Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po pierwsze - cena

(mp)
Produkty marki własnej kuszą niską ceną. Specjaliści przewidują, że w trudnych czasach, kiedy liczymy każdy grosz, taki towar będzie się cieszyć jeszcze większą popularnością.

W każdym sklepie ogromny wybór asortymentu - różne firmy, różne ceny, w tym produkty tzw. marki własnej. Wybieramy je często. Dlaczego? Są tańsze średnio o 20 proc. od markowych odpowiedników.

- Są to najtańsze produkty, więc cieszą się dużym zainteresowaniem, to dobra jakość, przy dobrej cenie - mówi Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan.

Czy kryzys gospodarczy sprawia, że zaczynamy oszczędzać i na jedzeniu? Na razie wyraźnego wzrostu zakupu najtańszych produktów nie widać. Ale specjaliści przewidują, że wkrótce będziemy wydawać pieniądze ostrożniej.

- Takie produkty już od bardzo dawna ciesza się ogromną popularnością wśród klientów, niezaleznie od sytuacji w gospodarce. Dlatego też wciąż poszerzaliśmy ten asortyment - mówi Przemysław Skory, rzecznik prasowy sieci Tesco. - W tym momencie mamy około 8000 takich produktów, w tym około 200 produktów klasy premium.

Auchan ma 500 takich produktów i 30 własnych z wyższej półki.

- Staramy się, żeby w każdej podstawowej grupie produktów znalazł się marki własnej - mówi Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan.

Produkty z logo sieci to już nie tylko te z najniższej półki sklepowej. Sklepy wprowadzają produkty marki własnej do wszystkich segmentów, także ze średniego przedziału cenowego, a także produktów premium. Tesco wprowadziło nawet produkty ekologiczne marki własnej.

Obecnie w sklepach Carrefoura jest około 4,3 tys. produktów marki własnej. Są to produkty spożywcze świeże i suche, napoje, alkohole, drogeria, perfumeria, produkty gospodarstwa domowego, przemysłowe, samochodowe oraz z kategorii majsterkowanie. 80 proc. to towar wyprodukowany przez polskich producentów.

- W 2009 roku Carrefour planuje wprowadzić do swojego asortymentu ok. 100 nowych produktów pod marka własną, we wszystkich segmentach i w kilku nowych kategoriach, będą to m.in. sery pleśniowe, napoje, jogurty pitne, ciastka, pierniki, herbaty, bakalie, przyprawy, a także środki do czyszczenia oraz proszki do prania - mówi Maria Cieślikowska, dyrektor ds. PR i Komunikacji Zewnętrznej Carrefour Polska.

Dla małych i średnich producentów produkcja pod logo sieci jest szansą wejścia na rynek, a czasem - zwłaszcza w przypadku wyrobów niszowych - jest kwestią przetrwania. Dzięki produkcji pod marką obcą producenci mogą pełniej wykorzystać swoje moce produkcyjne i zwiększyć produkcję. Produkcja marki własnej pozwala producentom również zwiększyć rentowność, zaistnieć w innym segmencie danej kategorii i tym samym zwiększyć swoje udziały rynkowe oraz znaleźć motywację dla zwiększenia innowacyjności swojej linii produkcyjnej oraz własnej marki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny