt inwestycji, jaki trzeba ponieść na uruchomienie sprzedaży to ok. 50 tysięcy złotych. Podobnie jak w przypadku konceptu Lody Bonano, tak i tutaj, nie ma żadnych opłat wstępnych za przyłączenie się do sieci czy opłat uzależnionych od wielkości obrotu. Zamiast tego jest jedna, stała, comiesięczna opłata franczyzowa w wysokości 800 złotych, uiszczana jednak tylko w sezonie.

Franczyzodawca oferuje w tym wypadku pełne wsparcie dla zainteresowanego współpracą partnera. W ramach umowy, można liczyć na doradztwo w zakresie wyboru lokalu, wyłączność terytorialną, niespotykaną różnorodność oferty, pełne know – how, projekty technologii produkcyjnej i instalacji sanitarnej, a także kompleksowe wsparcie i doradztwo w rozwoju biznesu i pomoc marketingową.
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny