W każdym sklepie ogromny wybór asortymentu - różne firmy, różne ceny, w tym produkty tzw. marki własnej. Wybieramy je często. Dlaczego? Są tańsze średnio o 20 proc. od markowych odpowiedników.
- Są to najtańsze produkty, więc cieszą się dużym zainteresowaniem, to dobra jakość, przy dobrej cenie - mówi Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan.
Czy kryzys gospodarczy sprawia, że zaczynamy oszczędzać i na jedzeniu? Na razie wyraźnego wzrostu zakupu najtańszych produktów nie widać. Ale specjaliści przewidują, że wkrótce będziemy wydawać pieniądze ostrożniej.
- Takie produkty już od bardzo dawna ciesza się ogromną popularnością wśród klientów, niezaleznie od sytuacji w gospodarce. Dlatego też wciąż poszerzaliśmy ten asortyment - mówi Przemysław Skory, rzecznik prasowy sieci Tesco. - W tym momencie mamy około 8000 takich produktów, w tym około 200 produktów klasy premium.
Auchan ma 500 takich produktów i 30 własnych z wyższej półki.
- Staramy się, żeby w każdej podstawowej grupie produktów znalazł się marki własnej - mówi Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan.
Produkty z logo sieci to już nie tylko te z najniższej półki sklepowej. Sklepy wprowadzają produkty marki własnej do wszystkich segmentów, także ze średniego przedziału cenowego, a także produktów premium. Tesco wprowadziło nawet produkty ekologiczne marki własnej.
Obecnie w sklepach Carrefoura jest około 4,3 tys. produktów marki własnej. Są to produkty spożywcze świeże i suche, napoje, alkohole, drogeria, perfumeria, produkty gospodarstwa domowego, przemysłowe, samochodowe oraz z kategorii majsterkowanie. 80 proc. to towar wyprodukowany przez polskich producentów.
- W 2009 roku Carrefour planuje wprowadzić do swojego asortymentu ok. 100 nowych produktów pod marka własną, we wszystkich segmentach i w kilku nowych kategoriach, będą to m.in. sery pleśniowe, napoje, jogurty pitne, ciastka, pierniki, herbaty, bakalie, przyprawy, a także środki do czyszczenia oraz proszki do prania - mówi Maria Cieślikowska, dyrektor ds. PR i Komunikacji Zewnętrznej Carrefour Polska.
Dla małych i średnich producentów produkcja pod logo sieci jest szansą wejścia na rynek, a czasem - zwłaszcza w przypadku wyrobów niszowych - jest kwestią przetrwania. Dzięki produkcji pod marką obcą producenci mogą pełniej wykorzystać swoje moce produkcyjne i zwiększyć produkcję. Produkcja marki własnej pozwala producentom również zwiększyć rentowność, zaistnieć w innym segmencie danej kategorii i tym samym zwiększyć swoje udziały rynkowe oraz znaleźć motywację dla zwiększenia innowacyjności swojej linii produkcyjnej oraz własnej marki.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?