Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łomżyńskie piwo piją nawet w Sudanie

Bartosz J. Klepacki [email protected] Gazeta Współczesna-Prestiż
W Browarze Łomża produkuje się obecnie 9 marek piwa m.in. Export, Wyborowe, a także marki dla sieci Biedronka Unibrew.
W Browarze Łomża produkuje się obecnie 9 marek piwa m.in. Export, Wyborowe, a także marki dla sieci Biedronka Unibrew.
Ponad półtora roku temu Browar w Łomży został włączony w struktury Royal Unibrew Polska. I choć branżą piwowarska przeżywa obecnie kłopoty, marka Łomża w ciągu pół roku zwiększyła swoja popularnośc na rynku o 70 procent!

Produkcja w łomżyńskim browarze ruszyła w 1968 roku. Wtedy to dopiero były początki i rocznie produkowano 200-250 tysięcy hektolitrów. Siedem lat później (w roku 1975) browar przeszedł pierwszą znaczącą modernizację. Obok browaru powstała wytwórnia zamknięć koronowych tzw. kapslownia.

Browar Łomża to przez wiele lat była nazwa wyłącznie marketingowa

Od 1 stycznia 1979 roku, na podstawie wcześniejszej decyzji Ministra Przemysłu Spożywczego i Skupu, browar został włączony do Zakładów Przemysłu Ziemniaczanego – Łomża, które w późniejszym okresie zmieniły nazwę na Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego w Łomży.

W 1994 roku w Browarze Łomża rozpoczęła się prywatyzacja i spółka została przekształcona w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, a następnie Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES.

Na czterdzieste urodziny 1 lutego 2008 roku rozpoczął się kolejny etap tej rozwojowej historii. Browar został oficjalnie włączony do struktur duńskiego piwnego potentata Royal Unibrew.

Duński sen

Zainwestowalismy  4 miliony złotych w jego rozwój i modernizację. Wprowadziliśmy  nowe technologie poprawiające jakość oraz efektywność procesu produkcji piwa, a także  system magazynowania i dystrybucji oraz linie rozlewnicze – wymienia Beata Pawłowska, dyrektor generalny Royal Unibrew Polska.

Inwestycja w dystrybucję oraz efektywność produkcji piwa to nie jedyne poniesione nakłady finansowe.

Przed niespełna miesiącem spółka zdecydowała się na zaoferowanie konsumentom piwa Korona Książęca w litrowym plastikowym bezzwrotnym opakowaniu typu PET. Zgodnie z analizami marketingowymi firmy, plastikowe opakowania większe niż typowe półlitrowe butelki i puszki, świetnie nadają się dla piw bardziej dostępnych cenowo dla konsumentów.

– Obserwujemy rynek i widzimy coraz większą otwartość konsumentów na nowości i zmiany, także w kwestii opakowań – dodaje Pawłowska. – W naszej Grupie przykład Litwy pokazuje, że większe plastikowe opakowania świetnie sprawdzają się i zyskują akceptację konsumentów.

 Obecnie nasze regionalne piwo podbija kolejne rynki zbytu. Złocisty trunek rodem z Łomży trafił m.in. do Sudanu.

Obecnie zakład zatrudnia około 250 osób i produkuje około 850 tysięcy hektolitrów rocznie.

 

 

Beata Pawłowska
dyrektor generalny Royal Unibrew Polska

Skupiamy się na budowaniu silnej pozycji marek, którymi zarządzamy. Są to marki regionalne, a wśród nich szczególne miejsce zajmuje piwo Łomża. Stało się ono flagową marką firmy, ma ponadregionalną dystrybucję i jest obecne w sieciach handlowych w całej Polsce. Znajduje się również w portfelu naszej Grupy Royal Unibrew jako jedna z kilku najważniejszych marek firmy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny