Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Matura. Matematyka powinna być obowiązkowa. Tak uważają Polacy

Martyna Chmielewska
3/4 biorących udział w badaniu Polaków uważa, iż matura powinna być przedmiotem obowiązkowo zdawanym na maturze.
3/4 biorących udział w badaniu Polaków uważa, iż matura powinna być przedmiotem obowiązkowo zdawanym na maturze. polskapress
Zdaniem Polaków matematyka powinna być obowiązkowa na maturze. Dylematem jest jednak wybór najskuteczniejszej metody nauczania.

Dobra znajomość matematyki ułatwia funkcjonowanie w życiu codziennym. W badaniu przeprowadzonym przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych 81 proc. ankietowanych uważa, że matematyka pomaga w zarządzaniu domowym budżetem. Połowa wykorzystuje ją przy obliczaniu podatków, a 40 proc. badanych wykorzystuje ją w pracy zawodowej.

3/4 biorących udział w badaniu Polaków uważa, iż matura powinna być przedmiotem obowiązkowo zdawanym na maturze.

40 proc. badanych jest zdania, że szkoła nie przygotowuje uczniów na tyle, by zdali egzamin z dobrym wynikiem. W tej grupie ponad połowa badanych uważa, że nauczanie w szkole nie spełnia ich oczekiwań. Z tego powodu 70 proc. uczestniczących w badaniu deklaruje, że gdyby ich dziecko zdawało maturę z matematyki, zapisaliby je na dodatkowe zajęcia z tego przedmiotu.

Osoby ankietowane zapytane o najskuteczniejszą metodę nauczania matematyki wskazały na połączenie dwóch z nich - tradycyjnej ze wsparciem internetowym. Zdanie to wyraziła ponad połowa badanych, głównie osoby młode, które wyraźnie są zwolennikami łączenia obu form nauki - szkolnej i nowoczesnej. Bo matematyka, to nie taki diabeł straszny, jak go malują. Trzeba tylko sprawić, aby nauczanie było kreatywne, żeby uczeń nie nudził się podczas nauki. Dobrym rozwiązaniem jest połączenie książki np. z kursami online.

Białostocki Salon Maturzystów 2016. Uczniowie spotkali się z ekspertami [ZDJĘCIA]

- Na co dzień nie mogą obejść się bez komputerów, smartfonów, tabletów. Chcą być cały czas on-line. Dlaczego nie wykorzystać tego w procesie uczenia się? - mówi dr Jacek Stańdo, nauczyciel akademicki Politechniki Łódzkiej.

Odpowiedzią na te potrzeby są pojawiające się na polskim rynku kursy prowadzone według metody blended learning, oznaczającej oferowanie kursantom zajęć w szkole z nauczycielem, wzbogaconych o naukę za pomocą interaktywnej platformy edukacyjnej.

Na rynku dostępne są już kursy prowadzone przez nauczycieli pełniących jednocześnie funkcję egzaminatorów maturalnych, a praca odbywa się z wykorzystaniem materiałów opracowywanych specjalnie dla kursantów przez doświadczonych autorów pracujących dla Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych.

Dla przykładu, szkoły Profi-Matura posiadają platformę e-lerningową, skonstruowaną tak, by uczeń miał możliwość samodzielnego wyboru nie tylko zadań, czy testów do rozwiązania, ale dodatkowo prac zadawanych przez nauczyciela.

A wszystko po to, by nauczanie matematyki, przestało kojarzyć się z trudnym zajęciem, a uczniowie zarówno kreatywnie spędzali czas, jak i uczyli się logicznego myślenia i rozwijali wyobraźnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny